Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ"— Előadás másolata:

1 Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ
EDUCATIO 2008 Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Budapest, január Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ 1089 Budapest, Könyves Kálmán krt. 40. Tel/Fax: (06-1)

2 EDUCATIO 2008 Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Budapest, 2008
EDUCATIO 2008 Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás Budapest, január A Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és kompetencia-fejlesztő program adatbázis Dr. Nádasi András Ph.D. főosztályvezető, egyetemi docens OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

3 A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, az OFI-OPKM Calderoni Programiroda munkatársai által kidolgozott, HEFOP K /1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Szakmai projektvezető: Dr. Nádasi András Ph.D. főosztályvezető, egyetemi docens OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum

4 A Calderoni Project 2007 realizálódik.
a köz-, és a felsőoktatás számára új tartalomszolgáltatás és informatikai fejlesztés, a Nemzeti Fejlesztési Terv-l. HEFOP és HEFOP központi disszeminációs programját is segíti, a terv szerint ig realizálódik. Informatikai projektvezető: Németh Balázs fejlesztési főgazgató-helyettes Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

5 A Calderoni Project 2007 C A L D E R O N I Computer Assisted Learning
Design and Educational Research Office of the National Institute for Educational Research and Development Calderoni István

6 A Calderoni Terv fő célkitűzései
a Calderoni integrált tartalom-szolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform, e-tanulási forrásközpont, kompetencia-fejlesztő program, módszer és taneszköz adatbázis kifejlesztése

7 A Calderoni Terv fő célkitűzései
a Calderoni hagyományos 3D, audio-vizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató centrum, médiadidaktikai kutató és értékelési központ, gyakorló laboratórium és hálózat létrehozása

8 A Calderoni Terv előzményei
a felsőoktatás szerkezeti-tartalmi fejlesztése (HEFOP 3.3.1) project, a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógus- képzésben (HEFOP 3.3.2) project, Az OPKM Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár tapasztalatai és fejlesztési terve

9 Az OPKM közgyűjtemény és …
Az 1877-ben tanszermúzeumként alapított nemzeti közgyűjtemény ma könyvet, folyóiratot, s közel iskolai műtárgyat, neveléstörténeti dokumentumot őriz.

10 …pedagógiai információs központ

11 …tartalomfejlesztő és szolgáltató

12 Taneszköz-információs Osztály

13 Az OPKM TANINFO alapfeladatai
A Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis fejlesztése és szolgáltatása tanárok, iskolafenntartók, szakmai szervezetek részére, A Magyar Taneszköz Etalontár; szemléltető, kísérleti eszköz, audiovizuális és digitális oktató média gyűjtemény gyarapítása és gondozása, Tematikus taneszköz kiállítások, multimédia bemutatók, médiadidaktikai és -informatikai szakmai fórumok, képzések szervezése,

14 HEFOP – 50 intézmény A program során kifejlesztett termékek; minőségbiztosítási rendszerek, digitális tananyagok, e-learning programok disszeminációjának felgyorsítása NFT II. kapcsolódási pont lehet: TÁMOP 4. Prioritás 1. Intézkedés 1-es, 4-es, 7-es Konstrukciók, TIOP 1-es Prioritás 3-as intézkedés 1-es, 3-as 4-es Konstrukció

15 HEFOP – 5 konzorcium A kompetencia alapú tanítás program-csomagjait, módszereit és eszközeit bevezető, tanárképző e-learning kurzusok elérésének biztosítása NFT II. kapcsolódási pont lehet: TÁMOP 4. Prioritás 1. Intézkedés 3-as Konstrukciók, TIOP 1-es Prioritás 3-as intézkedés 1-es, 4-es Konstrukciók

16 Az OPKM TANINFO K+F feladatai
Taneszköz-történeti, elméleti és fejlesztő kutatások, publikálás, részvétel nemzetközi, európai ill. regionális kutatási projectekben, Részvétel az OKM közoktatási taneszköz programjainak kidolgozásában, az OKNT Tankönyv és Taneszköz Bizottságában, Képviselet az International Council for Educational Media, a WorldDidac és a HunDidac Szövetség szakmai fórumain.

17 OFI – Calderoni Programiroda

18 OFI Calderoni Forrásközpont
Oktatási tartalom-szolgáltató rendszer, tanulási forráskezelő portál, kompetencia- fejlesztő tanárképzési program adatbázis, Közoktatási tankönyv bemutató, elektronikus taneszköz etalontár, médiadidaktikai kutató központ és IKT gyakorló laboratórium, the Calderoni Virtual Museum and European Educational Media Database

19 SDBA + SOA architektúra
Strukturált és tematikus adathozzáférés Automatikus és interaktív lekérdezés Kontrollált hozzá- férés kezelés Biztonságos távmenedzsment Minőségbiztosítás

20 E-tanulás modul-konstrukció – LO

21 E-learning forrásközpont – SOA

22 A Calderoni program irányítása

23 A Calderoni program áttekintése

24 A Calderoni program fázisai
A Calderoni Programiroda létrehozása: személyzetének kiválasztása, a tervező és előkészítő tevékenység megszervezése A projekt menedzsment 1. tréningje: a projekt bemutatása – Kompetencia Kerekasztal beszélgetés szervezése A projekt menedzsment 2. tréningje: a projekt bemutatása – Informatikai Kerekasztal beszélgetés szervezése

25 A Calderoni program fázisai
K+F munkacsoportok létrehozása: A – Kompetencia B – Képzési választék C – Továbbképzés D – Minőségbiztosítás Irodalomkutatás és értékelés - state of the art: A szakirodalom feldolgozása, EU projektek, fórumok és internetes adatbázisok tanulmányozása Terepkutatás, helyzetfelmérés és értékelés: Kapcsolatépítés, a kutatók, programok, fejlesztések, kapacitások, produktumok felmérése, dokumentálás

26 A Calderoni program fázisai
Keretrendszer specifikálás, struktúra, soa: Funkcionális követelmények, szakterületek, dokumentum és objektum típusok, tematika, tartalmi keresők, e-learning jogok Workshopok, konzultációk, fórumok: project bemutatók szakterületek szerint, adatbázisok, e-learning rendszerek, web design, értékelés Keretrendszer fejlesztés, programozás: Tematikusan harmonizált adatbázis struktúra létrehozása, Hozzáférési szabályok pontos definiálása

27 A Calderoni program fázisai
Adatbázis-építés, dokumentum archiválás: az 50 project produktumainak konvertálása, az 5 konzorcium anyagainak integrálása Mentor és pilot project 1. Szegedi Egyetem: Az adminisztrációs és a felhasználói felület használhatóságának vizsgálata Mentor és pilot project 2. Eszterházy Főiskola: Az interaktív lekérdezési lehetőségek és az e-kurzusok a kompetencia alapú képzésben

28 A Calderoni program fázisai
A fenntartók, felhasználók képzése: A képzési tematika és az e-learnig tananyag kidolgozása, Calderoni referensek PR tevékenység: A szolgáltatásról és a képzési programról szóló anyagok elkészítése és kiadása Tesztelés és értékelés: A rendszer technikai és funkcionális működésének tesztelése. a szükséges módosítások elvégzése

29 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!

30


Letölteni ppt "Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ"

Hasonló előadás


Google Hirdetések