Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem"— Előadás másolata:

1 Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Challenges and Innovations in Statistics Education Multiplier Conference of PROCIVICSTAT Szeged (Hungary), September 7-9, 2017

2 Az Unió fő célkitűzései a felsőoktatás terén
az európai dimenzió fejlesztése az oktatásban; a diákok és a tanárok mobilitásának ösztönzése; az oktatási intézmények közötti együttműködés előmozdítása; a tagállamok oktatási rendszereit egyaránt érintő kérdésekre vonatkozó információ- és tapasztalatcsere fejlesztése; a távoktatás fejlesztésének ösztönzése; 2016-ban a Bizottság újra megerősítette a felsőoktatás fontosságát a készségek kialakítása terén

3 A reformokra szoruló kiemelt területek – többek között:
növelni kell a diplomások számát, és csökkenteni kell a felsőoktatásból lemorzsolódók arányát javítani kell a felsőoktatás minőségét és a tanagyagokat jobban hozzá kell igazítani a gazdaság igényeihez, több lehetőséget kell teremteni a hallgatók számára, hogy hosszabb-rövidebb külföldi tanulmányok révén kiegészítő készségekre tegyenek szert, több kutatót kell képezni, hogy előkészítsük a terepet a jövő ipari ágazatai előtt meg kell erősíteni az oktatás, a kutatás és az üzleti szféra közötti kapcsolatokat a kiválóság és az innováció előmozdítása érdekében biztosítani kell a finanszírozás hatékonyságát: nagyobb autonómiát kell adni a felsőoktatás irányításának és a minőségi oktatásba kell beruházni a munkaerő-piaci igények kielégítése céljából

4 Mit vár a hallgató Biztos vagyok benne, hogy mindenki hallotta már diákjától, hogy miért nem gyakorlatiasabb az egyetemi képzés. Fontos látni és főleg láttatni az elméleti ismeretek hasznosságát A gyakorlati ismeretek 2 dimenziós látást adnak. Látjuk abból a perspektívából merre lehet menni, merre nem; Az elméleti megalapozás 3 dimenziós szemléletet ad, mellyel azt is látjuk hova tartunk és ennek megfelelően tudjuk módosítani lépéseinket, hogy ne térjünk el teljes mértékben a céltól. Szűcs György Közgázoló 2015

5 A statisztika nehéz (?) Nehéz az oktató számára, hiszen elméleti ismeret nélkül szinte lehetetlen a gyakorlati alkalmazás oktatása; Nehéz a hallgatónak, hiszen nincsenek elmélyült ismeretei, nincsenek tapasztalatai, amire építhet; Mechanikus számítások vs. Önálló gondolatok

6 Gyakorlat az oktatásban
Elméleti ismeretek – teljesített statisztika vizsga Mechanikus gyakorlatok Első lépések – adattisztítás Változók felismerése – számítástípusok meghatározása Leíró statisztikák minden irányból Összefüggés vizsgálatok – amire csak az Excel képes, vagy a hallgatók Önálló kutatási feladat A kérdőívtől a kiértékelésig Az idő, mint szűk keresztmetszet

7 Gyakorlati példák


Letölteni ppt "Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem"

Hasonló előadás


Google Hirdetések