Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
A pálya-tanácsadási szolgáltatások minőségbiztosítása
2
…másodéves egyetemista vagyok, idén töltöm a 22-t
…másodéves egyetemista vagyok, idén töltöm a 22-t. Nem azért járok egyetemre,hogy megváltsam a világot, hanem azért, mert látom a 80ezerért 3 műszakban robotoló embereket magam körül, és reménykedem, hogy nem jutok erre a sorsra, ha teszek is azért valamit, hogy ne kelljen életem végéig egy gyárban senyvednem. Jók a jegyeim, valószínűleg nem fogok 10 évig egyetemre járni csak azért, hogy ne kelljen elmenni dolgozni. Egyrészt nekem ehhez nincs arcom, másrészt pedig nem engedhetik meg a szüleim, hogy ennyit pénzt áldozzanak az taníttatásomra. Tökéletesen boldog és elégedett lennék, ha az iskola befejezése után kapnék munkát, na de ugye munkahely nincs, akkor most mi a helyzet? Kijártam az iskolát, dolgozni kellene, de nincs hol, és még mindig a szüleim tartanak el. Teszem hozzá, nem büdös a munka: szedtem már 40fokban 12 órán keresztül meggyet, mákot. Szórólapot osztottam, legutóbbi diákmunkám egy lepukkant kocsma volt tele értelmiségi antialkoholistákkal. Mondanom sem kell, hogy felnőttként ezekből nem valószínű, hogy a saját lábamra tudok állni. Sok-sok okos ember, ilyenkor mit kell csinálni?
3
Hatékonyság mutatók Arány, százalék, ráta - progamtól függő tartalom
Puha vagy kemény mutatók? output jövőre vonatkozó szorongás munkaerő-piaci információk outcome vagy impact rugalmas életpályaterv
4
ELGPN WP4 javaslatok European Common Reference Tool alapján
állampolgárok/felhasználók aktivizálása/energetizálása, tanácsadók kompetenciája szolgáltatások fejlesztése szolgáltatások összehangolása szolgáltatói szektorok lefedését mérő indikátorok OECD lifelong guidance rendszerek elvárt jellemzői (McCarthy, 2004) források optimális felhasználása rendszerbe szervezett tanácsadói szolgáltatások módszertani változatosság (info-kommunikációs rendszerek kiterjedt alkalmazása) önsegítés/self-help támogatása valid adatbázisok minőségbiztosítás koordinált irányítás
6
Hatékonyságvizsgálati szempontok
Kliens esetében: soft indikátorok pl. tanácsadás célirányossága, a probléma megoldásában való közreműködés, a saját célok elérése Tanácsadó esetében: szakmai sztenderdek teljesítése tanácsadó szakmai protokoll Tanácsadó szolgáltatást nyújtó szervezetek esetében: szervezeti célkitűzések elérése a forrásokkal való optimális gazdálkodás, a folyamatos növekedés és piaci pozíció stabilan tartása, a partnerekkel való koordinált együttműködés Szakpolitikai szinten: társadalmi célkitűzések teljesítése szükséges transzformációs folyamat végrehajtása befektetett erőforrások célszerű felhasználása
7
Módszertani kihívások
8
Indikátorok egyéni szinten
Kirkpatrick négy szintű evaluációs modellje közvetlen reakciók (elégedettség, érzelmi támogatás/energetizálás), a tanulási kimenetek (learning outcomes – tudás, attitűdök), alkalmazott elemek (pl. az életpályaépítéssel kapcsolatos) viselkedésben a szolgáltatás keretében megcélzott változások (pl. integrált célok, részvételben kitartás, idő, előrelépés, elégedettség)
9
A példában szereplő fiatal ember számára
információk nyújtása (pl. foglalkoztatási trendek) önismeretének bővítésével (pl. vállalkozói képességeinek felmérése, húzóerőt képviselő céljainak és értékeinek azonosítása) karriermenedzsment készségeinek fejlesztésével (pl. szakterületre irányuló munkatapasztalat szerzésének ösztönzése)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.