Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEtelka Renáta Halász Megváltozta több, mint 6 éve
1
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény 2011. december 8. A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Somodi László stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgató Budapesti Közlekedési Központ
2
A Duna Európa TEN-T VII. folyosója
Az Európai Unió közlekedési hálózatának(TEN-T) VII. sz. közlekedési folyosója a Duna. 1992-ben a 170 km hosszú Duna-Majna-Rajna (DMR) csatornával összekötötték a Majnával és a Rajnával, ezzel Európa leghosszabb (3300 km) belvízi víziút rendszere jött létre.
3
A Duna – a Főváros kihasználatlan lehetősége
4
A jelenlegi Duna Partjain nagyon vegyes tulajdon- és használati viszonyok uralkodnak. Az észak-déli autóforgalom eluralja a partokat. Ezért nincs humanizált vízparti környezet. A vizén jórészt csak turisztikai célú hajóforgalom zajlik.
5
Jelenleg mindössze 6.000 utas a napi forgalom
6
A rendezés főbb elvei (I.)
A Duna, mint közlekedési pálya, legyen a közösségi tulajdon része, és a közfinanszírozás területe A dunai hajózás, mint közlekedési szolgáltatás, lehet a vállalkozói partnerség színtere is
7
A rendezés főbb elvei (II.)
Ki kell aknázni a vízparti attrakciók lehetőségeit (kulturális, szórakoztató, turisztikai, vendéglátó létesítmények) Meg kell találni a Dunán horgonyzó szállodahajók és a főváros kölcsönösen előnyös együttműködését
8
Fejlesztési és hasznosítási ötletpályázat
Dunánk Partjai Budapesten – a Főváros és a Budapesti Építész Kamara szervezésében meghirdetett ötletpályázat – eredményei 2013-ra (város-, és gazdaságfejlesztési hatások feltárása, a társadalmi és gazdaságfejlesztési igényekből következő városszerkezeti és városépítészeti alapvetések megfogalmazása, műszaki, árvízvédelmi, folyamszabályozási, hajózási kérdések felvetése) Ehhez kapcsolódik a BKK a rakpartok átfogó hasznosítási terveivel (az első munkaanyag 2011 végére készül el)
9
Folyó, ill. előkészítés alatti fejlesztések
Jelenlegi cél: a szolgáltatás fejlesztése (a most induló projekt révén) BKV vonaljárat indítása EU támogatással felújított hajóállomásokkal A hajóállomások környezetének utaskapcsolati és közlekedésbiztonsági fejlesztése Későbbi cél: a hajópark megújítása Aktuális agglomerációs kezdeményezés gyorsjáratú, kis merülésű katamarán hajók EU-támogatott beszerzésére
10
Illeszkedés a közösségi közlekedési rendszerhez
Akadálymentes parti utaskapcsolatok kialakítása A meglévő Budapest bérlet elfogadásának igénye (egyeztetés alatt): kedvezményes kiegészítő jegy vagy bérlet lehetősége a hajóra a BB elfogadása a hajón (kompenzáció igény!) Továbblépés: elővárosi hajós kapcsolatok (döntéshozó, finanszírozó partner: NFM)
11
A vonzáskörzet szigetei – az elővárosi forgalomban
vízi úton is kiszolgálható igények
12
Fejlesztési területek a Duna mentén – utasforgalmat keltő fejlesztések
13
Elbe-City-Jet Hamburg
Twin City Liner Bécs - Pozsony Orosz gyorskatamarán (terv)
14
Köszönöm a figyelmet! Somodi László
Stratégiai, fejlesztési és beruházási igazgató Budapesti Közlekedési Központ
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.