Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁron Fazekas Megváltozta több, mint 6 éve
1
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A felsőoktatási intézmények felsőfokú szakképzési rendszerének hatékonyságvizsgálata Dr. Kocsis Mihály Pécsi Tudományegyetem, Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Budapest, december 10.
2
Eredményesség az oktatásban (értelmezési keretek)
a képzésen belül a végzettek aránya; populáción belüli végzettségi arányok; végzettséggel rendelkezők foglalkoztatási arányai; végzettséggel rendelkezők beválási arányai; végzettséget megszerzők munkához jutási arányai; a képzéssel elégedettek aránya; a képzés életminőségre gyakorolt hatásai; a képzés tanulóképességre gyakorolt hatásai; a képzés „hozzáadott pedagógiai értéke”; végzettségi struktúra és az ország verseny-képessége
3
Hatékonyság (értelmezési keretek)
hatékonyság (1): elért eredmény legalacsonyabb ráfordítással; hatékonyság (2): adott ráfordítás mellett legmagasabb eredmény; belső hatékonyság; külső hatékonyság; externális hatások.
4
Hallgatók az eredményességről
5
Végzettek az eredményességről
6
A hallgatók elvárásai
7
A hallgatók tapasztalatai
8
A hallgatók értékelése a képzésről
9
A végzettek elvárásai
10
A végzettek tapasztalatai
11
A végzettek értékelése a képzésről
12
Magyarország a nemzetközi mérésekben
Programok Érintettek Évek PIRLS Progress in International Reading Literacy Study 4. osztályosok 2001; 2006. PISA (Programme for International Student Assessment) 15 évesek 2000; ; 2006; TIMSS Trends in International Mathematics and Science Study 4. és 8. osztályosok 1999; 2003; 2007.
13
I. évfolyamos hallgatók akadémiai képességeinek vizsgálata
- a szocio-kulturális háttér feltárása; - a szövegértés vizsgálata (publicisztikai szöveggel, szakszöveggel, nyelv-helyességi feladatokkal, fogalom-magyarázattal); - a matematikai – logikai készségek vizsgálata; - a pszichológiai immunrendszer vizsgálata.
14
Feladattípusok a szövegértés vizsgálatában
konkrét adatok egyszerű szöveg-struktúrában; konkrét adatok összetett szöveg-struktúrában; absztrakt adatok egyszerű szöveg-struktúrában.
15
Konkrét adatok egyszerű szövegstruktúrában
„Első kísérletükben a kutatók nyolc napon át nem adtak vizet a tevének. A teve súlyának mintegy 22%-át veszítette el, körülbelül 100 kilót.” … A szöveg alapján körülbelül mennyire becsülhető egy teve súlya? A) 100 kg-ra. B) 500 kg-ra. C) 2200 kg-ra. D) Erre nem találunk utalást.
16
Konkrét adatok összetett szövegstruktúrában
Az A és B közötti távolság 30 km. Egy biciklista indul A-ból B-be 15km/h sebességgel. Vele egyidőben egy légy indul B-ből A irányába 30 km/h sebességgel. Amikor találkoznak, a légy egy pillanatra megpihen a biciklista orrán, majd rögtön visszafordul B-be, változatlanul 30km/h sebességgel. Amikor B-be érkezik, azonnal visszafordul a biciklista irányába és így tovább, mindaddig, amíg a biciklista B-be nem érkezik. Hány kilométert repült ez alatt a légy? A 15 km B 30 km C 45 km D 60 km E Egyik fenti válasz sem jó.
17
Absztrakt adatok egyszerű szövegstruktúrában
A következőket tudjuk: Minden DUDU egyben PUPU is. Bizonyos DADÁ-k egyben DUDU-k is. Ha egy DADA nem DUDU, akkor ő PUPU. Az alábbi állítások közül melyek igazak? - (i) Minden PUPU, aki DADA, egyben DUDU is. - (ii) Minden PUPU, aki nem DADA, egyben DUDU is. - (iii) Bizonyos PUPU-k egyben DUDU-k is. - (iv) Minden DUDU egyben DADA is. - (v) Minden DADA egyben PUPU is. A csak (iii) B csak (iv) C csak (i) és (iii) D csak (ii) és (v) E csak (iii) és (v)
18
PISA szövegértési teljesítmények 2006-ban
19
Egyetemi hallgatók szövegértési teljesítményei
20
Bsc-s és fsz-es hallgatók szövegértési teljesítményei
21
Figyelmüket köszönöm!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.