Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A problémamegoldás 7 lépéses módszere:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A problémamegoldás 7 lépéses módszere:"— Előadás másolata:

1 A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
1.Témakiválasztás, témamegfogalmazás 2. Információ és adatgyűjtés 3. Adat- és információelemzés 4. Ok-okozati elemzés, ok keresés 5. A megoldás tervezése és bevezetése, folyamatos alkalmazása 6. Az eredmények értékelése 7. Véglegesítés („szabványosítás”), visszacsatolás a teljes rendszerbe

2 PDCA ciklus ACT PLAN CHECK DO TERVEZD MEG! CSELEKEDJ! HAJTSD VÉGRE!
ELLENŐRIZD LE!

3 P 4. a javítási-fejlesztési lehetőségekre koncentrálás
a P D C A négy fázisa és lépése/1. : P 1. a vevőigények felmérése és elemzése P 2. a jelenlegi folyamatok leírása P 3. mérés, elemzés az alapvető okok feltárása és azonosítása P 4. a javítási-fejlesztési lehetőségekre koncentrálás D 5. a folyamat eredmény-mérésének meghatározása

4 D 6. a javaslat bevezetése
a P D C A négy fázisa és lépése/2. : D 6. a javaslat bevezetése C 7. az eredmények értékelése C 8. a következtetések levonása A 9. az elért eredmények ismertetése, és a változtatások bevezetése A 10. megfigyelés ; az eredmények stabilizálása

5 a PDCA elemzés néhány jellemzője:
- folyamatos munkavégzés igénye - aktív és kreatív hozzáállás - a teljes rendszert átfogó működés - a „kis lépésekben” történő fejlesztés lehetősége - erős szemléleti és módszertani megalapozás

6 PDCA „7 lépés” általában „belülről” indul
- „kívülről” indul (vevő) - tudatosan többszöri, folyamatos, kis lépések - inkább dinamikusan megoldható problémák TQM inkább több, kis létszámú, homogén team rövidebb megoldási idő, az adott lépésben kevesebb erőforrás „7 lépés” általában „belülről” indul egyszeri, hosszabb időre szóló, nagyobb lépések - inkább statikusan megoldható problémák BPR inkább egy nagy létszámú, komplex team hosszabb megoldási idő, több erőforrás

7 A „6 lépéses” problémamegoldás lépései:
A probléma definiálása 2. A folyamat azonosítása és dokumentálása 3. A teljesítmény mérése 4. A miértek, az ok-okozati összefüggések megértése 5. A javaslatok, megoldások kifejlesztése, kipróbálása 6. A megoldások gyakorlatba ültetése, értékelés.

8 A DMAIC modell lépései:
Define: probléma- és célmegfogalmazás Measure: mérés Analyze: (statisztikai) elemzés Improve: folyamatfejlesztés Control: a változás bevezetése, fenntartása és ellenőrzése.

9 A 8D modell lépései: 1. A probléma adatainak rögzítése,
2. A teamvezető és a team kijelölése és megbízása, 3. A (rövidtávú) azonnali intézkedések meghozatala, 4. Az okok elemzése, 5. A lehetséges megelőző intézkedések kidolgozása, 6. A sikeres intézkedések hosszútávú alkalmazása, 7. Az intézkedések más problémákra is történő alkalmazása, 8. Záróértékelés, és „közkinccsé tétel”.


Letölteni ppt "A problémamegoldás 7 lépéses módszere:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések