Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaViktor Fazekas Megváltozta több, mint 6 éve
1
Elvárások és a realitás egy agilis pilot projektben a tanácsadó szemszögéből
agilitas.hu 2013 | Copyright © 2013 Agile Coaching Kft. | Minden jog fenntartva.
2
Kritikus problémák – IT oldalról
A piacra kerülő/készülő termék: Nem készül el határidőre Nem az készül el amit a megrendelő szeretett volna UAT tesztelés során sok a hiba és a módosítási igény Olyan fejlesztéseken is dolgoznak, ami átadás után nem termel hasznot Feszültség és bizalmatlanság a menedzsment és a fejlesztők között Prioritások folyamatos változása (csapatnak kezelhetetlen)
3
Kritikus problémák – az ügyfél szemszögéből
A fejlesztés költsége túl magas és ezért nem eléggé versenyképes a piacon Az ügyfél nem látja a fejlesztés valódi állapotát (transzparencia hiánya) A szoftver nem kiemelkedő minőségű Nagyon sokáig tart az élesíthető szoftver előállítása Az elkészült szoftver nem tartalmaz elég hozzáadott- és/vagy piaci értéket (középszerű, vagy még rosszabb) A fejlesztés folyamata nem elég rugalmas ahhoz, hogy időben reagálni tudjon a piaci változásokra
4
Mit kell megváltoztatni?
Projekt vezetési módszertant Gondolkozás Hozzáállás Kultúra Szükség lehet szervezeti- és működési szabályok, struktúrák, folyamatok megváltoztatására is!
5
A legfontosabb agilis princípiumok
Számunkra a legfontosabb az elégedett ügyfél, amit az értéket képviselő szoftver korai fázisban történő átadásával, majd az értéknövelő fejlesztések folyamatos szállításával érjük el. A követelmények változását a fejlesztés késői fázisában is elfogadjuk. Az agilis folyamatok a megrendelői versenyelőny növelésének eszközeként fogják fel a változást.
6
A legfontosabb agilis princípiumok II.
Az előrelépés elsődleges mértékegysége a működő szoftver. Simplicity- a nem elvégzett munka maximalizálásának művészete - esszenciális. A legjobb architektúrákat, specifikációkat és terveket az önszerveződő csapatok képesek letenni az asztalra. Előre meghatározott időszakonként a csapat elgondolkozik azon, hogy miként lehetnének még hatékonyabbak, és ezután a megbeszélés eredményének megfelelően formálják át a viselkedésüket, hozzáállásukat.
7
Üzleti érték teremtés CM 100% Iteratív módszer Business Value WF
8
Mik az ügyfél elvárások
Azonnal Probléma- és kockázatmentesen Kevés pénzből Felelősség vállalással
9
Mik a tanácsadó dilemmái I.
Kell –e a projekt egyáltalán? Csak azért ne legyen, mert az az „agilis pilot”, értéket képviselő szoftvert állítunk elő. Felkészült –e az üzlet a folyamatos együttműködésre? Kevés pénzből márpedig nem lehet. Az eleve forráshiánnyal beindított projekt lesz bukáskor a legdrágább.
10
Mik a tanácsadó dilemmái II.
Havi vagy egyösszegű elszámolás? Eszkalációs szintek: Mi van akkor, ha valaki a kijelölt szereplők közül nem hajlandó alávetni magát a módszertani alapkérdéseknek? Ha a vezetőség elhatározza magát, akkor tudunk felelősséget vállalni. Ha a tanácsadó határozott vezetői commitment nélkül elvállaja a projektet, az felettébb gyanús…
11
Contact information Janovszki Zsolt Agile Coaching Kft.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.