Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem"— Előadás másolata:

1 A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem
Nagy Zsuzsanna Budapesti Corvinus Egyetem Egyetemi Könyvtár Nyitott tudomány a magyar tudományos életben Budapest, BCE Egyetemi Könyvtár, március 3.

2 Szervezeti keretek 2007-től szakterületként új feladat: tanszéki kapcsolattartás (tájékoztatással együtt) 2012-től osztályként: Oktatás- és kutatástámogató osztály a karokkal, képzésekkel való zavartalan együttműködés biztosítása, az igények és információk közvetítése; a szolgáltatási perszonalizáció elvégzése, elsősorban az Egyetem oktatói számára; a kutatások és kutatás-nyilvántartási tevékenység támogatása; az információs írástudás oktatása, információ használati ismeretek és készségek közvetítése 2015-től pluszként tudománymetriai szolgáltatások nyújtása, fokozatszerzési és pályázati tevékenység bibliometriai támogatása; Párhuzamosan: Elektronikus tartalomkezelési és könyvtári informatikai osztály – repozitórium működtetése, nyílt hozzáférés, tanácsadás

3 Működés Valóságos tevékenységek
tájékoztatás és információgyűjtés (KÖD…) gyarapítási lehetőségek, konkrét kérések publikációs nyilvántartás (egyetemi, majd MTMT – új feladat, fegyelem?) publikációs, tudománymetriai tanácsadás (új terület) fokozatszerzési eljárás támogatása (extrém kérések is repozitórium építése, felvilágosítás, OA népszerűsítés (idegenkedés, ismerethiány - szellemi tulajdonjogok) publikáció menedzsment/tudományos önmenedzselés módszertan – alkalmazások, közzététel, tudományos közösségi hálózatok (ResearchGate, Academia.edu, LinkedIn, Mendeley, hol-mit, mire jó, ), új értékelési filozófia – altmetrics (egyedi hatásmérés, társadalmi hatás) szellemi tulajdonjogok ismeretterjesztés – saját művek, oktatásban felhasznált anyagok

4 Gyakorlati tapasztalatok
kapcsolatok esetlegessége (személyfüggő, tanszékvezető szerepe) könyvtárosok megítélése változó MTMT dominanciája – a kutatástámogatás legfőbb terepe, adatbevitel és korrekció is, tervezhetetlen munkaterhelés) repozitóriumi tartalom lassú bővülése, oktatók-kutatók érdeklődése csekély, túl nagy oktatási terhelés, szabályok figyelmen kívül hagyása, teljesítményértékelési rendszer,…

5 Nehézségek, veszélyek Mi hiányzik könyvtári oldalon
a kutatási munkafolyamat ismerete tudományterület ismerete biztos nyelvtudás (angol) tudománypolitika ismerete (nemcsak könyvtári oldalon) önbizalom Szervezeti problémák intézményi politikák hiánya (OA mandátum, kutatási politika, OA finanszírozási) intézményi megoldások korszerűtlensége (nincs kutatási információs rendszer, CRIS) kutatás = pályázat ??? kutatói motiváció

6 Nehézségek, veszélyek A tudománypolitika irányítási jellemzői (országos) erősen központosított tudományértékelési rendszer (MTMT alapján, jogszabályok, kötelező előírások) koherencia hiánya (52 változásjegyzék az MTMT-ben, …) küzdelem a különböző tudományterületek sajátosságaival, sőt művészeti doktori iskolák is párhuzamos nyilvántartások, értékelések, mutatók (MTMT és ODT publikációs oldal, folyóiratrangsorok, pl. 9 lista az MTA IX. osztályában + egyetemi doktori iskolákban, értékelő táblázatok: általános, összefoglaló, szakterületi, NKFIH…, nyilvános felület, szerzői munkafelület…) MTMT-ben széttagolt feladatok és felelősségek – szerző – adminisztrátor- könyvtáros -központi admnisztrátor - ODT munkatárs-értékelő bizottság…

7 Könyvtárosi dilemmák szakosodás mértéke – csak kutatástámogatás? (több és frissebb tudás a területen – kitekintés és alkalmazhatóság csökken) kettős ill. bizonytalan lojalitás (könyvtár – oktató, tanszék) asszisztensi szerep vs. szakmai tanácsadás több elismerés, nagyobb elégedettség a személyes segítségadásban bizonytalanság a fogadó oldalon is – munkaköri kötelesség vagy egyéni szívességek könyvtárosi munka vs. díjazásért végzett magánmunka a könyvtárosi magánmunka finanszírozása (egyetemi keret, kutatási keret, egyéb…?) lemondhat-e a könyvtár munkatársak munkájának szervezéséről?

8 Tovább… ??? részvétel a kutatási adatkezelésben
könyvtárosi tudás, készségek fejlesztése kutatás kiterjesztése a hallgatókra intézményi kutatástámogatás (nemcsak egyéni) – politikák kidolgozása, alkalmazások ajánlása, háttér szolgáltatások, elemzések ???


Letölteni ppt "A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem"

Hasonló előadás


Google Hirdetések