Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
8. tétel
2
Ön egy olyan vállalat alkalmazottja, amely épp az elektronikus kereskedelem bevezetése előtt áll. Ismertesse az elektronikus kereskedelmet, mint új logisztikai kihívást! Információtartalom vázlata Ügyfél elégedettség az e-kereskedelemben Az e-kereskedelem feladatai a logisztikai szolgáltatók kezében A logisztika strukturális átalakulására hatással lévő megatrendek Elvárások az e-logisztikától
3
Ügyfél elégedettség az e-kereskedelemben
Az elektronikus kereskedelemben az ügyfelek elégedettsége elsősorban a készenléttől, a minőségtől, a pontosságtól és a sebességtől függ.
4
Az e-kereskedelem feladatai a logisztikai szolgáltatók kezében
diszpozíció (megbízás, felhatalmazás), raktár- és készletgazdálkodás, végfelhasználókhoz való kiszállítás szerte a világon, beszállítások irányítása, útvonaltervezés, kiegészítő szolgáltatások (vámokmányok intézése, inkasszó), brókerszolgáltatások olyan weblapok közrebocsátásával, amelyeken a szolgáltató és az igénylő összekapcsolódhat stb.
5
A logisztika strukturális átalakulására hatással lévő megatrendek
Gyorsaság Költségcsökkentés Jobb vevőszolgálat Digitális logisztika Outsourcing
6
Gyorsaság A vevők gyors kiszolgálása integrált informatikai rendszer mellett lehetséges, a logisztikának elektronikus kapcsolatban kell állnia az adminisztratív folyamatokkal. Az elektronikus értékesítés különösen kényes a pontosságra, hiszen a vevő egyetlen egérkattintással, a másik versenytárssal léphet kapcsolatba. Költségcsökkentés A logisztikától azt várják, hogy a megrendelések teljesítésének költsége arányos legyen az áruk értékével. A költségcsökkentésre és a hatékonyság növelésére lehetőséget kínál az adattovábbítás és az információtechnológia integrálása a logisztikai láncban. Költségcsökkentést lehet elérni az egyes részfeladatok logisztikai szolgáltatókhoz kiadásával.
7
Jobb vevőszolgálat Mivel a piacon élénk a verseny, sok vállalat kínál hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat. A vállalatoknak olyan intézkedéseket kell tenniük, amelyek megkülönböztetik őket a versenytársaktól. A vevőszolgálat szerepe felértékelődött, a vevőkkel való kapcsolattartás, a bónuszprogramok, törzsvásárlói kártya, elektronikus árkatalógus, folyamatos tartalék alkatrészellátás, információs szolgálat fokozza a vevők elégedettségét, ezzel javítja a vállalat versenyképességét, jövedelmezőségét és lehetőséget ad a növekedésre. Ehhez információkat kell gyűjteni a vevőkről, megfelelő szegmentációt kell végezni a vevők körében, és minden szegmensnek testre szabott szolgáltatást kell ajánlani. A logisztika területén ez azt jelenti, hogy a szervezetet és a folyamatokat mindenkor a vevők igényeinek megfelelően kell tökéletesíteni, és kiszolgálásuk javítására megfelelő eszközöket kell alkalmazni. Ebben a folyamatban a logisztikára is megnövekedett feladat hárul, mivel az elektronikus megrendelések előnyei megfelelő logisztikai folyamatok nélkül nem élvezhetők.
8
Digitális logisztika Mára már lehetővé vált egyes termékek digitalizálása. A múltban a könyv volt a tömegmédium. A jövőben azonban nem kell a könyveket kinyomtatni, hanem elektronikus úton lehet szállítani. Bárki lehívhat tetszés szerinti olvasnivalót saját kis készülékére. Ez gazdaságos termelést tesz lehetővé, viszont a raktározási költségek jelentősen csökkennek.
9
Outsourcing Alvállalkozók alkalmazása (outsourcing) egyre jobban terjed a vállalatok körében. Az értéktermelő és az adminisztratív tevékenységeket egyre gyakrabban külső szervekkel végeztetik el. A termelő vállalatoknak egyre több figyelmet kell fordítaniuk a vevőkre ezért elsősorban az a fontos, hogy alaptevékenységükre összpontosítsanak, így a szükséges egyéb tevékenységeket szakcégekkel végeztetik el. A logisztikai feladatokat is egyre több vállalat adja ki szakcégeknek. Ahhoz, hogy a logisztikai döntéseket a vevők ismereteit felhasználva gyorsan hozzák meg megfelelő szakismeret szükséges, így célszerű olyan szakosított vállalatok igénybevétele, amelyek megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkeznek
10
Elvárások az e-logisztikától
új raktárakat kell kialakítani a bővülő elektronikus kereskedelem hatására a vállalatoknak, át kell alakítani a termelői és a kiegészítő elosztó raktárak működését, nagyszámú, de kevés tételből álló ügyfélmegrendelést kell komissiózni, ki kell szélesíteni a kereskedelemi kínálatot, és változó áruválasztékkal kell dolgozni, a szoros időablakok miatt csökkenteni kell a teljes átfutási időt, a csomagolást a kisebb küldeménynagyságoknak megfelelően kell kialakítani, a megrendeléseket nagyobb szállítási gyakorisággal kell teljesíteni, a visszküldemények kezelési rendszerét, ki kell bővíteni.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.