Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEde Katona Megváltozta több, mint 6 éve
1
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló Péter Közlekedéstudományi Konferencia
2
Bevezetés Európai Unió: Fehér Könyv, Közlekedésbiztonsági akcióprogram ( ) Három fő „gyilkos” Fiatalok népességen és a közúti balesetek halálos áldozatainak számán belüli aránya Kiemelkedő baleseti kockázat okai Közlekedéstudományi Konferencia
3
Közúti közlekedési balesetek trendjei Gépjárművezető-képzés
Magyarország Közúti közlekedési balesetek trendjei Gépjárművezető-képzés Fajtája Feltételei Közlekedéstudományi Konferencia
4
Tárgyak tartalma, céljai Összesen 28 óra
Elméleti képzés Első lépcső Tárgyak tartalma, céljai Összesen 28 óra Közlekedési alapismeretek (minimálisan 14 óra) Járművezetés elmélete (minimálisan 6 óra) Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek (minimálisan 2 óra) Képzési forma Vizsga Közlekedéstudományi Konferencia
5
Gyakorlati képzés Részei: Követelmények Vizsga Alap-, és Főoktatás
Óraszámok Követelmények Vizsga Közlekedéstudományi Konferencia
6
Képzésben és vizsgáztatásban bekövetkezett változások
2012. január 1-től megszűnt a járműkezelési vizsga 2012. január 1-től a forgalmi vizsga ideje 10 perccel megnövekedett 2012. január 1-től lehetőség van az elméleti tanfolyamot úgynevezett E-learning képzésben teljesíteni 2013. augusztus 15-től a gépjárművezető-jelölteknek a gyakorlati oktatás során minimum 580 km-t kell levezetniük 2015. januárjától az elméleti vizsgakérdések köre módosult, és kibővült Közlekedéstudományi Konferencia
7
Felmérés 2015 nyarán 100 kérdőív 13 kérdéssel Felmérés célja
Kitöltés feltétele Kitöltés területe Közlekedéstudományi Konferencia
8
Felmérés eredményei Közlekedéstudományi Konferencia
9
Folyamatban lévő kutatás
KRESZ tanfolyamokon Előtte-utána vizsgálat Videó Balesetet túlélt személyes tapasztalatának elmondása Közlekedéstudományi Konferencia
10
Folyamatban lévő kutatás
Közlekedéstudományi Konferencia
11
Számos országban „emberi tényező” központú
Külföldi példa Számos országban „emberi tényező” központú Vizsgált tananyagban megjelenő részek Norvégia Közlekedéstudományi Konferencia
12
Emberi tényező megismerésére nagyobb hangsúly
Következtetés Emberi tényező megismerésére nagyobb hangsúly Baleseti kockázat, lelki tényezők megismerése GDE mátrix követése? Közlekedéstudományi Konferencia
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.