Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról"— Előadás másolata:

1 VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
– Letölthető változat – A év közötti internetezők megkérdezésével lezajlott kutatás célja a fiatalok internetezési, honlap látogatási, szabadidő eltöltési, valamint fogyasztási szokásainak a vizsgálata.

2 Internet-használati szokások
A kutatás eredményei: A fiatal, éves internetezők többsége leggyakrabban otthon, az iskolában vagy valamely ismerősénél internetezik. Az idősebb korcsoportok körében természetesen nagyobb a munkahelyen, és alacsonyabb az oktatási intézményben internetezők aránya. Az internetező fiatalok inkább hasznos dolognak tartják az internetet, mint a szórakozás eszközének, ez a felfogás a kor előrehaladtával tovább nő. A évesek szerint az internet szerepe a barátokkal, ismerősökkel való kapcsolattartás során a legfontosabb. VMR.cool Letölthető változat július

3 Magas az otthoni internet elérés
VMR.cool Letölthető változat július

4 Inkább hasznos, de szórakozásnak sem utolsó
VMR.cool Letölthető változat július

5 Kapcsolatápolás, önfejlesztés, kikapcsolódás
VMR.cool Letölthető változat július

6 Érdekességek a generációk megítéléséről
A kutatás eredményei: A éves internetező fiatalok több mint fele gondolja úgy, hogy nagy a különbség a saját és szülei generációja között, ezt a fiúk és a legfiatalabb korcsoport inkább gondolja így. A többség meglehetősen elítélő véleménnyel van a saját generációjáról. A szexuális kicsapongás, szexuális szabadosság, a túlzott alkoholfogyasztás, a felelőtlenség és a könnyűdrogok fogyasztása illik a leginkább szerintük a velük egykorúakra, a pozitívabb állítások, mint a tisztelet, a tolerancia, az egészséges életmód, és környezettudatosság pedig kevésbé. A fiatal internetezők a baráti körükkel, a lakáskörülménnyel, illetve a párkapcsolati életükkel a legelégedettebbek, a munkájukkal és az anyagi helyzetükkel pedig a legkevésbé. A célcsoport többségének van elképzelése, terve a jövőre nézve, de azokat nem tartja szilárdnak, viszont 24 százaléknak nagyon konkrét elképzelése van arról, hogy mit fog csinálni 10 év múlva. VMR.cool Letölthető változat július

7 Áthidalható különbségek
VMR.cool Letölthető változat július

8 Saját generációjukról mondták;
VMR.cool Letölthető változat július

9 Pozitív emberi kapcsolatok
VMR.cool Letölthető változat július

10 10 év hosszú idő VMR.cool Letölthető változat július

11 A pályaválasztás előtt állók tele vannak tervekkel
VMR.cool Letölthető változat július

12 Az adatok forrása A kutatás célja:
a VMR.cool online felmérés középpontjában a hazai internetező fiatalok állnak a kutatás célja feltérképezni a célcsoport szokásait, attitűdjeit és preferenciáit az internet használat és honlap-látogatás, vásárlási szokások, fogyasztási cikkek a szabadidő-eltöltés valamint a jövőkép, jövőbeli tervek témakörében Az adatfelvétel módja: online kérdőíves felmérés, perces kérdőívvel az adatfelvétel ideje: május 11 – június 15. VMR.cool Letölthető változat július

13 A kutatás teljes tanulmánya a következő kérdésekre ad választ
Internet-használati szokások, honlap látogatás Internet használat: hol, mit, milyen oldalakon Az internet fontossága az egyes területeken (kapcsolattartás, kikapcsolódás, önfejlesztés, önkifejezés, stb.) Közösségi oldalak látogatása (milyen céllal, mely oldalakat látogatják) Blogolás (olvasás és írás) Csevegés az interneten (használt eszközök, csevegőprogramok használt funkciói, ismerősök) Online bankolás Szabadidős tevékenységek Szabadidőben végzett tevékenységek, sportolás Közösségi- és szabadidő eltöltési helyek látogatása Fesztivál-látogatás Kedvelt zenei stílusok Vásárlási szokások, márkák, reklámok Vásárlási attitűdök Mobilkommunikáció (szolgáltatók, költségmegosztás, mobilfunkciók használata, SMS küldés vs. telefonálás, mobilkészülék vásárlási szempontok Elektronikai eszközök a háztartásban, valamint vásárlásuk tervezése Autóvezetés Ruhanemű vásárlás (öltözködési szokások, vásárlásra költött összeg) Kozmetikai cikkek vásárlása (döntési jogkör, rendszeresen használt kozmetikai cikkek) Reklámokra adott válaszreakciók VMR.cool Letölthető változat július

14 A kutatás teljes tanulmánya a következő kérdésekre ad választ
Vásárlási szokások, márkák, reklámok Vásárlási attitűdök Mobilkommunikáció (szolgáltatók, költségmegosztás, mobilfunkciók használata, SMS küldés vs. telefonálás, mobilkészülék vásárlási szempontok Elektronikai eszközök a háztartásban, valamint vásárlásuk tervezése Autóvezetés Ruhanemű vásárlás (öltözködési szokások, vásárlásra költött összeg) Kozmetikai cikkek vásárlása (döntési jogkör, rendszeresen használt kozmetikai cikkek) Reklámokra adott válaszreakciók Önkép, tervek, a saját generáció megítélése Saját és szülei generációja közötti különbség megítélése Saját generációjának megítélése Jövőkép 10 éves távlatban Családalapítási tervek Célok rangsorolása (szakmán belüli elismertség, gazdagság, segítségnyújtás, hasznos munkavégzés, hatalom, hírnév) Véleményére befolyással lévő csoportok Elégedettség életének különböző területeivel Nyelvhasználat Szociodemográfiai megoszlás VMR.cool Letölthető változat július

15 VMR.cool 2009 tanulmányunk megvásárolható!
Amennyiben érdeklik kutatásunk részletei, a címen léphet velünk kapcsolatba. A komplex elemzést IDE KATTINTVA rendelheti meg Ft + Áfa áron. VMR.cool Letölthető változat július


Letölteni ppt "VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról"

Hasonló előadás


Google Hirdetések