Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Iskolaérettség.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Iskolaérettség."— Előadás másolata:

1 Iskolaérettség

2 ÓVODA VAGY ISKOLA??

3 Testi fejlettség: Alakváltozás: teste arányosan fejlett, teherbíró, mozgása összerendezett fáradékonyság, tanulási, figyelem, magatartás probléma. Harmonikus finommozgás: váll, csukló, ujjak mozgékonysága, ceruzafogás, grafomotorika fáradékonyság, vonalközökbe írás Egészséges, ép érzékszervek. /Látás-hallás vizsgálat/.

4 Lelki-értelmi képességek
A lelkileg egészségesen fejlődő gyermek az óvodáskor végére nyitott érdeklődésével készen áll az iskolába lépésre. A tanuláshoz szükséges képességei alkalmassá teszik az iskola megkezdéséhez. Testséma: saját testének ismerete a világban való eligazodás Téri tájékozottság: irányok, síkbeli tájékozódás írás-olvasás A szemmozgás koordináltsága: szemfixáció, sortévesztések, vonalközben írás Iránykövetés képessége: kéz irányváltásai írás, visszafelé olvasás Vizuális és auditív észlelés, differenciálás, beszédkészség: betű felismerés, elterelődés, szavak leírása, összeolvasás, helyesírás

5 Általános tájékozottság: ismeretek az őket körülvevő világról, időbeli tájékozódás az alapismeretekre már épít az iskola Gondolkodás: fogalmi gondolkodás, összefüggések, ok-okozatok, logika,problémamegoldás, matematikai jellegű tapasztalatok olvasás-írás, matematika, a mindennapi döntéshozatal Emlékezet: szándékos felidézés, vizuális, auditív, rövid-hosszútávú, ritmusemlékezet ismeretek rendszerré szerveződése Figyelem: szándékos figyelem, feladattudat, feladattartás kitartás, kötelességtudat

6 Szociális érettség Beilleszkedés,
a gyermekek, felnőttek elfogadása, együttműködés, szabályok betartása.

7 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Iskolaérettség."

Hasonló előadás


Google Hirdetések