Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
2.1. Használhatósági célok
2
A használhatóság összetevői
A "használhatóság" (usability) nem azt jelenti, hogy mire használható valami, hanem hogy mennyire jól használható. - Hatékonyság, eredményesség - Megbízhatóság, biztonság - funkcionális teljesség - Emberi minőség
3
„Emberi minőség” egyhangúság, illetve változatosság
megismerhetőség, megtanulhatóság, megtartás és fölidézés, frusztráció, kezdeményezés, Fejlődés Szellemi és fizikai terhelés, fáradás Munka-tartalom Hibatűrés Hasznosság könnyű használat (ease of use) attitűd (az ember érzései, véleménye a szoftverről)
4
Használhatósági célkitűzések
Kezdeti teljesítmény, tartós teljesítmény Megtanulhatóság, megtarthatóság egyszerűbb-összetettebb funkciók használata Első benyomás, hosszú távú megelégedettség Hibalehetőségek, a hibák gyakorisága, a javítás módja, ideje, egyszerűsége Testre-szabás, egyéni alakíthatóság, A munka átszervezhetősége; „fogatókönyvek” Szubjektív elégedettség Feszültség (frusztráció) Munkatartalom (sokoldalúság) Az ember önértékelése A rendszer iránti bizalom
5
A mérés módja Egy-egy feladat teljesítésének ideje, Adott idő alatt teljesített feladatok száma, A hibák száma adott idő alatt, gyakorisága Siker/hiba arány, A hibák javítására fordított idő, Parancsok, műveletek száma egy feladat végrehajtásában, A súgó/dokumentáció használatának gyakorisága, A nem használt parancsok száma (?), Az elégedettség vagy elégedetlenség kifejezésének gyakorisága kérdőívvel becsült megelégedettség
6
Használhatósági terv A munka elején használhatósági terv
a vizsgálandó használhatósági szempontok, a mérési feladatok, a meglévő rendszerben jelenlegi érték, a cél-, az elfogadható-, és a legjobb érték. Majd a mérések után maguk a mért értékek is.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.