Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMáté Dezső Veres Megváltozta több, mint 7 éve
1
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
Pécs, DR. KÉRI ISTVÁN
2
Nemzetközi környezet Az USA dollár emelkedő kamattrendjét gazdasági stagnálás követi Az EU demográfiai mutatóinak kedvezőtlen alakulása Csökkenteni kell a költségvetésből finanszírozott kiadásokat Növelni kell a vállalkozások társadalmi felelősségvállalását Nem a forráshoz kell projektet keresni, hanem a projekthez forrást
3
A versenyképességi pólus követelményei
Javítsa a magyar és európai kínálat versenyképességét a nemzetközi piacon, új értékek felmutatásával Az innovatív termékek és szolgáltatások közös terv és partnerség útján váljanak nemzetközi szintűvé Csak működő egységeket, ezekhez kapcsolható adottságokat lehet „felturbósítani” Szükséges feltétel a vállalkozások, a kutatási- és oktatási szervezetek szoros együttműködése Elégséges feltétel a közszereplők –állami, területi önkormányzati- partnerségi támogatása
4
Mit adhat a gazdaság a partnerséghez?
Jövedelemtermelő képességének javulásából származó helyi többletforrást A verseny- és üzleti tapasztalatainak átadását a „piacosodó” területeknek A kulturális- és egyéb szellemi termékek piacra jutását szolgáló szervezetek, módszerek menedzselését Nemzetközi kapcsolatain keresztül, külső források megszerzését Az elvárható piaci teljesítmény követelmények közvetítését, a minőségi koordináták meghatározásához Szakszerű, eredmény centrikus koordinációt
5
Mit várna a gazdaság a partnerségtől?
A tudáscentrumok kreatív készségét hasznosíthassa üzleti céljainak eléréséhez Az oktatás minden szinten teljesítse alapfeladatát, ne munkanélkülieket képezzen A kultúra, az egészségügy, és az oktatás szabaduljon meg az elfogadhatatlan költségtermelő béklyóitól Egyes közösségek az indokolatlan költségeikkel ne hozzák hátrányos helyzetbe a versenyszférát Vállalkozásbarát környezetet, mert ez alapfeltétele a dinamikusabb fejlődésnek
6
A kiemelt fejlesztési célterületek
E G É S Z S É G I P A R K U T Ú R Á L I S I P A R K Ö R N Y E Z E T I P A R
7
MIÉRT ? Ezen adottságaink felelnek meg a versenykiírásnak
A környezeti és emberi egészség egységes kezelésével hatékonyság növekedést, és jelentős költségcsökkentést lehet elérni Ezekhez kapcsolható támogatható, integrált gazdaságfejlesztési tartalom
8
A stratégia, mint a piacépítés eszköze
Az alacsonyabb költségszintű minőségi fogyasztás, forrás átcsoportosítást tesz lehetővé A kulturális piac sajátossága: döntő mértékben nem azonos a „vevő” és a „fogyasztó” /költségvetés, szponzorok - közönség/ A betegség megelőzési szolgáltatások jövedelmező, fejlődő új piaci lehetőségek Az előző kettő, államilag is finanszírozott, viszonylag stabilizált piac A területhatáron kívüli fogyasztói kör bővíti a helyi fizetőképes keresletet addicionális módon is
9
Hány milliárd Ft, a 100 milliárd Ft?
Annyi, amennyit a helyi igazgatás és a gazdaság kooperatív együttműködése ide képes telepíteni Annyi, amennyit a tudáscentrumok szellemi termékeikből hasznosításra átadnak a reálfolyamatoknak Annyi, amennyit az egészség- és kulturális ipar értékesíthetővé konvertál Annyi, amennyit a pólushoz csatlakozni képes régiós projektek fel tudnak szívni Annyi, amennyit az elmúlt 10 év fejlesztési kezdeményezéseinkből, e külső finanszírozási segítséggel megvalósítható projektté érlelünk
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.