Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az árképzés pszichológiája
Dr. Prónay Szabolcs, adjunktus Szegedi Tudományegyetem, Gazdaságtudományi Kar, Üzleti Tudományok Intézete
2
„ A fogyasztók olcsón szeretnének jó minőségű árút kapni.”
A tévhit „ A fogyasztók olcsón szeretnének jó minőségű árút kapni.”
3
Mi az, hogy olcsó?! Mennyibe kerülnek az alábbi termékek?
4
Mi az, hogy olcsó?! Mennyibe kerülnek az alábbi termékek?
5
Olcsó tej?! HM,GYANÚS...
6
Olcsó tej?!
7
Olcsó tej?!
8
Olcsó tej?!
9
„ A fogyasztók nem ismerik az árakat, keresik a kapaszkodókat.
A valóság „ A fogyasztók nem ismerik az árakat, keresik a kapaszkodókat.
10
Referencia árak Összehasonlítás alapja
Minden minőségi szinthez egy-egy ár Nem egy érték, hanem egy intervallum Horgony hatás: Új termék ára befolyásolja a referencia árat Belső referencia ár Külső referencia ár
11
Az észlelt ár Pszichológiai folyamat Tényleges ár ≠Észlelt ár
Ár megjelenítése Ár megértése, visszaidézése, felfogása Holisztikus modell: Szám=Nagyságrend 299=300 Egymástól távol álló számoknál működik Digitális modell: Szám=Kódsor 299=200 Egymáshoz közeli számoknál működik
12
Árpszichológia Weber szabály: Nagyobb kiinduló ingert nagyobb mértékben kell megváltoztatni 100130 = 500 (+30%) Áremelkedésre reagálás > Árcsökkentésre reagálás 1,2,3,4 közti különbség > mint 6,7,8,9 Hosszabb, bonyolultabb számokra nehezebb visszaemlékezni Páratlan számokat jobban kedvelik Alacsonyabb összegnél %-os kedvezmény; Magasabb összegnél összeggel kiírt kedvezmény „99” = olcsó, de gyenge minőség vs. „00”=presztízs
13
Az ár megjelenítése
14
Az ár megjelenítése 7.999.- 7999 Ft 7.999.- Ft 7999 7999 7.999,00 7999
3. Árészlelés 7999 Ft Ft
15
Multidimenzionális Ár
Nem egyetlen összeg (szám) az ár 12-es pakkban : 660.- Ft/db Ft Kedvezmény: 2000 Ft Ft -15% Regisztrációs díj: 2 év hűségidővel: 250Ft/hó 0 Ft-tól elvihető Kamatmentes hitel 1 éves futamidő havidíj: csak Ft 2-t fizet 3-mat kap 3. Árészlelés Pulóver: Csomagolás: 900.- Házhoz szállítás: Tranzakciós díj: 15% Az ár az ÁFÁ-t nem tartalmazza
16
Tendenciák, Trendek Tudatos vásárlók Okos vásárlók
Információs robbanás Kereskedők ármeghatározó szerepe Keresleti és kínálati oldalon egyaránt Testreszabottság, egyediség terjed Szolgáltatások térnyerése Globális árverseny
17
Globális verseny Nincs lokális árpolitika
18
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.