Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A vásárlási döntés folyamata
2
Forgalom A boltok érdeke, hogy minél nagyobb forgalmat érjenek el, ezáltal nagyobb bevételre tegyenek szert. Mire van ehhez szükség? Vevő ismeretre Információra Kereslet kialakulásának ismeretére Vásárlási döntés befolyásolására
3
Szükséglet A fogyasztó a vásárolt termékkel kívánja kielégíteni valamely igényét A vásárlási szándék, tulajdonképpen a szükséglet, melyet a személyi és tárgyi tényezők együttesen és külön - külön befolyásolják.
4
A vásárlás okai Aktuális szükséglet
Valamilyen réteg vagy csoport miatti követelmény Maga az áru Ár
5
Információgyűjtés Időigényes, de fontos feladat
Történhet: interneten, újságból, magazinból, ismerőstől Miről tájékozódhatunk? Kínálatról Termék tulajdonságairól Árról kedvezményekről
6
Döntést befolyásoló tényezők
Befolyásolja a vevő vásárlási magatartása, milyen vevőtípusba tartozik, előző tapasztalatok, érzelmi állapot is. Áru minősége Eladó ajánlása Feltűnési vágy Ajándékozás Örömszerzés Nem anyagi szükséglet kielégítése Mások utánzása
7
Vásárlást befolyásoló eszközök
Reklám Promóció Marketingkommunikáció Hirdetés Szponzorálás Eladásösztönzés Akció
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.