Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka"— Előadás másolata:

1 Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka

2 Intézményünk környezete
Intézményünk székhelye Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyében, Mátészalkán van A város 4 középiskolája közül kizárólag a mi iskolánkban folyik mezőgazdasági képzés A megyében viszonylag kevés tisztán mezőgazdasági profilú középiskola van Pozitívum, hogy jól kiépített kapcsolatokkal rendelkezik az iskola és Mátészalka nagy vonzáskörzettel rendelkezik. Negatívum, hogy a munkaerő-piac felvevőképessége igen alacsony Iskolánkban jelenleg 502 diák tanul Az oktatás 6 évfolyamon, osztályban folyik

3 Az iskola rövid története, infrastruktúrája
Az iskolát 1927-ben alapították 1930-ben kapta meg a jelenleg is használatban lévő épületegyüttest 1962-ben vette fel Baross László nevét Az iskolához tartozik a 182 férőhelyes kollégium Biztosított a sportolási lehetőség A gyakorlati oktatásnak teret biztosító Tangazdaság (Ópályi)

4 Legfontosabb céljaink
a munkaerő-piaci helyzet figyelemmel kísérése és a fellépő igényeknek megfelelő képzési rendszer kialakítása magas színvonalú tudással rendelkező, érettségizett fiatalok kibocsátása, akik alkalmasak a szakirányú illetve az egyéb felsőfokú képzésbe való bekapcsolódásra. Az érettségire épülő szakképzés bővítése A tanulók testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlesztése, melynek révén igen értékes és hasznos tagjai lehetnek társadalmunknak A tanulóink felkészítése a kétszintű érettségire

5 A Mérés - Értékelési Csoport működése
A csoport felépítése A Mérés - Értékelési Csoport jelenleg négy fővel működik. A tagok közül ketten már rendelkeznek mérés - értékelési tanúsítvánnyal, ketten pedig a következő hónapban fognak részt venni a tanfolyamon. A csoport tagjai szabad idejükben végzik a felmerülő feladatokat Eddigi tevékenységünk: Októberben elkészítettük az iskola első, tudatos közvetlen partneri elégedettség mérését, illetve értékelését Tevőlegesen részt vettünk a SZÖM I. szintjéhez szükséges dokumentáció elkészítésében Rendszeres, jól működő kapcsolatot tartunk fent a szakértőnkkel Tudatos mérőlapokat készítünk

6 A Mérés - Értékelési Csoport működése
2007-re tervezett feladatok A mérés-értékelés rendszer hiányosságainak kiküszöbölése A meglévő kérdőívek felülvizsgálata A II. félévre tervezett közvetlen partner elégedettség mérés elvégzése A kapott eredmények összevetése az októberi mérési eredményekkel Új intézkedési tervek kidolgozása a kapott eredmények alapján Felkészülés a SZÖM II. szintjének teljesítésére A már meglévő intézményi dokumentumok vizsgálata, kiegészítése

7 TEVÉKENYSÉG ALAPÚ OKTATÁS
A 9. évfolyamon végzett kompetencia mérés eredményei, fejlesztési koncepció Az alap kompetenciák (írás, olvasás, nyelvi kommunikáció, számolás) erősítése Csoport bontás matematika, magyar, nyelv és gyakorlati órákon Lehetséges megoldások, ötletek kidolgozása a munkaközösségek által A hátrányos helyzetű gyerekek alul motiváltságának megszűntetése PROJEKT MÓDSZER TEVÉKENYSÉG ALAPÚ OKTATÁS

8 A projekt módszertan bevezetése
Két osztályban indult meg a kezdeményezés Egy nap alatt egy tanboxot dolgoz fel egy osztály több tanár segítségével A dokumentáláshoz projektlapot készítettünk Minden projekt napról fényképes dokumentáció is készül Tapasztalat: Ambivalens, de mégis inkább pozitív fogadtatás A diákok aktivitása, bevonhatósága nőtt

9 Köszönöm a figyelmet. elérhetőségek: 4700 Mátészalka, Baross L
Köszönöm a figyelmet! elérhetőségek: Mátészalka, Baross L. út


Letölteni ppt "Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka"

Hasonló előadás


Google Hirdetések