Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere"— Előadás másolata:

1 Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
az Eszterházy Károly Főiskolán

2 8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet 2. számú melléklet
A Magyar Rektori Konferencia Pedagógusképző Bizottság ajánlásai

3 Közösségi pedagógiai gyakorlat
Cél: tapasztalatszerzés a tanulók tanórán kívüli, szabadidős tevékenységének szervezése, vezetése, tanulói közösségek építése terén Idő: 3. vagy a 4. félév (2 kredit) Hely: EKF Gyakorlóiskola Tartalom: szakvezető irányításával heti 3 óra + egy hét egyéni, illetve csoportos programszervezés (ofő óra, tanórán kívüli tevékenység, erdei iskola, tábor)

4 Idő: 7.-8. (9.-10.) félév (2+2 kredit) Hely: EKF Gyakorlóiskola
Tanítási gyakorlat Cél: a tanulók nevelésével, oktatásával, a szaktárgy tanításával kapcsolatos kompetenciák fejlesztése Idő: (9.-10.) félév (2+2 kredit) Hely: EKF Gyakorlóiskola Tartalom: szakvezető irányításával végzett csoportos pedagógiai és önálló tanítási gyakorlat, legalább 15 óra önállóan megtartott óra/foglalkozás

5 Összefüggő, egyéni iskolai gyakorlat
Cél: Általános tanári és konkrét szakterületi szakképzettséghez kapcsolódó gyakorlati ismeretek, képességek, attitűdök megismerése, gyakorlása, a munkahely világával való ismerkedés. Idő: ( ) félév

6 Összefüggő, egyéni iskolai gyakorlat
Hely: Köznevelési, illetve felnőtt képző intézmény Tartalom: Gyakorlatvezető mentor és tanárképző szakember folyamatos irányítása mellett, az iskola és benne a tanár komplex oktatási-nevelési feladatrendszerének elsajátítása, illetve az iskolát körülvevő társadalmi, jogszabályi környezet, valamint a köznevelési intézményrendszer megismerése.

7 Területei

8 A szaktárgyak tanításával kapcsolatos tevékenységek :
hospitálás a gyakorlatvezető a mentor óráin és más szakórákon, szakonként heti 2-5 óra tanítás, felkészülés az órákra, az órákat követő önelemzés-önértékelés, a hallgató szükségleteinek megfelelő gyakorlatvezető mentori megbeszélés, tanítási órán kívüli, de a szaktárgy tanításához szorosan kapcsolódó iskolai feladatok ellátása, a szaktárgyi oktatómunkát segítő pedagógiai tevékenységek és szolgáltatások rendszerének megismerése;

9 A szaktárgyak tanításán kívüli oktatási, nevelési alaptevékenységek:
aktív részvétel az osztályfőnök munkájában, hospitálás nem szaktárgyi órán, iskolai rendezvényen való részvétel, közreműködés a szervezésben, egy-egy tanuló életútjának, családi hátterének, iskolai pályájának mélyebb megismerése, mérés-értékelés a gyakorlatban, az ifjúságvédelem, drogprevenció, mentálhigiéné, iskolai agresszió, konfliktuskezelés helyi gyakorlatának megismerése, segítése;

10 Az iskola mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése:
az intézmény működését meghatározó legfontosabb törvényi, rendeleti háttér, a fenntartói irányítás dokumentumainak megismerése, az iskola szervezeti felépítése, működési rendje, támogató, segítő rendszerek, szakmák megismerése

11 Kísérő szemináriumon való részvétel a képző intézményben
Adatgyűjtés, tapasztalatszerzés szakszerű dokumentálása (eportfolió)

12 Elektronikus portfolió
Portfolió- dokumentumgyűjtemény Miért portfolió??

13 Pedagógus kompetenciák
Pedagógus Előmeneteli Rendszer (Pedagógus Életpályamodell)

14 Miért elektronikus??

15 Az elektronikus portfolió előnyei
Médiaintegráció Kereshetőség Megoszthatóság Feldolgozhatóság Hordozhatóság (másolatok) stb.

16 Az EKF és a TK szerepe a diploma szerzés után
Gyakornoki időszak A PER további állomásai

17 Eszterházy Károly Főiskola Tanárképző Központ Eger, Klapka György út 12.

18 EKF ÉK 117. magyi@ektf.hu 36/520-400/3122 Köszönöm a figyelmet!
Magyar István EKF ÉK 117. 36/ /3122


Letölteni ppt "Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere"

Hasonló előadás


Google Hirdetések