Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV"— Előadás másolata:

1 NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
3.2. intézkedés 1. komponens Humánerőforrás-fejlesztés Operatív Program (HEFOP)

2 A NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV OPERATÍV PROGRAMJAI

3 A HEFOP PRIORITÁSAI ÉS INTÉZKEDÉSEI

4 HEFOP 3. prioritás: Az egész életen át tartó tanulás és az alkalmazkodó képesség támogatása 2. intézkedés: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése 1. komponens: Új szakképzési szerkezet

5 HEFOP CÉL Az oktatás és képzés gazdasággal való kapcsolatának erősítése Az Országos Képzési Jegyzék (OKJ) korszerűsítése, a szakképesítések számának csökkentése (kb. 400 szakképesítés) A szakképzés tartalmának és szerkezetének megújítása A modul rendszerű képzés fejlesztése és bevezetése

6 HEFOP CÉLCSOPORT Szakképző intézmények tanárai és tanulói, felsőfokú szakképesítések esetében felsőoktatási intézmények hallgatói A lemorzsolódással fenyegetett tanulók és családjaik Gazdálkodó szervezeteknél gyakorlati oktatást végzők A szakképző intézmények fenntartóinak képviselői Társadalmi partnerek és gazdasági kamarák képviselői Vezetők, tanácsadók

7 A PROGRAM MEGVALÓSÍTÓI
Nemzeti Szakképzési Intézet – Fő kedvezményezett, konzorcium vezető ,3 millió Ft Educatio Közhasznú társaság – Kedvezményezett – 970 millió Ft Apertus Közalapítvány – Kedvezményezett – 1970 millió Ft

8 A PROGRAM SORÁN AZ NSZI ÁLTAL TERVEZETT TEVÉKENYSÉGEK
A szakképesítésért felelős minisztériumok, szakképző intézmények, a gazdasági kamarák és a fenntartók, szociális partnerek, továbbá szakértőik közötti intézményes kapcsolat (együttműködés rendszerének) kialakítása A programban résztvevő szakértők kiválasztási kritériumainak meghatározása A moduláris képzési rendszer fejlesztési módszereinek kidolgozása a szakmacsoportokban szereplő szakképesítések és a foglalkozási csoportok elemzése alapján

9 A foglalkozáscsoportok elemzése alapján kialakított új képzési modulok, rész- szakképesítések, szakképesítések dokumentumrendszerének fejlesztése (munkakörelemzések, validálás, feladatelemzések, kompetenciaprofilok, modultérképek) modulok, a rész-szakképesítések és a szakképesítések rendszerének fejlesztése Szakképesítések különválasztása ISCED szintek szerint

10 Alapszakmák, iskolai rendszerű szakképesítések meghatározása
Ráépülő, felnőttképzésben megszerezhető szakképesítések Javaslat az új szerkezetű OKJ bevezetésére A foglalkozáscsoportok elemzése alapján modulárisan kialakított dokumentumrendszer elkészítése (képzési programmodulok, vizsgakövetelmények; eszközjegyzék) Az előzetes tudás mérése, értékelése, beszámítása módszereinek kidolgozása

11 A gazdálkodó szervezetek szakemberei, a társadalmi partnerek szakértői, pedagógusok, a gazdálkodó szervezeteknél gyakorlati képzést végzők, intézményvezetők, intézményfenntartók, tanácsadók, programfejlesztők felkészítése, továbbképzése a komponenssel kapcsolatos módszertani, szakmai feladataikra Pedagógusok, gyakorlati oktatók felkészítése, továbbképzése a moduláris képzési programok bevezetésére

12 Hatékonyság- és beválás-vizsgálatok végzése
Programok ellenőrzése, korrekciója Eredmények terjesztése


Letölteni ppt "NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV"

Hasonló előadás


Google Hirdetések