Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Operatív menedzsment és versenyképesség

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Operatív menedzsment és versenyképesség"— Előadás másolata:

1 Operatív menedzsment és versenyképesség

2 Operatív menedzsment:
termelési és szolgáltatási folyamatok tervezése, szervezése Operatív folyamatok: rendszer, amelyben az inputok nagyobb értékű outputtá alakulnak át

3 Átalakulási folyamat Input Output Anyag Termékek Gép Szolgáltatások
Munka Menedzsment Tőke Átalakulási folyamat

4 Az átalakítási folyamat lehet:
Fizikai - termelés Helyzeti - szállítás Csere - kereskedelem Fiziológiai - egészségügy Pszichológiai - szórakoztatás Információ - kommunikáció

5 Az operatív menedzsment tevékenységi körei:
Munkaszervezés Módszerek közti választás Munkahelyek elrendezése Épületek elhelyezése Munkafolyamatok tervezése Teljesítmények mérése, követése Minőség ellenőrzése Tevékenységek időrendi, fontossági rangsorolása Raktárkészlet menedzsment Termeléstervezés

6 Operatív menedzsment a vállalati környezetben

7 Az operatív menedzsment története
1700-ig egyedi megrendelésre termelés 1700-as évek a fogyasztóknak gyártott javak termelésének kezdete Adam Smith – munkamegosztás speciális gépek gyártása Eli Whitney – standardizált alkatrészek, minőség-ellenőrzés Frederick W. Taylor (korai 1800-as évek) tudományos menedzsment megfigyelés, elemzése, a legjobb módszer kiválasztása Taylor követői: Frank és Lillian Gilbreth, Henry Gantt, Henry Ford Henry Ford: Model T – csökkentett termelési idő, 728 órából 1,5 órára

8 1900-1950 Amerikai tömegtermelés, a világ vezető gazdasága
Elton Mayo 1930-as évek – az emberi viszonyok fontossága, motiváció Frederick Herzberg, Abraham Maslow, Douglas McGregor – motivációs elmélete II. Világháború – mennyiségi modellek, számítógépek, automatizáció Eddig volt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

9 A japán siker A fogyasztó fontossága, az operatív menedzsment fontossága Just-in-time management Lean production rugalmasság & minőség Minőségmenedzsment „Total quality management” Termékek számának növekedése Rövidebb termékfejlesztési idő Gyors technológiai változások Több fogyasztói elvárásoknak megfelelő termék Területenként eltérő piac Rövid termék életciklus

10 Operatív menedzsment „e-business” környezetben
Az Interneten keresztül folytatott kereskedelem elnevezése elektronikus kereskedelem e-kereskedelem e-business

11 Az integrált értéklánc
Termelő Fogyasztó Ellátó Anyagáramlás Információ áramlás

12 Az elektronikus kereskedelem formái:
Vállalkozás – vállalkozás B2B Vállalkozás – fogyasztó B2C amazon Fogyasztó – vállalkozás C2B repülőjegy Fogyasztó – fogyasztó C2C eBay, Napster

13 B2C e-kereskedelem 2013-ban az e-kereskedelem lesz az össz. kereskedelem 20 %-a Lehetőségek az Interneten való kereskedésre: portálok agregátorok kereskedelmi oldalak összekapcsolása E-kereskedők – virtuális áruházak „Infomediaries” biztonság, pénzügyi szolgáltatás, szállítás

14 B2B e-kereskedelem A vállalkozások a következőkre használják az Internetet: tervezés szerződéskötés egyezmények munkaütemezés szállításütemezés vásárlás-eladás pénzátutalások ismeretközvetítés üzletkötés

15 B2B e-kereskedelem Megvalósítható a következő módokon:
e-katalógusok, e-áruházak eladók aukciója vásárlók aukciója cserék vagy E-piac

16 E-áruház Vásárló Eladó

17 Eladók aukciója Eladó Vásárlók

18 Vevők aukciója Vevő Eladók

19 Csere - E-piac Vevők Eladók

20 Az e-kereskedelem hatása az operatív menedzsmentre
Jobb fogyasztói kapcsolatok Hatékonyabb (tevékenység)folyamatok Alacsonyabb anyagárak Információs technológiai szinergia Jobb, gyorsabb döntéshozatal Új szervezeti formák Kiterjedtebb ellátási lánc Magasabb fogyasztói elvárások A vállalkozások új módjai Globalizáció

21 Globalizáció A helyi vállalkozások kétharmada globális kiterjedésű A globalizáció okai: Előnyös költségek Nemzetközi piacok elérése Az igények kielégítése Megbízható ellátási források Lépéstartás a technológiával

22 Versenyképesség Versenyképesség: a nemzetek Output
versenyképessége abban nyilvánul meg, ahogy azok árutermelése vagy szolgáltatása szerepel a nemzetközi piacon Termelékenység = Output Input

23 Az új vállalkozásoknak nehéz belépni a piacra, melynek okai:
Vállalati méret Tőkeerő nagysága Ellátási és elosztási rendszerek elérhetősége Tanulási folyamat

24 Az operatív menedzsment fő területei
Stratégia Termékek és szolgáltatások Folyamatok és technológiák Létesítmények Projektmenedzsment Ellátási lánc menedzsment Termékek és szolgáltatások iránti igény előrejelzése Termelés tervezése Minőség biztosítása


Letölteni ppt "Operatív menedzsment és versenyképesség"

Hasonló előadás


Google Hirdetések