Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaKornél Tóth Megváltozta több, mint 6 éve
1
„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás
NTP-MOI
2
"Mi terem a magyar szívébe„
A pályázat célja: A tehetséges fiatalok felkészítését végző művészetoktatási intézmények tehetséggondozó programjainak támogatása. Projekt kezdete: Projekt vége: NTP-MOI
3
A pályázati projekt kötelező elemei:
"Mi terem a magyar szívébe„ A pályázati projekt kötelező elemei: Legalább 60 órás tanórán kívüli, a fiatalok érdeklődési területeire épülő, új kezdeményezésű komplex tehetségazonosító, tehetséggondozó program megvalósítása, melynek eredményeképpen tárgyiasult alkotás jön létre. A pályázati projekt választott elemei: egy napos tanulmányi kirándulás 3 napos bentlakásos tábor NTP-MOI
4
A PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÓI:
"Mi terem a magyar szívébe„ A PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÓI: A program vezetője: Méri Judit ének-zene, történelem szakos tanár. Az intézmény zenetanárainak munkaközösség-vezetője. Meghívott szakemberek: Szőke Péter Népzenész a tiszakécskei Tisza 83 Citerazenakar vezetője és a kunbaracsi Kökény Citerazenakar művészeti vezetője. A népművészet ifjú mestere. Drávai Mária Magyar, történelem, dráma szakos középiskolai tanár. Drámapedagógusként komplex személyiségfejlesztő és kommunikációs tréningeket, drámafoglalkozásokat tart. A Tehetséggondozó Társaság mentora. NTP-MOI
5
Tehetségsegítő szakemberek:
"Mi terem a magyar szívébe„ Tehetségsegítő szakemberek: Antal Péterné - tanító és magyar szakos tanár, drámapedagógiai alapkurzust végzett. Barnáné Pittner Krisztina - ének-zene, karvezető és szolfézs szakos tanár. Méri Judit - ének-zene, történelem szakos tanár. NTP-MOI
6
Önkéntes közreműködők:
"Mi terem a magyar szívébe„ Önkéntes közreműködők: Bolya Katalin intézmény igazgató, magyar-történelem szakos tanár, kistérségi tanügy igazgatási szakértő Baginé Flack Tünde, iskolatitkár Gaál Andrea zongoratanár Ivony Edit ének-zene, történelem, zongora szakos tanár Pál Katalin ének-zene szakos tanár, hegedűtanár Petroné Dobos Katalin tanárnő NTP-MOI
7
A program bemutatása A tehetséggondozás elemei
"Mi terem a magyar szívébe„ „Minden állampolgárnak joga, hogy az iskola bevezesse a zeneművészet előcsarnokába, odáig, ahonnan beljebb és beljebb már a maga erejéből is el tud jutni.” – Kodály Zoltán A program bemutatása A pályázat célkitűzése, hogy a tehetséges fiatalokat a tehetséggondozó programokon keresztül felkészítse a rövid távú eredmények elérésére, ugyanakkor hosszú távon maradandó tudást és életre szóló motivációt kapjanak. A tehetséggondozás elemei Hagyományos népi hangszereink és ének oktatása. Dráma és színházművészeti foglalkozások , tematikus drámajáték változatos módszerekkel. A komplex tehetséggondozó programok eredményeként a projekt Kodály: Háry János adaptációjának bemutatásával zárul. NTP-MOI
8
A pályázat résztvevői 20 fő dolgozott két tehetségműhelyben.
"Mi terem a magyar szívébe„ A pályázat résztvevői 20 fő dolgozott két tehetségműhelyben. A népzenei műhely 10 tagja tehetségazonosítás során, önkéntesen, illetve korábbi tevékenységük alapján került a programba A dráma műhely 10 tagja a tehetségazonosítás során, illetve tanári meghívásra került be a programba. NTP-MOI
9
"Mi terem a magyar szívébe„
Kultúrát nem lehet örökölni. Az elődök kultúrája egykettőre elpárolog, ha minden nemzedék újra meg újra meg nem szerzi magának.” /Kodály Zoltán/ Tehetségazonosítás Kertész Erzsébet Népdaléneklő verseny Iskolánkban 2. alkalommal rendeztük meg a Kertész Erzsébet Népdaléneklő versenyt. A verseny egykori kiváló zenepedagógusunk előtt kíván tisztelegni, akinek a keze alól sok tehetség indult el a zenei pályán. A verseny célja a jó hanggal rendelkező tanulók felismerése, magyar népdalkincsünk népszerűsítése, ezenkívül a társas kompetencia fejlesztése közös énekléssel. NTP-MOI
10
"Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI
11
Kiegészítő tevékenységek bemutatása
"Mi terem a magyar szívébe„ Kiegészítő tevékenységek bemutatása Játszunk Háry Jánost! A csoport Budapestre látogatott a Művészetek Palotájába, ahol először Ráhangoló zene-és drámapedagógiai foglalkozáson vettek részt a gyerekek, melyet az intézmény szakképzett előadója vezetett. A foglalkozás után megtekintettük a Játszunk Háry Jánost c. interaktív előadást NTP-MOI
12
"Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI
13
A citerafoglalkozások vezetője: Szőke Péter népzenész
"Mi terem a magyar szívébe„ Népzenei műhely - citera, népi ének Célok: a csoport tagjai a foglalkozásokon tanult népdalokat és népzenét önállóan és csoportban stílusosan tudják előadni. új ismeretekkel gazdagodjanak Magyarország népzenéjéről ismerjék meg a program vázát képező Háry János c. művet A citerafoglalkozások vezetője: Szőke Péter népzenész NTP-MOI
14
"Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI
15
"Mi terem a magyar szívébe„
Dráma műhely Cél: a dráma tehetségműhely foglalkozásain fejlődjön önismeretük, tanuljanak meg egymásra figyelni, közösségben dolgozni. A műhelyfoglalkozás témája : a Háry János c. daljáték megismerése, dramatizálása A műhelyfoglalkozások vezetője: Drávai Mária drámapedagógus NTP-MOI
16
"Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI
17
"Mi terem a magyar szívébe„
Előkészületek NTP-MOI
18
"Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI
19
Jövőkép NTP- MOI-16-0100 „Egy húron pendülünk”
"Mi terem a magyar szívébe„ Jövőkép NTP- MOI „Egy húron pendülünk” NTP-MOI
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.