Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tanulás technológiája, a technológia tanulása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tanulás technológiája, a technológia tanulása"— Előadás másolata:

1 A tanulás technológiája, a technológia tanulása
Csíky Anna Globus konferencia Vállalati nyelvoktatás

2 Alaprendszer céges diákokhoz
nekem bevált (videó katt) Alaprendszer céges diákokhoz

3 Nagy fájlok küldése céges címre
Wetransfer.com Toldacuccot.hu Mailbigfile.com Mammutmail.com Nagy fájlok küldése céges címre

4 Korábban talált cikkek mentése
Pocket – cikk és videó Korábban talált cikkek mentése

5 Videós házifeladat gyorsan
Ted Ed Videó itt Regisztráció – nyomom követés Videós házifeladat gyorsan

6 Kedvenc youtube csatornáink
John Oliver Last Week Tonight Short films teacher love Deutsche Welle Goethe Institute Anglophenia CNN student news How it works Spiegel Online Fokus Online Kedvenc youtube csatornáink

7 Screencastok javításhoz
Mi a screencast? Videó itt Tanárként szuper, mert Időben hatékonyabb mint bármi más Hallás utáni szövegértés a diáknak Nem kész megoldást ad, a diáknak kell javítania Egy példa egy javításra (angolos) itt Screencastok javításhoz

8 Szedjük össze a csoportban, mitől függhetnek a különböző emberek. (Pl
Szedjük össze a csoportban, mitől függhetnek a különböző emberek. (Pl. szerencsejáték, kávé, csoki, alkohol, számítógépes játékok stb.) Kérdezzük meg a diákokat, függnek-e a telefonjuktól. Aztán adjuk ki (diktáljuk le, írjuk a táblára stb.) a következőhöz hasonló kérdéseket, amit a diákok valahogy megbeszélnek (párban, mingle, stb.) Megnézed a telefonod, mielőtt elalszol? Van olyan, hogy különösebb indok nélkül megnézed a telefonod? Van olyan, hogy olyankor használod a telefonod, amikor valaki mással vagy, pl. vacsora vagy beszélgetés? Aggódsz, hogy elveszíted a telefonod? Naponta több mint 30-szor nézel rá a telefonodra? Van olyan, hogy vezetés közben használod a telefonod? Kis csoporttal akár a táblára is felkerülhet egy skála, amin a diákok be tudják jelölni, hol állnak ők, a nem függőtől a totál függőig (és a tanár is!). Ha a csoportnak van kedve, érdekes lehet egy kihívást adni: pl. a következő hétben mindenki próbáljon egy mobilos szokásán változtatni (a tanár is!), és aztán osszák meg a tapasztalatokat. függőség

9 Idegenvezetés az irodában
Óra előtt vegyünk fel egy kétperces hangnélküli videót a lakásunkról / tanáriról /asztalunkról, és készítsünk hozzá néhány kérdést, pl. Milyen színű a terítő a konyhában? Órán vetítsük le a filmünket, és közben meséljük el, mit látunk. Fontos, hogy érintsük azokat a dolgokat, amikre a kérdések vonatkoznak majd (beszéljünk a terítőről). Tegyük fel a kérdéseket a diákoknak, majd kérjük meg őket, hogy ők is készítsenek egy hasonló filmet, és kérdéseket hozzá. A következő órán aztán a diákok mutatják meg egymásnak a filmeket, és tesztelik egymás figyelmét a kérdésekkel. Később akár az audio kommentárt is érdemes felvenni és a videóhoz kapcsolni. Idegenvezetés az irodában

10 Óra előtt készítsünk egy időkapszulát – egy fotókollázst fényképekből, amin olyan dolgok vannak, amivel üzenni szeretnénk a jövőnek. Pl Gavin Dudeney-é a Going Mobile könyvben ilyen. A diákok töltsenek le a következő órára egy fotókollázs alkalmazást, amit tudnak használni, és készítsenek képeket nekik fontos dolgokról. Az órán először a saját kollázsunkat mutassuk meg, a diákok feladata hogy rájöjjenek, miért fontosak az egyes tárgyak (spekuláció, kérdésfeltevés stb.) Utána a diákok készítsék el a saját kollázsukat és valahogy osszák meg a többiekkel, miért fontosak a rajta lévő dolgok (prezentáció, beszélgetés, stb.). Majd az idő eldönti

11 Válasszunk egy képet a telefonunkról, amit szívesen megosztunk a diákokkal. Ne mutassuk még meg, hanem beszéljünk róla két percben. A diákok vagy lerajzolják a képet, vagy csak vizualizálják, az elmondásunk alapján. Ha készen állnak, mutassuk meg a képet, és hasonlítsuk össze a diákok verziójával. Most a diákokon a sor, adjunk nekik 2 percet hogy válasszanak egy képet és 5 percet, hogy felkészüljenek, mit szeretnének róla mondani. (Vagy persze a következő órára lehet ez a házifeladat, hogy válasszanak ki egy képet). Aztán csak tegyük, amit tennénk más személyre szabott beszélgetős feladatnál. KÉPzeld el

12 Az aranyhal is bírja figyelemmel
Van egy olyan oldal / alkalmazás, a Vine, amivel maximum 6 másodperces videókat tudunk készíteni, akár kollázs jelleggel is, tehát több videóból összevágva. Ezeket aztán loop jelleggel egymás mögé is tehetjük, hiszen a 6 másodperc nagyon rövid idő  (17 éves kor felett lehet használni.) Óra előtt válasszunk ki néhány friss vine-t, amit szívesen megmutatunk a diákoknak (remek órára készülés vasárnap este). Órán mutassuk meg, és beszélgessünk róluk a diákokkal. Arra is rátérhetünk, mitől jó egy ilyen rövid videó, milyen megoldások tetszettek nekik különösen. A diákok készítsék el a saját vine-jukat a cégről, egyénileg vagy párban. Gondolják ki, hol érdemes forgatni, mit vennének fel szívesen. 10 perc alatt készítsék el a videót, majd ezeket nézzük meg együtt. A készítők elmondhatják, miért ezt a helyszínt / témát választották, és a többiek adhatnak feedbacket (ahogy bármi más diák produktumnál). Házi feladatnak készíthetnek a diákok még egy, nem céges, vine-t is a következő órára. Az aranyhal is bírja figyelemmel

13 Going mobile ötlettár csak gondosan, szépen  a kevesebb sokszor több


Letölteni ppt "A tanulás technológiája, a technológia tanulása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések