Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A projektek jelentősége a Műegyetemen

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A projektek jelentősége a Műegyetemen"— Előadás másolata:

1 A projektek jelentősége a Műegyetemen
Prof. Józsa János rektor Autonóm járműrendszerek kutatása a zalaegerszegi autonóm tesztpályához kapcsolódóan EFOP Tehetséggondozás és kutatói utánpótlás fejlesztése autonóm jármű irányítási technológiák területén EFOP VEKOP Zalaegerszeg, október 27.

2 A Budapesti műszaki és gazdaságtudományi egyetem
EFOP , EFOP VEKOP

3 A Budapesti műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Institutum Geometricum-Hydrotechnicum ….. Budapesti Műszaki Egyetem Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem 8 Kar 77 Tanszék 24,000 Hallgató (BSc, MSc, PhD) 1,500 Oktató-kutató munkatárs Karok: Építőmérnök (1782) Gépészmérnöki (1871) Építészmérnöki (1873) Vegyészmérnöki és Biomérnöki (1873) Villamosmérnöki és Informatikai (1949) Közlekedésmérnöki és Logisztikai mérnöki (1951) Természettudományi (1998) Gazdasági és Társadalomtudományi (1998) EFOP , EFOP VEKOP

4 A Budapesti műszaki és gazdaságtudományi egyetem
Több mint 140 nemzetközi együttműködés EFOP , EFOP VEKOP

5 A BME Zalaegerszegi szerepvállalása
A BME helyi tevékenysége Korábban mechatronika BSC képzés 2015 óta szorosabb együttműködés, telephely létrehozása Zalaegerszegen Tervezett új alapszak, a jármű-üzemmérnök (Bprof) zalaegerzsegi indításának előkészülete A Próbapálya előkészítő munkáiban és tervezésében történő aktív részvétel A jelenleg induló két új EFOP pályázat koordinálása zalaegerszegi fókusszal Develop-ment area Tervezett egyetemi capmus EFOP , EFOP VEKOP

6 A BME új képzései a pályázathoz kapcsolódóan
„Autonóm járműirányítási mérnök” MSC mesterszak – várhatóan 2018 február EFOP , EFOP VEKOP

7 A BME új képzései a pályázathoz kapcsolódóan
„Jármű-üzemmérnök” Bprof alapszak – várhatóan 2019 szeptember EFOP , EFOP VEKOP

8 A pályázatot megelőző együttműködések
Kutatási és oktatási együttműködés egyetemek és az MTA Kutatóintézete között (Research Center for Autonomous Road Vehicles) BME SZTAKI ELTE BME KJK

9 Projekt megvalósítás időszaka: Konzorcium:
Autonóm járműrendszerek kutatása a zalaegerszegi autonóm tesztpályához kapcsolódóan EFOP Projekt megvalósítás időszaka: – (40 hónap) Konzorcium: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (konzorciumvezető) Pannon Egyetem Széchenyi István Egyetem Támogatás teljes összege: ,- Ft Ebből BME: ,- Ft Szakmai vezető: Dr. Tihanyi Viktor EFOP , EFOP VEKOP

10 A projekt célja: Kutatás-fejlesztési és innovációs potenciál növelése
Autonóm járműrendszerek kutatása a zalaegerszegi autonóm tesztpályához kapcsolódóan EFOP A projekt célja: Kutatás-fejlesztési és innovációs potenciál növelése Beágyazódás az európai kutatási hálózatokba Humánerőforrás fejlesztése Kulcstechnológiákhoz, kiemelt tématerületekhez kapcsolódó kutatási projektek megvalósítása hálózatos formában működő kutatói teamek közreműködésével A projekt elsődleges célja a jövőben meghatározó járműtechnológiák (autonóm járművek, e-mobilitás) tesztelési folyamatainak a kutatása és a Zalaegerszegen épülő tesztpálya műszaki támogatása az érintett témában. EFOP , EFOP VEKOP

11 Projekt megvalósítás időszaka: Konzorcium:
Tehetséggondozás és kutatói utánpótlás fejlesztése autonóm járműirányítási technológiák területén EFOP VEKOP Projekt megvalósítás időszaka: – (54 hónap) Konzorcium: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (konzorciumvezető) Eötvös Loránd Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Támogatás teljes összege: ,- Ft Ebből BME: ,- Ft Szakmai vezető: Dr. Gáspár Péter EFOP , EFOP VEKOP

12 Tehetséggondozás és kutatói utánpótlás fejlesztése autonóm járműirányítási technológiák területén EFOP VEKOP A projekt célja: A minőségi tudományos utánpótlásnevelési tevékenység megújítása Kutatás, innováció és intelligens szakosodás növelése a felsőfokú oktatási rendszer fejlesztésén és kapcsolódó humánerőforrás fejlesztéseken keresztül A doktori képzés színvonalának és minőségének fejlesztése A tehetséges hallgatók tudományos diákköri tevékenységének fejlesztése A szakkollégiumok színvonalának és minőségének fejlesztés Tehetséges hallgatók bevonása a képzési és kutatási folyamatba Nemzetközi kapcsolatok és hálózatok építése Publikációs tevékenység erősítése EFOP , EFOP VEKOP

13 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A projektek jelentősége a Műegyetemen"

Hasonló előadás


Google Hirdetések