Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsanett Takács Megváltozta több, mint 6 éve
1
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31. főosztályvezető Magyar Rektori Konferencia
2
A Makovecz-program fő elemei
1. Hallgatói mobilitás négy irányú: külhonból Magyarországra, Magyarországról külhoni intézménybe, külhoni intézmények egymás között 2. Oktatói támogatás egyirányú 3. A programgazdák a külhoni felsőoktatási intézmények/karok
3
Programgazdák: Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem (Kolozsvár);
Partiumi Keresztény Egyetem (Nagyvárad); Babes-Bolyai Tudományegyetem (Kolozsvár); Egyetemi Fokú Protestáns Teológiai Intézet (Kolozsvár) Selye János Egyetem (Komárom); Nyitrai Konstantin Filozófus Egyetem Közép-európai Tanulmányok Kara II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola (Beregszász) Újvidéki Egyetem szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kara (Szabadka); Szabadkai Műszaki Szakfőiskola A 2017/2018-as tanévben továbbá: Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem Magyar Nyelvű Művészeti Kara; Újvidéki Egyetem Bölcsészettudományi Kara Magyar Nyelv és Irodalom Tanszék
4
Magyar partneri hálózat
Budapesti Corvinus Egyetem Budapesti Gazdasági Egyetem Debreceni Egyetem Debreceni Református Hittudományi Egyetem Dunaújvárosi Egyetem Eötvös Loránd Tudományegyetem Eszterházy Károly Egyetem Kaposvári Egyetem Károli Gáspár Református Egyetem Miskolci Egyetem Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nyíregyházi Egyetem Pannon Egyetem Pázmány Péter Katolikus Egyetem Pécsi Tudományegyetem Széchenyi István Egyetem Szegedi Tudományegyetem Szent István Egyetem Zsigmond Király Egyetem
5
Teljes hallgatói mobilitás 2016/2017-ben
6
Partnerségek: külhoni partner intézmények száma hallgatók fogadására
7
Partnerségek: külhoni partner intézmények száma hallgatók fogadására és küldésére
8
Tapasztalatok eddigi kapcsolatrendszer előnyben részesítése
hallgatóknál a tavaszi szemeszteri aktivitás az Erasmus-programoknál és a Campus Mundi mobilitásoknál alacsonyabb elérhető ösztöndíjak, de idegen nyelv ismerete nem szükséges hallgatói mobilitási igények inkább a rövidebb időszakokat részesítették előnyben, a doktori képzésben a legerősebben: (1-2 hetes, 1-2 hónapos időszakok) magyarországi mobilitás csekély volta hallgatói információhiány intézményi adminisztrációs személyzet információhiánya
9
Köszönöm a megtisztelő figyelmet! krisztina.szalai.jakabne@emmi.gov.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.