Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Teamek, kommunikáció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Teamek, kommunikáció."— Előadás másolata:

1 Teamek, kommunikáció

2 CSOPORTOK ÉS TEAMEK KÖZÖTTI KÜLÖNBSÉG
Munka csoportban a tagok elsősorban információ csere és döntéshozatal céljából lépnek egymással kapcsolatba, hogy segítsék a tagokat feladataik jobb ellátásában. Nincs szükségük kollektív munkára. Teljesítményük a csoporttagok teljesítményének összege. A csapatok (teamek) összehangolt munka eredményeként pozitív szinergiát hoznak létre. Teljesítményük nagyobb, mint az egyének teljesítményének összege.

3 CSOPORTOK ÉS TEAMEK KÖZÖTTI KÜLÖNBSÉG
Team (csapat) Információ megosztás Cél Kollektív teljesítmény Pozitív Egyéni & kölcsönös Kiegészítő Szinergia Semleges v. negatív Felelősség Egyéni Véletlen és változatos Tudás

4 TEAMEK TÍPUSAI PROBLÉMA-MEGOLDÓ TEAM ÖN-MENEDZSELŐ TEAM
FUNKCIONÁLIS TERÜLETEKEN ÁTNYÚLÓ TEAMEK VIRTUÁLIS TEAMEK

5 TEAMEK TÍPUSAI ITC Probléma-megoldó Funkcióközi team Virtuális
Önmenedzselő

6 PROBLÉMA-MEGOLDÓ TEAM
Megosztják az ötleteket, vagy javaslatokat tesznek arra, hogy a munkafolyamatok és módszerek hogyan javíthatók Ritkán kapnak felhatalmazást arra, hogy egyoldalúan megvalósítsák javaslataikat

7 ÖNMENEDZSELŐ TEAM Általában 10-15 dolgozó alkotja
A feladatok ellátása mellett megkapja a vezetési, felügyeleti jogokat és felelősséget is Kiválasztja és értékeli tagjait Hatékonysága szituációfüggő

8 FUNKCIONÁLIS TERÜLETEKEN ÁTNYÚLÓ TEAMEK
A tagok a szervezet változatos területeiről kerülnek ki Információkat osztanak meg Új ötleteket fogalmaznak meg, és problémákat oldanak meg Komplex projekteket koordinálnak A komplexitás és változatosság miatt a fejlesztés időigényes lehet

9 VIRTUÁLIS TEAMEK A (számítás)technika összeköti a fizikailag távol lévő tagokat, hogy közös célokat érjenek el Más teamektől megkülönbözteti: A verbális és nem-verbális szerepek hiánya Korlátozott társas kapcsolatok Az időbeli és térbeli korlátok megszüntetésének képessége

10 HATÉKONY CSAPATOK (TEAMEK) JELLEMZŐI I.
A tagok kiegészítik egymást Középút az egyéni különbségekben Motivált, elkötelezett tagok Az egyéni célok elérése lehetséges a közös célok révén Minden tag aktív részvétele Kialakult, ismert szerepek Meghatározott, elfogadott célok

11 HATÉKONY CSAPATOK (TEAMEK) JELLEMZŐI II.
Elfogadott szabályok, normák rutinok A változtatás állandó lehetősége és igénye - csoportos tanulás Teljesítményértékelés - folyamatos fejlesztés kényszere és igénye Magas teljesítmény jutalmazása Nyílt légkör, kritika lehetősége Konstruktív konfliktuskezelés Általában konszenzusos döntés

12 A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI
ELLENŐRZÉS MOTIVÁCIÓ ÉRZELEM KIFEJEZÉSE INFORMÁLÁS

13 A KOMMUNIKÁCIÓ FOLYAMATA
Küldő Fogadó Üzenet Kódolás Dekódol -ás Fogadott üzenet Csatorna Zaj Visszacsatolás

14 A KOMMUNIKÁCIÓ IRÁNYA LEFELÉ IRÁNYULÓ FELFELÉ IRÁNYULÓ HORIZONTÁLIS

15 SZEMÉLYEK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ
SZÓBELI ÍRÁSBELI NEM-VERBÁLIS

16 SZÓBELI KOMMUNIKÁCIÓ ELŐNYE HÁTRÁNYA Sebesség Visszacsatolás
Torzulás veszélye, ha több emberen keresztül továbbították Célba éréskor a tartalom eltérhet az eredetitől

17 ÍRÁSBELI KOMMUNIKÁCIÓ
HÁTRÁNYAI Időigényes Visszajelzés hiánya Nincs rá garancia, hogy a fogadó hogyan értelmezi ELŐNYEI Kézzelfogható, ellenőrizhető feljegyzés Határozatlan ideig tárolható és fizikailag is rendelkezésre áll később is Jobban magfogalmazott, logikusabb, világosabb

18 NEM-VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
Nem szavak segítségével továbbított üzenet. Testtartás, gesztusok, arckifejezés, távolság, idő, érintés, paranyelv… Kiegészítheti, nyomatékot adhat a kimondott szavaknak, önállóan is értelmezhető, de ellentétes is lehet a szavakkal

19 Többcsatornás (kerék)
FORMÁLIS HÁLÓZATOK Többcsatornás (kerék) Lánc Kereszt

20 FORMÁLIS HÁLÓZATOK ÉS A HATÉKONYSÁG
Kritérium Lánc Kereszt Kerék Sebesség Közepes Gyors Gyors Pontosság Magas Közepes Magas Vezető kiemelkedés Közepes Magas Nincs Tagok elégedettsége Közepes Alacsony Magas

21 PLETYKA A vezetés nem tudja kontrollálni
Hihetőbbnek, megbízhatóbbnak észlelik Főleg egyéni érdekeket szolgál A pletyka fontosnak, ellentmondásosnak ítélt szituációkban aggodalmat keltő helyzetekben keletkezik

22 KOMMUNIKÁCIÓS ZAJOK A kommunikáció érzelmi, csoportdinamikai és kulturális jellegzetességéből eredő A küldő szándékából származó A fogadó észleléséből és értelmezéséből eredő A visszacsatolás során felmerülő zajok

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Teamek, kommunikáció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések