Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017"— Előadás másolata:

1 EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
OKTATÁSKUTATÁS, OKTATÁSFEJLESZTÉS, NEVELÉSTUDOMÁNY MÜHELYKONFERENCIA 2017. március 16., Eger Komenczi Bertalan EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 Eszterházy Károly Egyetem, Eger Neveléstudományi Doktori Iskola Médiainformatika intézet Oktatás- és Kommunikációtechnológia Tanszék 1

2 1. Célok, képzési- és kutatási irányok
EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017 1. Célok, képzési- és kutatási irányok 2. A program ismertetése 3. A program tanterve 4. Kutatási témák 5. A program eddigi eredményei

3 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Célok, képzési- és kutatási irányok III. DIGITÁLIS PEDAGÓGIA A Komenczi Bertalan vezette Digitális Pedagógia elnevezésű alprogram célja annak a lehetőségrendszernek – és kihívásnak – a tanulmányozása, amelyet az elektronikus információ- és kommunikációtechnikai eszközök a tanítás és tanulás elmélete és gyakorlata számára jelentenek. A kutatások fókusza az elektronikus információs és kommunikációs technológiák szerepére és hatásrendszerére irányul, az oktatás, a tanulás, általában a humánerőforrás-fejlesztés területén, interdiszciplináris megközelítéssel. Az alprogram átfogóbb kutatási témakörei: társas kapcsolatok elemzése a mai információtechnológia eszközeivel; az IKT - eszközök tanulási alkalmazásának több módszerű elemzése; kognitív habitus és tanulási környezet; médiafilozófia; tanári kompetenciák elektronikus tanulási környezetekben - technofil és technofób attitűdök; a professzionális szemléltetés pedagógiája; a képernyőn keresztül történő tanulás pszichológiája és pedagógiája. Témavezetők: Komenczi Bertalan, Forgó Sándor, Ollé János, Lengyelné dr. Molnár Tünde, Dávid Mária, Szijjártó Imre, Kis-Tóth Lajos, Nádasi András,Tóvári Judit és mások.

4 A program ismertetése EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont

5 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A program ismertetése IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont A kihívás jellege

6 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A program ismertetése IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont A kihívás jellege A program fókuszpontjai

7 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Az IKT mint a tanári munka során jól használható elektronikus információkezelési és kommunikációs technika. Ezen a szinten a tanári kompetenciák rendszerébe illeszkedik (az IKT eszközök értő használata, új illetve megújított tanári médiakompetencia). Az IKT mint a módszertani megújulás katalizátora,  amely korábbi progresszív módszerek hatékonyabb illetve korábban elképzelhetetlen új formáit teszi lehetővé, illetve teljesen új módszereket is generál. Az IKT mint a hatékony tanári munka háttér infrastruktúrája: a humán teljesítménytechnológiai rendszerek (HPT) oktatási megfelelője: Elektronikus Tanári Teljesítménytámogató Rendszer. Az IKT mint olyan új humán kommunikációs technológia, amely befolyásolja az emberi természetről és a társadalomról való gondolkodásunkat is, új nézőpontokat és szemléleti kereteket nyújt az értelmezésnek és elemzésnek a neveléstudomány területén is.

8 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A program ismertetése IKT hatásrendszer, lehetőséghorizont A kihívás jellege A program fókuszpontjai Kutatási témakörök

9 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program számokban évfolyam 2 fő II. évfolyam 5 fő III. évfolyam 2 fő IV. évfolyam 4 fő (abszolutóriumot szerzett 2 fő) V. évfolyam 5 fő (abszolutóriumot szerzett 3 fő, fokozatot szerzett 2 fő)

10 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tanterve A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tantárgyai-tantárgystruktúra  I. Általánosan kötelező tantárgy ( a doktori iskola minden hallgatójának) Pedagógiai információforrások – a pedagógiai kutatások informatikai háttérrendszere (Komenczi Bertalan - Lengyelné M. Tünde) II. Kötelező tárgyak az I-IV félévekben (4) A pedagógiai interdiszciplínák néhány újabb forrásterülete (Komenczi Bertalan) Multimédia programok, hálózati tanulás, közösségi média (Forgó Sándor) Az információs társadalom kihívásainak értelmezése a neveléstudomány nézőpontjából (Kis-Tóth Lajos) Pedagógiai technológiai rendszertervezési és humán teljesítmény technológiai modellek (Nádasi András )

11 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tanterve A DIGITÁLIS PEDAGÓGIA program tantárgyai - tantárgystruktúra  III.További, alternatív tantárgyak/konzultációs témakörök Az SPSS alkalmazásai, kutatási eredmények feldolgozása, kiértékelése (Lengyelné M. Tünde) Számítógépes modellezés és szimuláció az oktatásban (Geda Gábor) Korszerű tanuláselméletek digitális tanulási környezetekben (Komenczi Bertalan) Az oktatástechnológia története, elméletei, modelljei és perspektívái (Nádasi András ) Digitális értékelő környezetek tervezése (tanuláskövetés, a tanulási folyamatba integrált visszacsatolás, tanácsadás és értékelés) (Ollé János) IKT-ra épülő probléma-központú tanulási környezetek elméleti és gyakorlati kérdései(Komenczi Bertalan) A könyvtárak megújuló szerepe a „tudástechnológiában” (Tóvári Judit) Film- és médiapedagógia (Szíjártó Imre)

12 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Kutatási témák Hatékony tanítás a XXI. században Az IKT eszközök pedagógiai alkalmazása az alap- és középfokú zeneoktatásban A problémamegoldó gondolkodás fejlesztési lehetőségei távoktatási környezetben A kognitív terhelés és a tanulási teljesítmény összefüggése távoktatási környezetben Tevékenységközpontú online oktatástervezés módszertani megoldásai IKT eszközökkel támogatott illetve hagyományos módon történő fejlesztés összehasonlító elemzése az egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő sajátos nevelési igényű gyermekek kognitív fejlődését érintően Az adaptív pedagógiai módszerek hatékonyságának vizsgálata a közoktatásban Az IKT eszközök tanulási alkalmazásának többmódszerű elemzése

13 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Kutatási témák A digitális történetmesélés mint tanulásszervezési eljárás kompetenciafejlesztő és tanulástámogató hatása az oktatási folyamatban Elektronikus tanulási környezetben a kritikai gondolkodás tesztelésének, fejlesztésének lehetőségei a humán tantárgyakban Információs és kommunikációs technológia: Pedagógusok véleménye és attitűdje az IKT-s eszközök integrálásáról az idegen nyelvi órákon Feladatok és felelősség a felhasználóképzésben – digitális kompetenciák fejlesztése az információs társadalomban Az információs társadalom tanulási környezete A ePortfólió szerepe a pedagógus IKT kompetenciáinak fejlődésében Az IKT lehetőségei a tanárok és tanulók számára, különös tekintettel az e-learning szerepére az általános iskolai oktatásban A digitális hozzáférés részletes tanulási vizsgálata. Multimédia az oktatásban; új médiumok a tanulásban

14 EKE NTDI - DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A program eddigi eredményei HUMAN PERFORMANCE TECHNOLOGY


Letölteni ppt "EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017"

Hasonló előadás


Google Hirdetések