Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Bevezetési ötletek
2
Mit jelent a Yammer-hálózat bevezetése?
A bevezetés komoly lehetőséget ad arra, hogy kezdeményezzen, és felhívja a figyelmet a hálózatára. Keltse fel az érdeklődést írásbeli kommunikációval, képzésekkel, valamint olyan szórakoztató tevékenységekkel, amelyek támogatják és ösztönzik a Yammer használatát. A Yammer bevezetése hatékony módszert biztosít a következőkhöz: A hálózata ismertségének növelése A hálózati célok támogatottságának bemutatása A vezetői képességek igazolása a közösségen belül A felhasználói használatbavétel és részvétel előmozdítása A csapat tájékoztatása a Yammer használatának módjáról és céljáról MIT JELENT A YAMMER-HÁLÓZAT BEVEZETÉSE?
3
A bevezetési tevékenységek típusai
4
Yammer-hálózati vetélkedők
Szervezzen a hálózatban napi vagy heti vetélkedőket, és ajánljon fel díjakat vagy más elismerést a résztvevőknek. RÉSZLETEK Elősegíti, hogy a felhasználók aktívan használják a hálózatot, miközben a Yammer-tudásukat is tökéletesítik. Olyan vetélkedőket válasszon, amelyek a Yammer tippjeire épülnek, kiemelik a felhasználási lehetőségeket vagy támogatják a vállalat koncepcióját. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
5
Yammer- profilkép készítése
Szervezzen arcképkészítési eseményt egy gyakran látogatott helyszínen, például a büfében. (Arra is fel tudja használni a Yammert, hogy találjon egy önkéntes fotóst a szervezetén belül.) Ösztönözze a munkatársakat arra, hogy legyenek önmaguk, és mutassák meg a személyiségüket. RÉSZLETEK A munkatársak nagy részének olyan fotója lesz, amely erősíti a kapcsolataikat a Yammeren belül és azon kívül is. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
6
„Streaming it Out Loud” kijelzők
A „Streaming it Out Loud” alkalmazással egyszerűen megjeleníthetők a Yammer-üzenetváltások egy televízió vagy számítógép képernyőjén. Ez különösen hasznos lehet egy nagyszabású belső rendezvényen, ahol a munkatársak menet közben hozzá tudnak szólni az eseményekhez. A kijelzőt úgy helyezze el a közös térben, hogy mindenki bekapcsolódhasson a hálózaton folyó beszélgetésbe. RÉSZLETEK Népszerűsíti a hálózatot a munkatársak körében, emlékezteti őket a részvételre, valamint megmutatja, hogy a hálózatnak milyen sok aktív felhasználója van. Tekintse meg a Streaming it Out Loud használatát bemutató videót: ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
7
Ingyenes ajándékok! Finomságok!
Nyeremény gyanánt ajánljon fel a Yammer vagy a vállalat logójával ellátott ajándéktárgyakat, vagy osztogasson kis kék finomságokat, hogy a munkatársak a szünetekben is a Yammerről beszélgessenek. RÉSZLETEK Mindenki szereti az édes, és főként az ingyenes dolgokat! Felkelti a Yammer bevezetésével kapcsolatos érdeklődést és várakozást, illetve használható a részvétel megjutalmazására is. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
8
A bevezetési tevékenységek típusai (folyt.)
9
Vezetői megbeszélés, avagy YamJam
Kérjen meg egy vagy több vezetőt arra, hogy vegyen részt egy egyórás, élő beszélgetésen a Yammer segítségével. Az előre meghatározott témakörök szerint haladva a Yammer-közösség vezetője teszi elérhetővé a beszélgetést, és moderálja is azt. RÉSZLETEK A vezetés jobb láthatósága, nyitás a munkatársak részéről a vezetőség felé, valamint a vállalati stratégia és értékek kommunikálása. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
10
Vállalati Yammer-óra RÉSZLETEK ÉRTÉK
Iktasson be az egész vállalatra kiterjedő „Yammer-órát”, azaz egy olyan időszakot, amikor a munkatársak találkozhatnak a Yammeren, hogy visszajelezzenek a fontos témákkal kapcsolatban, vagy hogy megosszák egy vállalati kezdeményezéssel kapcsolatos ötleteiket. RÉSZLETEK A munkatársak visszajelzése olyan nyitott környezetben, amely elősegíti a termelékenység fejlesztését. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
11
Jótékonysági esemény RÉSZLETEK ÉRTÉK
Használja a Yammert pénzgyűjtési vagy más jellegű jótékonysági tevékenység népszerűsítéséhez. Használja a Yammert önkéntesek felkérésére, illetve az esemény megszervezésére, adjon meg megfelelő kettős keresztes címkét, és frissítse gyakran az előrehaladást a kitűzött cél felé, hogy mindenki mindig képben lehessen. RÉSZLETEK Ösztönzi az önkéntességet az egész szervezeten belül, valamint bemutatja a Yammer szélesebb körű felhasználhatóságát. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
12
A közösségi médiával foglalkozó konferencia
Tájékoztassa a munkatársakat a közösségi eszközök, például a Facebook, a Twitter vagy a Yammer használatának előnyeiről, illetve az eszközök közti eltérésekről. Összehasonlíthatja a vállalat külső Facebook-oldalait és Twitter-profiljait a Yammeren keresztül lebonyolított belső kommunikációval és együttműködéssel. RÉSZLETEK Figyelem felhívása a Yammer és a munkatársak által jobban ismert közösségi hálózatok közötti különbségekre. A Yammerrel kapcsolatos érdeklődés növelése mellett a munkatársak azt is megtanulják, hogyan használják a Yammert, mint közösségi munkafelületet. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
13
Belső együttműködési bemutató
Mutassa be a szervezeten belül rendelkezésre álló különféle együttműködési eszközöket (Skype Vállalati verzió, Outlook Groups, Yammer), és magyarázza el, hogy melyiket mikor érdemes használni. Kérje fel a projektcsapat tagjait arra, hogy osszák meg, ők hogyan kezeltek konkrét projekteket, illetve hogyan koordinálták a munkavégzést, mit tanultak ebből és melyek a legjobb módszerek. RÉSZLETEK Az együttműködési eszközök ismertségének növelése, és a munkatársak tájékoztatása arról, hogy a Yammer hogyan használható együtt ezekkel az alkalmazásokkal. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
14
A bevezetési tevékenységek típusai (folyt.)
15
„Lunch and learn” rendezvények, képzések, nyílt napok
Tartson több napon keresztül nem hivatalos Yammer-használati képzéseket mindig ugyanabban az időpontban. Adjon közre mintaüzeneteket, legjobb módszereket, és ösztönözze a felhasználókat arra, hogy jelentkezzenek be, és a Yammerben vegyenek részt az ilyen eseményeken. RÉSZLETEK A Yammer ismertségének növelése azáltal, hogy több embert ér el a különböző gyülekezőhelyeken (például az ebédlőben), és lehetőség a Yammer kipróbálására. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
16
Heti YamCam RÉSZLETEK ÉRTÉK
Készítsen videós interjút valamelyik munkatársával. Az interjúban kérdezze meg, hogy a munkatárs miért szeret itt dolgozni, illetve, hogy mi az, amin éppen most dolgozik. Vagy kérje meg a munkatársakat arra, hogy tegyék közzé a saját videójukat, és írjon ki szavazást a legjobban sikerült videó kiválasztásához. RÉSZLETEK Az üzleti együttműködés, az operatív ismertség és a közösségi összetartás támogatása. A Yammer-funkciók ismertségének növelése. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
17
Agytröszt RÉSZLETEK ÉRTÉK
Hozzon létre Yammer-csoportokat különböző témakörök kapcsán. Határozzon meg olyan időpontokat, amikor a Yammer-tagok belépnek a Yammer-csoportba, hogy megvitassanak egy adott témát és megosszák vonatkozó elképzeléseiket. RÉSZLETEK Ösztönzi a munkatársak együttműködését és az ötletelést, valamint a fokozottabb bekapcsolódást a szervezet céljaiba. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
18
Egyeztetés meglévő eseménnyel
Ha van a Yammer bevezetésének környékére tervezett másik esemény, akkor használja ki ezt a lehetőséget, és bonyolítsa az esemény kommunikációját a Yammeren keresztül. RÉSZLETEK A már megszervezett esemény fokozott népszerűsítése, illetve a Yammer használatának beépítése a már megszervezett tevékenységekbe. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
19
Yammer-tippek RÉSZLETEK ÉRTÉK
Tegyen közzé napi vagy heti Yammer-tippeket az alábbi témakörökben: A Yammer használata Tippek és trükkök A Yammer használata egy adott feladat vagy cél eléréséhez Olyan Yammer-csoportok bemutatása, amelyek könnyebbé vagy jobbá teszik a munkavégzést és az életet RÉSZLETEK Segít a felhasználóknak bemutatni a lehetőségeket és a funkciókat, miközben hálózati tevékenységet és tartalmakat biztosít a kezdeti felfutási időszakban. Ha felkéri a Yammer tapasztalt felhasználóit, hogy segítsenek a témakörök közzétételében, akkor több személyt tud bevonni a szervezetéből, a tapasztalt felhasználókat pedig a Yammer szakértőiként tudja bemutatni a szervezeten belül. ÉRTÉK A BEVEZETÉSI TEVÉKENYSÉGEK TÍPUSAI
20
Az Ön bevezetési eseményének kiválasztása
Gondolja át a Yammerrel kapcsolatos koncepcióját és a Yammer használatával kapcsolatos vállalati céljait. A bevezetési eseménye hogyan tudja támogatni ezeket a célokat, illetve a vállalat ezen területeit? Vegye figyelembe a vállalati kultúrát. Milyen jellegű tevékenységek nyerik el a vezetőség és a dolgozók tetszését? Vegye figyelembe a rendelkezésre álló időt és forrásokat. Az eseményt többféle tevékenységből állítsa össze, hogy tudjon olyan variációt létrehozni, amely megfelel az igényeinek és az időbeosztásának is. Munkavállalók bevonása – YamJam megszervezése valamelyik felső vezetővel A gyári dolgozókat aktívan bevonó esemény Teljesítési kultúra fejlesztése – szervezzen versenyeket a bevezetést követő héten Szervezzen bevezető eseményt a márka vagy az új termékek kommunikálására AZ ÖN BEVEZETÉSI ESEMÉNYÉNEK KIVÁLASZTÁSA
21
Példa az ügyfelek által végrehajtott bevezetésre
Az egyik Yammer-ügyfél egy globális, koordinált, egynapos eseményt szervezett a Yammer-hálózatának bevezetéséhez. A bevezetés a következő tevékenységeket foglalta magában: A tervezői csapat és a tapasztalt felhasználók Yammer-pólót viseltek. Az irodákban mindenütt Yammer-transzparenseket függesztettek ki. Fotónapot rendeztek, és profilképeket készítettek a munkatársakról. Yammer-szórólapokat és post-it cédulás üzeneteket helyeztek minden íróasztalra. Az egész irodára kiterjedő Yammer-forródrótot hoztak létre a felmerülő kérdések megválaszolására. „Stream it Out Loud” kijelzőket helyeztek el szerte az irodákban. PÉLDA AZ ÜGYFELEK ÁLTAL VÉGREHAJTOTT BEVEZETÉSRE
22
Példa az ügyfelek által végrehajtott bevezetésre
Az egyik Yammer-ügyfél az alábbi tevékenységekből álló egyhetes hálózati bevezetési eseményt szervezett: A tervezői csapat és a tapasztalt felhasználók Yammer-pulóvert viseltek. Napi hálózati vetélkedőket tartottak Yammer-nyereményekért (tollak, bögrék, vizesüvegek stb.). Vezetői YamJam-megbeszéléseket tartottak a vállalati hírek megvitatására. Naponta tartottak „Lunch & Learn” eseményeket a Yammerrel kapcsolatos témakörök ismertetéséhez, miközben a résztvevők yammeres édességeket fogyaszthattak (például süteményeket, vattacukrot és egyéb finomságokat). „Stream it Out Loud” kijelzőket helyeztek el szerte az irodákban. PÉLDA AZ ÜGYFELEK ÁLTAL VÉGREHAJTOTT BEVEZETÉSRE
23
Példa az ügyfelek által végrehajtott bevezetésre
Az egyik Yammer-ügyfél az alábbi tevékenységekből álló, egy hónapos hálózati bevezetési eseményt szervezett: Heti vetélkedőket tartottak a hálózaton belül, megnyerhető ajándékokkal (yammeres vizesüvegek, vállalati pólók stb.). Minden héten új témakört felölelő Yammer-képzést szerveztek. Yammer-tippeket tettek közzé a hónap mindegyik napján. Süteményes partit szerveztek a #MaNincs eseményen részt vevő csapatok számára, amelynek keretében a csapat összes kommunikációja a csapat csoportján belül zajlott. Egy Yammer-hírlevél zárta le a hónapot a hálózat sikerének bemutatásával. PÉLDA AZ ÜGYFELEK ÁLTAL VÉGREHAJTOTT BEVEZETÉSRE
24
Ügyfelek által végrehajtott bevezetés
25
A BEVEZETÉST NEM LEHET ELRONTANI
26
A bevezetéssel kapcsolatos további ötleteket a következő webhelyen talál:
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.