Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban"— Előadás másolata:

1 Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban
„Segítő diákok” 2017 Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban Készítette: Márki Józsefné

2 A Tevékenység 2016 őszén keresett meg a Magyar Vöröskereszt munkatársa azzal a kéréssel, hogy a „Vöröskereszt az Idősekért” című pályázat kapcsán öt diákunkkal vegyünk részt programjukban. Ezáltal tanulóink betekintést nyerhetnek az iskolánk közelében elhelyezkedő Kálóczy téri idősotthon életébe (szociális és egészségügyi terület), ott olyan tevékenységet végezhetnek, amely színesebbé, szebbé teheti az ott élők életét, diákjaink pedig megtapasztalhatják a segítségnyújtás élményét.

3 A Cél a fiatalok és az idősek egymás iránti toleranciájának növelése,
a generációk közti különbségek csökkentése, a segítségnyújtás élményének kialakítása és gyakorlása, a karitatív tevékenység megtapasztalása. motiválja az önkéntességre tanulóinkat a jövőben is.

4 Problémaként jelentkezett
Az, hogy a karitatív tevékenység hogyan hozható össze az általunk oktatott szakmákkal, elemzés alapján a szépészeti tevékenység mellett döntöttem. a kozmetikusoknál az egészségi állapotot, vérkeringést javító kézmasszázsra A fodrászoknál a vérkeringést frissítő, személyes higiéniét és közérzetet javító fejmasszázsra, hajápolásra esett a választás. kézműves foglalkozást is terveztem Mindhárom tevékenység célja az értő- és érdeklődő figyelem gyakorlása, az önbizalom, az önállóság, a gyakorlatiasság, az együttműködés, a kommunikáció, az empátia, a szociális érzékenység, kreativitás fejlesztése.

5 Problémaként jelentkezett
Első feladatom a tanulók kiválasztása (önkéntesség és szakmaiasság elve), időpontok összehangolása, úgy hogy az idős- otthon napirendjét, életét se zavarjuk a választás a csütörtöki délutánokra esett (fontos volt az iskolai idő utániság, amikor a tanulók szabadok iskolai kötelezettségeik alól és másnapra se kelljen sokat készülniük)

6 Felkészítés legfontosabb eleme a tanulók motiválása személyes példamutatással (rejtett impulzus), melynek során igyekeztem meggyőzni diákjaimat a közösségi szolgálat fontosságáról, személyesen példát mutatva azzal, hogy magam is rendszeresen végzek önkéntes munkát. együttműködtem az osztályfőnökökkel és szaktanárokkal, akik a szakma rutinfogásainak minél gyorsabb elmélyítésében voltak a tanulók segítségére.

7 Felkészítés a fogadó szervezet, jelen esetben Idős Otthon bemutatása és a bemutatkozás, a szükséges eszközök, anyagok listájának összeállítása, kézműves foglalkozáshoz sablonok elkészítése. érzékenyítő tréning Megtartása a célzott csoport számára. Hogy könnyebben tudjanak kommunikálni és segítséget nyújtani az idős embereknek (akiknek a mentális és egészségi állapota eltérő) , legyen kellő toleranciájuk, türelmük.

8 Első látogatás

9 A tevékenységek bemutatása
A tanulók a két hónapos projekt során összesen 25 óra közösségi szolgálatot teljesítettek. Aktív tevékenység zajlott, amely során kölcsönösen megismerhették egymást az intézmény lakói és a tevékenységben részvevő diákok. Főbb tevékenységek: Tanulók felkésztése óra A munkafolyamatok megtervezése 2 óra Eszköz-és anyagigény megtervezése és sablonkészítés óra Intézménylátogatás, bemutatása óra Ismerkedés az idősotthon lakóival, bemutatkozás, strukturált beszélgetés 3 óra

10 bemutatkozás

11 A tevékenységek bemutatása
Hajápolás 2 óra Kézápolás 2 óra Hajápolás, kézápolás 2 óra Kézműveskedés 2 óra mindezek közben folyamatos beszélgetés Közös tablókészítés a projektről 2 óra Tapasztalatok, reflexiók megbeszélése, élmények feldolgozása óra Házi feladat: élménybeszámoló 1 óra Zárógondolatok megosztása, tablók bemutatása, záróünnepség, projekt értékelése, kölcsönös elköszönés 2 óra

12 Kézápolás

13 Kézmasszázs

14 hajápolás

15 hajszárítás

16 Közös kézműves foglalkozás

17 Feldolgozás, Reflexió Az IKSZ koordinátori teendőkre személyes belső indíttatásból jelentkeztem. Nagy lelkesedéssel vágtam bele a projektbe. Inspirált, hogy megmutathatom magam több szerepben: segítőként, partnerként, kísérőként. A program zárásaként a diákokkal, a Vöröskereszt képviselőjével, a fogadószervezet mentálhigiéniés vezetőjével az általam elkészült képekből közösen tablókat készítettünk, miközben megbeszéltük közös élményeinket. A később papírra vetett beszámolókat a záró rendezvényen megosztottuk a projektben résztvevőkkel.

18 Tablók készítése

19 Elért hatás Az idősotthonban végzett közösségi szolgálat eredményességét igazolják a tanulók élménybeszámolói , a fogadószervezet, a Magyar Vöröskereszt és az idősotthon lakói részéről történt pozitív visszajelzések. A kölcsönösség és az együttműködés elve érvényesült, a segítők és a segítettek kölcsönösen bevonódtak a programba. A tanulók egyrészt nyitottak, elfogadóak voltak az idős emberekkel, másrészt valós élethelyzetben szerezhettek tapasztalatot.

20 Záró gondolatok

21 Diákok visszajelzései
„Az utolsó találkozáskor már nem féltem, boldogan léptem be oda. Az idősek körében végzett tevékenység többet adott 25 óra szolgálatnál, mert a velük való találkozás és munka megtanított a türelemre, az elfogadásra, a megértésre, mások tiszteletére úgy, hogy élményt kaphattam és adhattam.” „A legnagyobb élményem az volt, amikor Erzsi néni a hajmosás közben régi idők történeteiből mesélt, valamint, amikor az idősek arcára mosolyt csaltunk.  Bármikor visszamennék! ”

22 Záró rendezvény

23 Idősek visszajelzései
„Minden alkalommal úgy megszépítettek, hogy igazi hölgynek érzem magam !” „Minden nap új lehetőség, lám ma is volt értelme felkelni !” „Kedveseim, velünk ilyen kedvesen és önzetlenül az utóbbi 15 évben fiatalok még nem bántak !” A kitűzött cél a fiatalok és az idősek egymás iránti toleranciájának növelése, a generációk közti különbségek csökkentése, a segítségnyújtás élményének kialakítása és gyakorlása, a karitatív tevékenység megtapasztalása megvalósult, már a projekt végeztével láthattuk, hogy az elvégzett feladat a jövőben is motiválja az önkéntességre a tanulóinkat. Projekten kívül tavasszal az öregdiákok vezetésével új évfolyamokkal folytatjuk a tevékenységet az Idősek Otthonában.

24


Letölteni ppt "Segítő munka a győri Kálóczy téri idősotthonban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések