Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tömegfilm és szerzői film
2
A szerzői film (művészfilm)
Az elnevezés eredete: ’50-es, ’60-as évek (francia új hullám, Truffaut, Godard stb., Cahiers du Cinéma) A 20. század eleje: a film mint a képrögzítés új technikai eszköze, a mozi mint új szórakoztató intézmény a „tömegek művészete” Fél évszázad múlva határozott elkülönölés A film szerzőjének markáns egyéni hangja, a szériafilmektől eltérő eredeti megoldások, provokáló, kritikus hangnem
3
Szerzői film Jellegzetes személyes hang és stílus A szerző
Gyakran személyes történeteit dolgozza fel Általában kevéssé használja a filmműfajok jellemző ábrázolási megoldásait (a film kifejezési lehetőségeinek megújításával személyes világlátását fejezi ki) Szerzői film
4
Épp ezért: A szerzői filmek kereskedelmileg ritkán sikeresek
A tömegfilmeknél kisebb költségvetéssel készülnek Artmozik, művészmozik vetítik őket
5
Tömegfilm (közönségfilm)
A filmipar népszerű, többnyire kereskedelmileg is sikeres alkotásai, milliós közönségréteg szereti és fogyasztja őket Jól ismert történettípusokat dolgoznak fel újra, már bevált eszközökkel Minden tömegfilm egyben műfajfilm is, valamely műfaj hagyományait folytatja, gondolja újra. A személyes hang, az egyéni kifejezőeszközök használata ritkán jellemző
6
Tömeg -------- szerző Alfred Hitchcock John Ford Fritz Lang
George Luca Kertész Mihály Ingmar Bergman Francois Truffaut Federico Fellini Jancsó Miklós Tömeg szerző
7
Mi NEM a szerzői film és a tömegfim?
A szerzői film nem feltétlen AZ ÉRTÉKES, és a tömegfilm nem feltétlenül értéktelen A szerzői film nem feltétlenül JOBB, mint a tömegfilm Az a kérdés, hogy MILYEN szükségletre válaszolnak!
8
A kézjegy és az archetípus kultúrája
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.