Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt"— Előadás másolata:

1 Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt

2

3 Mire is tanít - valójában -az iskola?
Ne szólj szám, nem fáj fejem! Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna! Ne üsd az orrodat más dolgába! Az öndicséret „büdös”. Járt utat a járatlanért el ne hagyj! Szép lehetsz, de okos nem! Az optimista nem más, mint egy tájékozatlan pesszimista. Copyright by:Göndör András

4 A projekt programjának főbb elemei
A szakiskolai mérés-értékelés helyzetének felmérése Iskolai „Mérés-értékelési munkacsoportok”(MÉCS) Az iskolai PP-ok mérés-értékelés fejezetének „újrafogalmazása” A tanulók mérése és értékelése a MIP-ekben Alapműveltségi vizsga (2005-ben próba, 2006-ban éles) Az érzelmi intelligencia és mérése

5 További programok 2003-2004 2003. december 10. szakértői tanácskozás
a felmérés és a konferencia tapasztalatai, a MÉCS-ek 2004. január 14. Szakértői tanácskozás A MÉCS-ek létrehozása, működése, tervezés 2004. január 21. II. Mérés-értékelés Konferencia A MÉCS-ek működése, az érzelmi intelligenciáról 2004. februárjában Pedagógus-továbbképzések „Mérés-értékelés” témában iskolánként 1fő,30 óra, 3 nap 2004. március-április-május MÉCSEK az iskolákban

6 Tervek 2004-2005 Egy mérési-értékelési szoftver minden iskolában
Mérőeszközök Standardizáció Feladatbank Iskolánként 2 fő mérés-értékelési továbbképzése A programban résztvevő iskolák tanulóinak EQ mérése Feladatsorok kipróbálása a 2005-ös alapműveltségi – próba - vizsgához

7 Az intézményi értékelés területei
Minőség (standard, partneri, hozzáadott érték) Hatékonyság Tanulástámogatás (tanulásszervezés, motiváció, orientáció) Bevonás (önértékelés) és javítás

8 „Mint tanár, rémisztő következtetésre jutottam: az osztály döntő része vagyok, az én személyes megközelítésem határozza meg a hangulatot. Aznapi hangulatom határozza meg az „időjárást”. Hatalmamban áll, hogy boldoggá vagy nyomorulttá tegyem a gyerekek életét. Én lehetek a büntetés vagy az ösztönzés eszköze. Megalázhatom és megnevettethetem, megsérthetem és meggyógyíthatom őket. Minden helyzetben az én válaszomon múlik, hogy egy krízis szélesedik vagy szűkül, a gyerekek emberi módon viselkednek vagy elembertelenednek.”

9 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt"

Hasonló előadás


Google Hirdetések