Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGéza Horváth Megváltozta több, mint 7 éve
1
SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejleszése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST Flow Néhány gondolat a pedagógus továbbképzésről, a szerzett tapasztalatokról, a hallgatók visszajelzéseiről, a program értékeléséről Szász András adjunktus
2
TÁMOP E-13/1/KONV A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Testnevelési és Sporttudományi Intézete ingyenes PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSEKET indított májusában, illetve szeptemberében. ÚJ ESZKÖZÖK A MINDENNAPOS TESTNEVELÉSBEN (30 óra) SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN (30 óra) INDOOR-OUTDOOR MOZGÁSPROGRAMOK ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA (30 óra) SPORT- ÉS EGÉSZSÉGTURIZMUS, WELLNESS (30 óra)
3
TÁMOP E-13/1/KONV SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN című 30 órás továbbképzés Célja: a fizikai aktivitás egészségi állapotra gyakorolt hatásával kapcsolatban a sporttudomány területén kapott új eredmények megismertetése. Témakörei: sportpszichológia, sportágválasztás, stresszkutatás a sportban, új sporttudományi laboreszközök, sportföldrajz, sportgenomika, pulzuskontrollált terhelés, táplálkozás a sportban, táplálkozás- és testképzavarok, mozgáselemzés.
4
Genetika a sportban TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
Érintett témakörök: Genetikai alapfogalmak, a humán genom szerveződése A genetikai kód, génpolimorfizmusok Az állóképességet befolyásoló génváltozatok Az izomteljesítményt befolyásoló génpolimorfizmusok Szalag- és csontsérülésekkel kapcsolatos génvariánsok A hirtelen szívhalál genetikai háttere Génváltozatok a testösszetétellel összefüggésben DNS profil a sporttáplálkozásban Génterápia vs. géndopping Sportágválasztás, pszichológiai alkalmasság
5
TÁMOP E-13/1/KONV A sportgenomikáról szóló témakör kidolgozásakor már tudott volt, hogy a mindennapos gyakorlatban közvetlenül nem használható ismeretanyagról van szó. Hogy mégis szerves részét képezheti a továbbképzés törzsanyagának, az a résztvevők által történt visszajelzések alapján mindenképp elmondható. A kurzus fő célja, hogy rávilágítson a sportolói teljesítmény genetikai determináltságára.
6
TÁMOP E-13/1/KONV Milyen irányban lehetne bővíteni, kézzelfoghatóbbá tenni a sportgenomikai ismeretanyagot? A képzés során a sporttudománnyal foglalkozó kutatók által is alkalmazott molekuláris biológiai technikák bemutatásán, a legmodernebb nukleinsav- és fehérje vizsgálati módszerek elméleti hátterének ismertetésén túl a lehetőség adott bepillantást nyerni az egyes metodikák laboratóriumi körülmények között történő kivitelezésébe, ezáltal is gyarapítva a pedagógusok szakmai tudását.
7
TÁMOP E-13/1/KONV A két SPORTTUDOMÁNY A MINDENNAPOS TESTNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN című pedagógus továbbképzésre összesen 25-en jelentkeztek, ebből a képzést lezáró teszt megírása, valamint a portfólió beadása és elfogadása után 18-an kaptak tanúsítványt a képzés elvégzéséről.
8
A beadott portfóliókból kiragadott néhány idézet:
TÁMOP E-13/1/KONV Hogy mennyire volt hasznos a pedagógus továbbképzés, illetve annak sportgenomikai része? A beadott portfóliókból kiragadott néhány idézet: „Hihetetlen sok új információval lettem gazdagabb, és nagyon sok új dolgot tanultam, vagy elevenítettem fel… Az előadásokon tanultak hasznosságát kevésbé a mindennapos testnevelésben, hanem inkább az érettségi tételek újra gondolásában, élvezetesebbé tevésében látom.” „Szenzációs előadás volt… Sok új és számunkra ismeretlen információt hallottunk a genetikáról, sportolókról.
9
TÁMOP E-13/1/KONV „…elmondható, hogy a testnevelő tanárok műveltségéhez hozzátartozó sporttudományok, a képzés során sokrétűen és alaposan fel lettek dolgozva. Jó néhány új eljárással, vizsgálattal, módszerrel találkoztam, ami az alapképzésem óta vált ismertté, így számomra mindenképpen építőjellegű volt.” „Lenyűgözött a genetika ilyen irányú fejlődésébe történő betekintés. Nagyon újszerű, általam egyáltalán nem keresett információkat kaphattam, amiket magamtól nem kerestem volna meg.” „Az előadók egytől-egyig nagyon felkészültek, nagyon profik voltak. Igazából akár most elmennék erre a képzésre még egyszer.”
10
TÁMOP E-13/1/KONV „…rendkívül látványos előadás volt, és ezáltal néhány „fehér folt” kitisztult. Fontos háttér ismeretekkel gazdagodtam, pedig féltem, hogy alig fogom érteni , de szerencsére kellemesen csalódtam. (mutációk, öröklődés, génváltozatok, dopping...)” „Nagyon hasznos volt a három napos előadássorozat, amely számomra nem ismert sportelméleti ismereteket világított meg a tudomány szemszögéből. Munkám során az érintett szakterületek megismert eredményeit próbálom munkámba beépíteni, hogy változatosabb munkaformákat, érdekesebb testnevelésórákat tudjak tartani a tanulók számára.”
11
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához. TÁMOP E-13/1/KONV
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.