Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI-15-0070.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI-15-0070."— Előadás másolata:

1 „Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás
NTP-MOI

2 "Mi terem a magyar szívébe„
A pályázat célja: A tehetséges fiatalok felkészítését végző művészetoktatási intézmények tehetséggondozó programjainak támogatása. Projekt kezdete: Projekt vége: NTP-MOI

3 A pályázati projekt kötelező elemei:
"Mi terem a magyar szívébe„ A pályázati projekt kötelező elemei: Legalább 60 órás tanórán kívüli, a fiatalok érdeklődési területeire épülő, új kezdeményezésű komplex tehetségazonosító, tehetséggondozó program megvalósítása, melynek eredményeképpen tárgyiasult alkotás jön létre. A pályázati projekt választott elemei: egy napos tanulmányi kirándulás 3 napos bentlakásos tábor NTP-MOI

4 A PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÓI:
"Mi terem a magyar szívébe„ A PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÓI: A program vezetője: Méri Judit ének-zene, történelem szakos tanár. Az intézmény zenetanárainak munkaközösség-vezetője. Meghívott szakemberek: Szőke Péter Népzenész a tiszakécskei Tisza 83 Citerazenakar vezetője és a kunbaracsi Kökény Citerazenakar művészeti vezetője. A népművészet ifjú mestere. Drávai Mária Magyar, történelem, dráma szakos középiskolai tanár. Drámapedagógusként komplex személyiségfejlesztő és kommunikációs tréningeket, drámafoglalkozásokat tart. A Tehetséggondozó Társaság mentora. NTP-MOI

5 Tehetségsegítő szakemberek:
"Mi terem a magyar szívébe„ Tehetségsegítő szakemberek: Antal Péterné - tanító és magyar szakos tanár, drámapedagógiai alapkurzust végzett. Barnáné Pittner Krisztina - ének-zene, karvezető és szolfézs szakos tanár. Méri Judit - ének-zene, történelem szakos tanár. NTP-MOI

6 Önkéntes közreműködők:
"Mi terem a magyar szívébe„ Önkéntes közreműködők: Bolya Katalin intézmény igazgató, magyar-történelem szakos tanár, kistérségi tanügy igazgatási szakértő Baginé Flack Tünde, iskolatitkár Gaál Andrea zongoratanár Ivony Edit ének-zene, történelem, zongora szakos tanár Pál Katalin ének-zene szakos tanár, hegedűtanár Petroné Dobos Katalin tanárnő NTP-MOI

7 A program bemutatása A tehetséggondozás elemei
"Mi terem a magyar szívébe„ „Minden állampolgárnak joga, hogy az iskola bevezesse a zeneművészet előcsarnokába, odáig, ahonnan beljebb és beljebb már a maga erejéből is el tud jutni.” – Kodály Zoltán A program bemutatása A pályázat célkitűzése, hogy a tehetséges fiatalokat a tehetséggondozó programokon keresztül felkészítse a rövid távú eredmények elérésére, ugyanakkor hosszú távon maradandó tudást és életre szóló motivációt kapjanak. A tehetséggondozás elemei Hagyományos népi hangszereink és ének oktatása. Dráma és színházművészeti foglalkozások , tematikus drámajáték változatos módszerekkel. A komplex tehetséggondozó programok eredményeként a projekt Kodály: Háry János adaptációjának bemutatásával zárul. NTP-MOI

8 A pályázat résztvevői 20 fő dolgozott két tehetségműhelyben.
"Mi terem a magyar szívébe„ A pályázat résztvevői 20 fő dolgozott két tehetségműhelyben. A népzenei műhely 10 tagja tehetségazonosítás során, önkéntesen, illetve korábbi tevékenységük alapján került a programba A dráma műhely 10 tagja a tehetségazonosítás során, illetve tanári meghívásra került be a programba. NTP-MOI

9 "Mi terem a magyar szívébe„
Kultúrát nem lehet örökölni. Az elődök kultúrája egykettőre elpárolog, ha minden nemzedék újra meg újra meg nem szerzi magának.” /Kodály Zoltán/ Tehetségazonosítás Kertész Erzsébet Népdaléneklő verseny Iskolánkban 2. alkalommal rendeztük meg a Kertész Erzsébet Népdaléneklő versenyt. A verseny egykori kiváló zenepedagógusunk előtt kíván tisztelegni, akinek a keze alól sok tehetség indult el a zenei pályán. A verseny célja a jó hanggal rendelkező tanulók felismerése, magyar népdalkincsünk népszerűsítése, ezenkívül a társas kompetencia fejlesztése közös énekléssel. NTP-MOI

10 "Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI

11 Kiegészítő tevékenységek bemutatása
"Mi terem a magyar szívébe„ Kiegészítő tevékenységek bemutatása Játszunk Háry Jánost! A csoport Budapestre látogatott a Művészetek Palotájába, ahol először Ráhangoló zene-és drámapedagógiai foglalkozáson vettek részt a gyerekek, melyet az intézmény szakképzett előadója vezetett. A foglalkozás után megtekintettük a Játszunk Háry Jánost c. interaktív előadást NTP-MOI

12 "Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI

13 A citerafoglalkozások vezetője: Szőke Péter népzenész
"Mi terem a magyar szívébe„ Népzenei műhely - citera, népi ének Célok: a csoport tagjai a foglalkozásokon tanult népdalokat és népzenét önállóan és csoportban stílusosan tudják előadni. új ismeretekkel gazdagodjanak Magyarország népzenéjéről ismerjék meg a program vázát képező Háry János c. művet A citerafoglalkozások vezetője: Szőke Péter népzenész NTP-MOI

14 "Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI

15 "Mi terem a magyar szívébe„
Dráma műhely Cél: a dráma tehetségműhely foglalkozásain fejlődjön önismeretük, tanuljanak meg egymásra figyelni, közösségben dolgozni. A műhelyfoglalkozás témája : a Háry János c. daljáték megismerése, dramatizálása A műhelyfoglalkozások vezetője: Drávai Mária drámapedagógus NTP-MOI

16 "Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI

17 "Mi terem a magyar szívébe„
Előkészületek NTP-MOI

18 "Mi terem a magyar szívébe„
NTP-MOI

19 Jövőkép NTP- MOI-16-0100 „Egy húron pendülünk”
"Mi terem a magyar szívébe„ Jövőkép NTP- MOI „Egy húron pendülünk” NTP-MOI


Letölteni ppt "„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI-15-0070."

Hasonló előadás


Google Hirdetések