Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Pászti Vanessza
2
Olvasás Tévénézés A vev ő nek nincs módja adóvá válni.
3
Adó és vev ő szerepet cserélhet. Két típusa lehet, közvetlen és közvetett.
4
Személyes beszélgetés Adó és vev ő egyszerre vesz részt a folyamatban, térben közel vannak egymáshoz.
5
Emlékeztet ő írása Az üzenet csatornán keresztül jut el. Megkülönböztetünk verbális, vokális és nonverbális kommunikációt.
6
Beszéd és írás
7
Hang
8
Mimika és gesztusok.
9
1. Információs funkció 2. Érzelmi funkció 3. Motivációs funkció 4. Ellen ő rzési funkció A kommunikáció alapfunkciói
10
A kommunikációs folyamat résztvev ő i között tájékoztatás történik, mely során tényeket, ezek magyarázatát közöljük.
11
A közl ő személyiség bels ő feszültségeinek feloldására kerül sor az érzelmek kifejezésével. Elégedettség, öröm, bosszúság, aggodalom, bánat, lelkesedés stb. egyaránt ide tartozik, ugyanis a ki nem fejezett, visszafojtott pozitív érzelmek éppúgy feszültséget okoznak, mint a negatívak.
12
A kommunikációs folyamatokban a közl ő fél a legtöbbször a fogadót rá akarja bírni valamire: cselekvésre, magatartásváltoztatásra, közös vélemény kialakítására, valamilyen körülmény, esemény, jelenség elkerülésére stb. E funkció leginkább a meggy ő zés, a bátorítás révén jut kifejezésre.
13
Az újabb kommunikációs kapcsolatfelvétel segítségével tudjuk meg, hogy az eredeti elérte-e célját? Ehhez azonban kommunikációs céljainknak nagymértékben tudatosnak kell lenniük. A funkció segítségével tárjuk fel kommunikációs partnereink indítékait.
14
1. Mindenki kommunikál mindenkivel 2. Kör 3. Lánc 4. Csillag 5. Villa A csoport olyan társadalmi struktúra, amely valamilyen tevékenység közös elvégzésére egyesíti tagjait. A kialakuló kommunikációs kapcsolatokat modellekkel lehet ábrázolni.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.