Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Iskolaérettség
2
ÓVODA VAGY ISKOLA??
3
Testi fejlettség: Alakváltozás: teste arányosan fejlett, teherbíró, mozgása összerendezett fáradékonyság, tanulási, figyelem, magatartás probléma. Harmonikus finommozgás: váll, csukló, ujjak mozgékonysága, ceruzafogás, grafomotorika fáradékonyság, vonalközökbe írás Egészséges, ép érzékszervek. /Látás-hallás vizsgálat/.
4
Lelki-értelmi képességek
A lelkileg egészségesen fejlődő gyermek az óvodáskor végére nyitott érdeklődésével készen áll az iskolába lépésre. A tanuláshoz szükséges képességei alkalmassá teszik az iskola megkezdéséhez. Testséma: saját testének ismerete a világban való eligazodás Téri tájékozottság: irányok, síkbeli tájékozódás írás-olvasás A szemmozgás koordináltsága: szemfixáció, sortévesztések, vonalközben írás Iránykövetés képessége: kéz irányváltásai írás, visszafelé olvasás Vizuális és auditív észlelés, differenciálás, beszédkészség: betű felismerés, elterelődés, szavak leírása, összeolvasás, helyesírás
5
Általános tájékozottság: ismeretek az őket körülvevő világról, időbeli tájékozódás az alapismeretekre már épít az iskola Gondolkodás: fogalmi gondolkodás, összefüggések, ok-okozatok, logika,problémamegoldás, matematikai jellegű tapasztalatok olvasás-írás, matematika, a mindennapi döntéshozatal Emlékezet: szándékos felidézés, vizuális, auditív, rövid-hosszútávú, ritmusemlékezet ismeretek rendszerré szerveződése Figyelem: szándékos figyelem, feladattudat, feladattartás kitartás, kötelességtudat
6
Szociális érettség Beilleszkedés,
a gyermekek, felnőttek elfogadása, együttműködés, szabályok betartása.
7
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.