Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnna Patakiné Megváltozta több, mint 6 éve
1
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Nevelőtestület által összeállított dokumentum bemutatása
2
A törvényi háttér és az alapprogram
20/ EMMI rendelet 63.§ Alapprogramra épülő Helyi Pedagógiai Program ( A fejlődés jellemzői az óvodáskor végére)
3
A gyermek fejlődésének nyomon követése Csak azt a gyereket tudom fejleszteni, akit megismertem ( Montessori) A megismerés és megfigyelés szerepe a gyermek folyamatosan változik a megfigyelés csak akkor hiteles, ha folyamatos ( nap bármely szakaszában, és természetes helyzetben) ha minden funkcióra kiterjed ha nem tesz különbséget és nem állít értékrendet a képességek között ha figyelembe veszi a gyermek előzetes ismereteit
4
A gyermek szükségletei
Alapvető biológiai szükségletek Érzelmi biztonság és védettség Új tapasztalatok, tudás, képességek és készségek iránti szükséglet A dicséret és elismerés iránti szükséglet Az egyediség, individuum, a szabadság iránti szükséglet Az önállóság, önmaga és mások iránt érzett felelősség szükséglete Az esztétikai élmények iránti szükséglet A belső állapotok spontán kifejezése iránti szükséglet
5
A személyiséglap kidolgozásának alapelvei A személyiség alaprendszerének alapkompetenciái ( Nagy József: XXI. Század és nevelés) Személyes ( perszonális) kompetencia Nyelvi kompetencia Szociális kompetencia Kognitív kompetencia
6
A személyiséglap felépítése, részei
Anamnézis A gyermek fejlődésének nyomon követése Szükséges fejlesztési feladatok meghatározása Nyilvántartó lap a szülők tájékoztatásáról Szakvélemény Gyermekmunkák, rajzok Egyéb
7
A gyermekek fejlődésének nyomon követése A személyiséglap felépítése
Területek: Szociális képességek 2. Értelmi képességek 3. Verbális képességek 4. Testi képességek
8
Területek Szociális képességek: Értelmi képességek:
-társas kapcsolatok, szociális viselkedés -érzelmi-akarati élet Értelmi képességek: -kognitív képességek, tájékozottság -pszichikus funkciók, motiváció és problémamegoldás -kreativitás
9
Területek Verbális képességek: Testi képességek -nyelvhasználat
-beszéd és nyelvi kifejezőkészség Testi képességek -nagymozgások -finommotorika
10
A személyiséglap vezetése A rendszeresség a fejlesztés alapja
Meghatározott időkeretek Táblázatos forma A fejlettségi szintek meghatározása A szükséges fejlesztési irányok, feladatok megjelölése A szülők tájékoztatása Együttműködés a fejlesztést segítő szakemberekkel
11
Köszönöm a figyelmet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.