Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989"— Előadás másolata:

1 A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989

2 2016. évi események, eredmények

3 Polgármesterek díjazása
A polgármesteri bérekről december 13-án döntött az Országgyűlés. Valójában visszarendezés történt, mivel 2014-ben erőteljesen visszavették – különösen a kistelepülési – polgármesterek fizetését. A TÖOSZ azóta küzdött a polgármesteri javadalmazás és jogállás kérdésének átfogó rendezése érdekében.

4 Polgármesterek díjazása
Ezért üdvözöltük az elfogadott béremelésre vonatkozó módosítást, azonban felmerült a 2016 áprilisában, a TÖOSZ küldöttgyűlésén megfogalmazott igény a polgármesteri bérek finanszírozására vonatkozóan: „Már a feladatalapú finanszírozással összefüggő kérdés, hogy továbbra sem része a célzott finanszírozásnak a polgármesterek bére, miközben a polgármester sajátos közszolgálati jogviszonyban van. Szükségesnek tartjuk, hogy az önkormányzati hivatalban dolgozó köztisztviselőkhöz hasonlóan, kapjon az önkormányzat éves támogatást a polgármesteri feladatellátás fedezetéhez. A polgármesteri bér központi költségvetésben történő biztosítása nem jelentős összeg, amely jelenleg is rendelkezésre áll, így központi politikai döntésre van szükség ahhoz, hogy ez a régi követelésünk megvalósuljon.”

5 Iskolák átadása Ajánlás megfogalmazása az iskolák átadásának ügyében A tagönkormányzatok részére kiküldésre került egy részletes megállapodás-minta az iskolák átadásának tárgyában.

6 Közfoglalkoztatottak javadalmazása
Szükségesnek tartjuk a közfoglalkoztatási programban foglalkoztattak javadalmazásának olyan irányú módosítását, amely alapján a közfoglalkoztatottak körében a közfoglalkoztatási költségvetési kereten belül a helyi önkormányzatnak legyen lehetősége differenciálni az egyes közfoglalkoztatottak bére között. Szerencsére az elsődleges munkaerőpiac csökkenti a közfoglalkoztatotti létszámot, de a jó teljesítményhez elengedhetetlen a differenciálás. Az ÖNET Önkormányzati Oldala kezdeményezte, hogy a évben legalább egy 20 %-os mozgástere legyen a helyi önkormányzatnak a bérek eltérítésében.

7 Száz Százalékban Átlátható Önkormányzatok Klubja
A hat települési önkormányzat a TÖOSZ által működtetett Önkormányzati Információs és Koordinációs Központban írta alá a Száz Százalékban Átlátható Önkormányzatok Klubja létrehozásáról és működtetéséről szóló megállapodást június 6-án. A Klub politikai irányultságtól függetlenül várja sorai közé azokat a településeket, amelyek fontosnak tartják az átláthatóságot. A Klub céljai között szerepel a jó tapasztalatok átadása egymásnak, illetve a döntéshozók felé is szeretnének javaslatokkal élni, hogyan lehetne a kötelezettségek számát ésszerűsíteni. Ugyanis ma olyan előírások is vannak a jogszabályokban, amelyek teljesíthetetlenek.

8 Örökségvédelem A „IV. Magyar-Francia Önkormányzati találkozó” június 30-án a budapesti Francia Intézetben TÖOSZ, a Francia-Magyar Kezdeményezések és Francia Köztársaság Külügy- és Nemzetközi Fejlesztési Minisztériuma szervezésében. A rendezvény fő témái az örökségvédelem és örökséggazdálkodás, turizmus, vidékfejlesztés, a rövid értékesítési láncok, a határon átnyúló együttműködések, valamint az említett témák gyakorlati jó példái kerültek bemutatásra francia és magyar részről egyaránt. Ezt követően egyeztetésre került sor a Magyar – Francia Kezdeményezések Társasága, a Magyar Urbanisztikai Társaság Kutató Intézete és a TÖOSZ részvételével. A jövőben párbeszédet kezdeményezünk a kormányzat megfelelő képviselőjével e tárgyban.

9 Magyar-francia önkormányzati kapcsolatok
2016. július 6-án a TÖOSZ vezető tisztségviselői a francia szenátus képviselőivel, a Francia – Magyar Baráti Társaság tagjaival találkoztak a budapesti Francia Intézetben. A találkozón megvitatták a francia és a magyar önkormányzati reformot, a két ország közötti önkormányzati kapcsolatok megerősítését, valamint a közös pályázatokban való részvétel lehetőségeit.

10 Könyvbemutató Miért hagytuk, hogy így legyen? - „A magyar decentralizáció kudarca nyomában” című könyv bemutatója november 24-én a TÖOSZ székházában. A kötet az MTA KRTK pécsi intézetének hároméves, empirikus kutatási eredményeire támaszkodik. A kutatás a hazai önkormányzati reformok folyamatát elemezte, keresve a választ, vajon a rendszerváltás óta eltelt időszak alatt miért veszítettek folyamatosan pozíciót a helyi önkormányzatok, miért vallottak kudarcot a reformkezdeményezések, s miért lehetett 2010 után olyan centralizált kormányzási modellt szinte ellenállás nélkül bevezetni, amelyikben az önkormányzatok óriási veszteséget szenvedtek el.

11 XIII. Finn-Magyar Testvértelepülési Konferencia
Esztergom szeptember A finn és magyar testvértelepülések találkozóinak szervezésében az eseményt fogadó település mellett a Finn Helyi és Regionális Önkormányzatok Szövetsége, a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (korábban más magyar szövetség is), a Finn – Magyar Társaság, a Magyar – Finn Társaság, valamint a két ország diplomatái vesznek részt. A rangos eseményen Schmidt Jenő, a TÖOSZ elnöke a két ország önkormányzatainak helyzetéről számolt be, kitérve az önkormányzati reformok helyzetére.

12 CEMR Főtitkári és igazgatói értekezlet
Az Európai Települések és Régiók Tanácsa (Council of European Municipalities and Regions, CEMR) október án Budapesten tartotta Főtitkári és igazgatói értekezletét. Évente két találkozó: az egyik Brüsszelben, a másik változó helyszínen. A hazai önkormányzati szövetségek közül a TÖOSZ és a MÖSZ valamint a további öt szövetség, az MJVSZ, a KÖOÉSZ, az MFSZ, a MÖOSZ és a KÖSZ 1999-ben léptek be a CEMR-ba. Az eseményen mind a hét szövetség képviseltette magát. Az értekezletet megelőző sajtótájékoztatón Frédéric Vallier, a CEMR főtitkára köszönetet mondott a TÖOSZ-nak és a XIII. kerületnek a szervezésért és a vendéglátásért.

13 II. Önkormányzatság napjainkban konferencia
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási Kar Szakigazgatási és Szakpolitikai Intézete november 3-án Önkormányzatiság napjainkban címmel konferenciát tartott – a TÖOSZ és a Jegyzők Országos Szövetsége védnökségével – a Ludovica Campuson. A már hagyományteremtő jelleggel megtartott esemény aktuális témája az ASP2 program volt.

14 Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok (LÖGY)
A Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok Programot a TÖOSZ az Európa Tanács Helyi és Regionális Demokrácia Szakértői Központja együttműködésével hirdeti meg 2008-tól folyamatosan. A évi Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok Program pályázata 3 témában került meghirdetésre. A kiírt pályázatra összesen 43 pályázat érkezett be. A Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok programja keretében november 17-én zárókonferenciát rendeztünk a Belügyminisztérium Márvány Aulájában.

15 Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok (LÖGY)
Az Irányító Bizottság döntése alapján a témánkénti helyezések: Közfoglalkoztatás 1. helyezett Tiszagyulaháza – Ft 2. helyezett Polgár – Ft 3. helyezett Hajdúsámson – Ft 3. helyezett Komló – Ft 3. helyezett Trizs – Ft jutalomban részesült a Belügyminisztérium támogatásával. Helyi polgárőrség és az önkormányzat együttműködése 1. helyezett Nagyhegyes – Ft 2. helyezett Budapest Főváros XIII. kerülete – Ft 3. helyezett Mórahalom – Ft A roma nők társadalmi szerepvállalásának erősítése 1. helyezett Szarvas – Ft 2. helyezett Hidvégardó – Ft 3. helyezett Uszka – Ft jutalomban részesült az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával.

16 TÖOSZ Akadémia fórumsorozat
A TÖOSZ a nemzeti és EU források (különösen TOP, VEKOP) együttes elemzésének, a megvalósítás pénzügyi-üzleti feltételei vizsgálata eredményeinek nyilvános bemutatását szolgáló rendezvénysorozat keretében rendezett szakmai fórumokat január 23-án Siófokon Baranya, Tolna, Somogy és Zala megye, január 30-án Győrben Fejér, Győr-Moson- Sopron, Komárom-Esztergom, Vas és Veszprém megye, február 6-án Lajosmizsén Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagy-Szolnok megye, február 13-án Mezőkövesden Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Heves, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érintett polgármesterei, önkormányzati vezetői részére.

17 TÖOSZ együttműködések
Az országos önkormányzati érdekszövetségekkel a 2015 novemberében létrejött stratégiai megállapodás alapján továbbra is jó és hatékony az együttműködés. Az ÖNET Önkormányzati Oldala – amely az országos önkormányzati érdekszövetségek elnökeiből áll – rendszeresen ülésezik, ahol az önkormányzatokat érintő több aktuális kérdés is megvitatásra került, illetőleg több közös kezdeményezést továbbítottunk a Kormány felé.

18 TÖOSZ együttműködések
Országos Polgárőr Szövetség – együttműködési megállapodás – közös elnökségi ülések – OPSZ Önkormányzati és Pályázati Munkabizottság – TÖOSZ megyei tagozatok és OPSZ megyei szervezetek – települési önkormányzatok és helyi polgárőr egyesületek

19 TÖOSZ együttműködések
Nemzeti Közszolgálati Egyetem Államtudományi és Közigazgatási Kar – stratégiai együttműködés, kutatás, tudományos értékek közvetítése, közös rendezvényeken való részvétel. Debreceni Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar – együttműködés, amelynek célja az önkormányzatok státuszát, működését érintő tudományos eredmények megosztása a TÖOSZ-szal.

20 Aktuális önkormányzati ügyek

21 2017. évi minimálbér és garantált bérminimum
A TÖOSZ 2016 decemberében kezdeményezte a belügyminiszternél, valamint a nemzetgazdasági miniszternél a évi költségvetési törvény önkormányzati fejezetének a megváltoztatását a január 1-jétől megemelkedő minimálbér és a garantált bérminimum költséghatásai miatt. A feladatfinanszírozás rendszerét az emelkedés miatt korrigálni kell: az önkormányzati dolgozók közel 50 %-át érinti a döntés és az ehhez szükséges forrás nem áll rendelkezésre a települési költségvetésekben.

22 Polgármesteri korengedményes nyugdíj, közszolgálati járadék
Szükséges a korábbi szabályozás újbóli megteremtése   A jelenlegi immáron ötéves választási ciklus következtében szép számmal előállhat olyan helyzet 2019-ben, hogy a nyugdíjtól néhány évre kerülnek utcára az ismételten meg nem választott polgármesterek, miközben több cikluson keresztül dolgoztak a helyi közösség bizalmából a faluért vagy városért.

23 Önkormányzati köztisztviselők bérének rendezése
A közszolgálati tisztviselők illetményalapja 2008 óta változatlan. Ez közel 30 %-os reálbércsökkenést eredményezett. A évi minimálbér mértékének megállapítása kapcsán különösen indokolt a 9 éve változatlan mértékű köztisztviselői illetményalap emelése. Jelenleg a középfokú végzettségű közszolgálati tisztviselőknél a 16 besorolási fizetési fokozatból az fokozat (0-31 év szolgálati jogviszonnyal rendelkezők) a minimálbérrel azonos összegű garantált havi jövedelmet jelent. Ebbe a körbe tartozik a helyi önkormányzatoknál dolgozó köztisztviselők közel 40 %-a.

24 Önkormányzati köztisztviselők bérének rendezése
A TÖOSZ Elnöksége a közszolgálati tisztviselőkről szóló évi CXCIX. törvény szerinti illetménytábla besorolási fokozatainak és szorzószámainak változatlanul hagyása mellett a köztisztviselői illetményalap évre Ft mértékben történő megállapítása, továbbá az így megállapításra kerülő illetményeknek a helyi önkormányzatok számára a feladatfinanszírozási rendszerbe történő beépítése és a központi költségvetésből való fedezése mellett foglalt állást. A fentiek érdekében a TÖOSZ kezdeményezte a Magyarország évi központi költségvetéséről szóló évi XC. törvény módosítását a Kormánynál.

25 Minimum közszolgáltatási feladatok meghatározása
 A legfontosabb kérdés, hogy a feladatok, hatáskörök minimum feltételeit határozzuk meg közösen. Ennek révén lehet eldönteni, hogy az egyes feladatok ellátásának hol a helye: állam vagy önkormányzat, ha önkormányzat, akkor megye vagy település, ha település, akkor melyik kategória. A minimum közszolgáltatási feladat meghatározása nem csupán az ellátandó feladat szakmai tartalmát rögzítené, hanem az ellátáshoz kapcsolódó pénzügyi forrás igényt is. Így megalapozottá válhatna a feladatalapú finanszírozás és lenne kiindulási alap a speciális helyzetek kezelésére, valamint a feladatellátások összemérésre. ámogatásokra

26 Az egyedi támogatásokról
A TÖOSZ elnöksége megerősítette, hogy a „puha pénzek” rendszere szűnjön meg, mert a feladatalapú finanszírozás rendszerén belül kell kezelni a hiányt; rontja a szabályszerű és takarékos gazdálkodásba vetett hitet; növeli a térségi egyenlőtlenségeket; igazságtalan a kijárásos rendszer; növeli a kistelepülések hátrányos helyzetét. Jelentős az igény és a szükség a hazai fejlesztési támogatásokra! ámogatásokra

27 Települési önkormányzatok feladatainak támogatása
A TÖOSZ fontosnak tartja, hogy a települési önkormányzatok feladatainak támogatására a források minél nagyobb arányban pályázatok útján legyen biztosítva. Ezért javasolja a Kormány számára, hogy amennyiben az adott költségvetési év vége felé láthatóvá válik az egyes előirányzatoknál a várható pénzmaradvány, annak előirányzatok közötti átcsoportosítására és kiosztására új közös pályáztatás útján kerüljön sor. ámogatásokra

28 ASP 2 A TÖOSZ továbbra is kiemelten foglalkozik az ASP rendszerhez csatlakozott, és az alkalmazásokat igénybe vevő önkormányzatok által felmerülő tapasztalatok összegzésével. Ennek megfelelően kérjük, amennyiben a rendszerhez való csatlakozással, annak alkalmazásával kapcsolatban működési problémát észlelt (a hiba  leírásával, fennállásának időtartamával és időpontjáról megadásával) vagy észrevétele van, szíveskedjen jelezni azt titkárságunk részére.

29 TÖOSZ kitüntetései A TÖOSZ Elnöksége kéri javaslataikat a szövetség évi kitüntetéseihez: - Aranygyűrű - Tűzzománc Emléklap - Tűzzománc Emlékplakett A kitüntetések a június 8-i küldöttgyűlésen kerülnek átadásra. Javaslattételi határidő: május 15.!

30 Nemzetközi tevékenység

31 Helyi és Regionális Önkormányzatok Kongresszusa
Az országos önkormányzati szövetségek 2007-ben egységesen a magyar önkormányzatok nemzetközi tevékenységének koordinálásával a TÖOSZ-t bízták meg.   Az Európa Tanácson (ET) belül működő Helyi és Regionális Önkormányzatok Kongresszusa (Kongresszus) melletti titkári teendőket a TÖOSZ titkárság látja el továbbra is, azonban a kiutazásra csak a delegáció tagjainak nyílik lehetősége a szűk anyagi források miatt. 2016-ban a delegáció megújításra került és sikerült az irányító testületben is biztosítani részvételünket Magyar Anna Csongrád megyei alelnök személyében.

32 CEMR Az Európai Települések és Régiók Tanácsában (Council of European Municipalities and Regions, CEMR) folyó munkát nyomon követjük az érkező tájékoztatókon keresztül. Az országos önkormányzati szövetségek 2007-ben egységesen a magyar önkormányzatok nemzetközi tevékenységének koordinálásával a TÖOSZ-t bízták meg. A Belügyminisztériumtól érkező támogatással kapcsolatos menedzsment feladatot a TÖOSZ látja el. Szövetségünk továbbra is támogatja a nők és férfiak egyenlő esélyeinek ügyét, így a Polgármesternői Tagozat továbbra is hirdeti az Európai Esélyegyenlőségi Kartához való csatlakozás fontosságát ( )

33 A TÖOSZ tovább erősítette már meglévő pozícióját a nemzetközi és európai önkormányzati érdekvédelmi szektorban. A jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet majd az európai és nemzetközi szintű érdekérvényesítésre, valamint törekszik arra, hogy külföldi tapasztalatcserére irányuló tanulmányútjai, kiadványai, találkozói, értekezletei körét tagsága számára növelje.

34 A TÖOSZ programjai, képzései

35 Az önkormányzatok új kihívásai – Ernyő szervezetek szerepe fejlesztési Együttműködésekben” kezdeményezése A projekt Nemzetközi Visegrádi Alap Kibővített Általános Támogatásokból került megvalósításra, a Szlovák Városok és Települések Szövetsége, ZMOS vezetésével, a résztvevő partnerek között a visegrádi országok önkormányzati szövetségei, valamint a Keleti partnerség önkormányzatai szerepeltek. Az egyéves projekt április végével zárult le. Visegrádi országok (Cseh Önkormányzati Szövetség, Lengyel Városok Szövetsége, Szlovák Városok és Települések Szövetsége, Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége és Magyar Önkormányzatok Szövetsége) és EU Keleti Partnerség országainak (Ukrajna, Moldávia – Moldovai Köztársaság, Grúzia) hálózatépítése, jövőbeli projektek megvalósításának megkönnyítése érdekében három konferenciára és két tanulmányútra került sor, a projekt zárásaként jó gyakorlat gyűjtemény készült és memorandum aláírására került sor. A projektben a TÖOSZ-t dr. Áldozó Tamás nemzetközi társelnök, Pápa polgármestere és dr. Sértő-Radics István nemzetközi tanácsnok, Uszka polgármestere képviselte.

36 Klímaválasz projekt Az Energiaklub vezetésével, a Norvég Alap támogatásával megvalósuló, egy éven át futó Klíma válasz projekt júniusában zárult. A települési klímavédelemmel kapcsolatos feladatokról és lehetőségekről szóló képzésben összesen 140 önkormányzati vezető és egyéb helyi érintett vett részt. A projekt hozzásegítette a döntéshozókat ahhoz, hogy felkészülten tudják lehívni az erre a területre szánt uniós forrásokat. A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége az önkormányzatok projektbe történő bevonását segítette, valamint a projekt eredmények népszerűsítésében vett részt.

37 MANORKA (Magyar Norvég Kapcsolatok) projekt
A TÖOSZ a Magyar Faluszövetséggel és a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetségével összefogva nyerte el nevesített projekt végrehajtását, amelynek fő célja az önkormányzati szövetségek kapacitás-építése és fejlesztése norvég szakértői támogatással. Fő norvég partnerünk a KS, a Norvég Helyi és Regionális Önkormányzatok Szövetsége, másik partner a VOX (az Életen át tartó tanulás minisztériumi háttérintézménye). Magyar partnereink az önkormányzati szövetségeken kívül: a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete, a Szövetség az Életen Át Történő Tanulásért, a Belügyminisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Miniszterelnökség. A projekt szeptember 25-vel indult el és április 30-án lezárult.

38 Közelebb a közösségekhez – roma koordinátorok a hatékonyabb EU-forrás felhasználásáért
A TÖOSZ és az Autonómia Alapítvány közös projektje januártól júniusig tart. A projekt célja 15 településen helyi közösségi bevonással olyan fejlesztési folyamatok elindítása, melyek a romák mind hatékonyabb integrációjára is lehetőséget adnak. Fontos, hogy nem roma programokról, hanem a romák bevonását elősegítő, az aktív részvételükre is számító programokról beszélünk. A TÖOSZ a projekt keretében részt vesz a projekt szakmai alapjaink kidolgozásában, a résztvevő önkormányzatok kiválasztásában és a projekt eredmények népszerűsítésében a következő tevékenységek során: 3 db. workshop szervezése polgármesterek számára, újságcikkek megjelentetése a projekt eredményekről, tevékenységekről az ÖNkormányzat újságban, a projektről előadások megszervezése a megyei rendezvények keretében.

39 Képzések A megújult Polgármesteri Akadémia négy egymásra épülő állandó képzést tartalmaz. Ezek mellett az éppen aktuális jogi, törvényi változásokra reflektáló időszerű képzések is helyet kapnak a rendszerben. A négy, egymásra épülő aktuális képzés KONFLIKTUSKEZELÉS A TELEPÜLÉSEN STRATÉGIAI SZEMLÉLETŰ KÖLTSÉGVETÉS A JÖVŐ VEZETŐJE KÉPVISELŐK KÉPZÉSE olyan kompetenciákkal, ismeretekkel, jó gyakorlatokkal ismertetik meg a résztvevőket, amelyek egy polgármester mindennapi kihívásaira ad válaszokat. Részletek a honlapon.

40 A TÖOSZ tagság előnyei

41 Sajátosságok képviselete
Polgármesternői Tagozat a TÖOSZ keretei között nem önálló jogi személyként működő országos érdekképviseleti szerv Innovatív Önkormányzatok Klubja új és hasznosítható gyakorlati megoldások helyszínen, működés közbeni megismerése Közös gondolkodás, egymástól tanulás lehetősége Történelmi Városok és Települések Hálózata szakmai platform megteremtése hálózatépítés Szakmai és Közigazgatási Szekció az önkormányzati közigazgatás bármely ágában dolgozó közigazgatási szakemberek fóruma  önkormányzati igazgatás fejlesztésének elősegítése

42 A TÖOSZ FOLYAMATOSAN BŐVÍTI SZOLGÁLTATÁSAINAK KÖRÉT!
Szolgáltatások A TÖOSZ pártpolitikától független szakmai és érdekvédelmi szervezet. Feladatait sokrétű és sokoldalú hálózati tevékenysége révén látja el, amelyben a tag önkormányzatok vezetői, képviselői személyes aktivitásuk révén válhatnak a magyar önkormányzati rendszer alakítóivá, fejlesztőivé. A TÖOSZ FOLYAMATOSAN BŐVÍTI SZOLGÁLTATÁSAINAK KÖRÉT! Önkormányzati Forró Drót ÖNkormányzat negyedéves szakmai folyóirat nemzetközi kapcsolatok konferenciák, tanulmányutak Polgármester Akadémia Önkormányzati Szakkönyvtár működtetése gazdasági szereplők ajánlatainak véleményezése Legjobb Önkormányzati Gyakorlatok jó önkormányzati megoldások és példák felkutatása, bemutatása, ajánlása a tag önkormányzatok részére kedvezményes szolgáltatások közvetítése Önkormányzati Információs és Koordinációs Központ – ingyenes budapesti tárgyalási helyszín

43 Kommunikáció A tagjainkkal való párbeszéd kiemelten fontos számunkra!
A TÖOSZ számos csatornán keresztül informálja tagjait: honlap YouTube csatorna: eHírlevél Emellett szíves figyelmükbe ajánljuk közösségi média felületeinket: facebook.com/toosz1989 Zárt Facebook csoport: TÖOSZ - Információk mellett szakmai eszmecserére, aktualitások megvitatására is lehetőség nyílik. Számítunk véleményükre, állunk rendelkezésükre a mindennapokban!

44 Köszönjük a figyelmet! Schmidt Jenő elnök Dr. Áldozó Tamás társelnök
Kerekes Miklós társelnök Pergő Margit társelnök Tóth József társelnök Dr. Gyergyák Ferenc főtitkár


Letölteni ppt "A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989"

Hasonló előadás


Google Hirdetések