Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?"— Előadás másolata:

1 LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
Ügyféllojalitás Konferencia Budapest,

2 Mi A crm?

3 egyedülálló lehetőség, hogy azokkal foglalkozunk, akik szeretnének vásárolni.

4 JÓ ALAP: SPECIÁLIS KAPCSOLAT A MÁRKÁVAL
„…MRI-felvételek igazolták a feltevést: a rajongók (Apple rajongók – a szerk.) agyában pontosan azok a területek mutattak pontosan ugyanolyan aktivitást, mint ahogyan mélyen vallásos emberek agya reagál az istenábrázolások, szentképek és szimbólumok, vallási témájú festmények és hasonlók látványára. Mivel a kísérletet csak az Apple termékeivel és rajongóival végezték el, nem tudni, hogy a jelenség csak rájuk jellemző-e (ez nem túl valószínű), illetve hogy erősebb-e, mint más márkák fanatikusainál.” Forrás: Index.hu Brit tudósok :33

5 MEGVENNÉ AZ ÚJAT?

6 A CRM SZEREPE Felmérni és alkalmazkodni a fogyasztó szándékához: mikor
mit szeretne vásárolni? Ma a marketing ajánlatokat jellemzően az dönti el: mikor mit szeretne az eladó értékesíteni.

7 MARKETING TERVEZÉS

8 CRM POTENCIÁL A MARKETING TERVEZÉSBEN

9 ÉVES ÉRTÉKESÍTÉSI/VÁSÁRLÁSI TERV

10 CRM POTENCIÁL A MARKETING TERVEZÉSBEN

11 CRM POTENCIÁL A MARKETING TERVEZÉSBEN

12 A MARKETING TERV ÉRTÉKESÍTÉSI CÉLSZÁMAI
202 186

13 CRM - a vevő által vezérelt marketing

14 MIKOR AKTUÁLIS A MEGKERESÉS?
Ha megmondta, megjegyezzük. Ha nem mondta, elemezzük. Utolsó, vásárló által kezdeményezett kontaktus a vásárlást megelőzően tartalmában: Tesztvezetés (kb. 50+%) Kapcsolatfelvétel kérése (kb. 30+%) Idejét tekintve:

15 VÁZLATOS CRM RENDSZERÁBRA
VEVŐSZOLGÁLAT / / CALL CENTER CRM INTELLIGENCIA ÉS ADATBÁZIS INTERNET OLDAL / / VISSZAKÜLDÉS /DM CÉLCSOPORTOK TELEMARKETING KÖZPONTI „SALES” ADATBÁZIS BOLTHÁLÓZAT

16 TÍPUSHIBÁK „Miért csináljunk CRM programot, ha nincs is adatbázisunk?” - Mondta ezt három éve. És mondja ezt ma is. Vegyünk, béreljünk? Embert, rendszert? A CRM rendszerek informatikai rendszerek, de nem informatikusoknak! A vásárló felől közelített rendszer adja a legnagyobb segítséget a vásárolóval való kommunikációval. Ellenérdekeltség a központ (gyártó/forgalmazó/importőr) és a viszonteladói hálózat között. Halat vagy hálót dilemma: vásárlót vagy leadet? A tesztvezetés ma fontosabb a gyártónak, mint a viszonteladónak. Nincs valódi fogyasztói szegmentáció: Mindenki egyért! Nincs személyes/szegmens szintű relevancia → csökkenő a figyelem Nincs vásárlói érték alapú befektetési preferencia

17 TÍPUSHIBÁK Kommunikációs eszközök integráltságának hiánya.
A szó elszáll, írásban meg nem elérhető. Ügyfélszolgálat/helpdesk nincs megfelelően integrálva A fogyasztói kérdések 70-80%-a telefonon lekezelhető, még a technikai jellegűek is! Statisztikák, visszamérések, értékelések elmaradása: A kattintások 60% a „ha nem olvasható” linkre (HR) A regisztrációk 50%-a a két reminder körből jött (HU) TM follow up 5%-ról 15%-ra növelte a válaszarányt (PL) Csak a jelenlegi vásárlásokra fókuszál a kommunikáció Az éppen nem aktuális, de egy éven belül tervezett vásárlások adták a válaszok 70%-át. Adatvédelemi szabályozásnak nem megfelelően felépített adatkezelés, adatgyűjtés Célhoz kötöttség Tájékoztatás Robinson lista

18 PÉLDA: HOZZÁJÁRULÁSOK KEZELÉSE
opt-out eDM Bérelt lista Viszonteladó listája kommunikáció TM DM opt-in CRM adatbázis eDM kommunikáció TM DM opt-out Vásárolt lista Leiratkozó oldal eDM ROBINSON LISTA

19 A LEGNAGYOBB HIBA:

20 HA BELE SEM VÁGUNK. A márkakereskedői ügyfelek 50+ %-a szívesebben vásárolna közvetlenül a gyártótól, még akkor is, ha ezzel nem takarítana meg pénzt. Észak-amerikai felmérés, forrás: wikipedia (Car dealerships in North America)

21 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Megjegyzés: Az anyagban található képek és számadatok csak illusztrációként szolgálnak elsősorban az arányok vagy a nagyságrendek, illetve a trendek érzékeltetését szolgálják.


Letölteni ppt "LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések