Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNatália Takácsné Megváltozta több, mint 7 éve
1
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony
2
Tartalom Kutatás keretei Módszertan a mai munkához
Megyei workshop eredményeinek összefoglalója Kérdések a tématerületekhez
3
1. A kutatás keretei
4
A workshop a koordinációs kutatás szakmai támogatásának érdekében kerül megrendezésre
A rendezvénysorozat a koordinációs mechanizmusok működésének vizsgálatát segíti megyénként eltérő szakmai fókusszal, de azonos módszertannal. A kutatás során, december 31-ig összesen 8 rendezvénysorozat kerül megtartásra 8 kiválasztott megyében Utánkövető workshop (megyei rendezvény) 2-4 hónappal később Megyei központi (nyitó) rendezvény: ajánlások megfogalmazása Járási rendezvény I. Megyei központi (visszacsatoló) rendezvény: következtetések megfogalmazása Járási rendezvény II. Járási rendezvény III.
5
A kutatás tervezése során, a koordinációs mechanizmusok megismerése és meghatározása érdekében kiemeltünk négy tématerületet A megyei workshop a következő tématerületeket vizsgálta: a koordináció módszertana (ismertsége, szerepek, ütemezés, döntési kompetenciák), a rendelkezésre álló erőforrások, a hozzáférhető / átadott információk, valamint a tájékoztatás / bevonás a koordináció során. A koordinációs mechanizmus vizsgálat megyénként eltérő szakmai területen történik. Hajdú-Bihar megyében a szakmai koordinációhoz kapcsolódó jellemzőket, a turisztikai fejlesztések területén vizsgáljuk Önökkel közösen: A jól működő turisztikai tervezéshez a megyében milyen koordinációs mechanizmus kialakítása lenne szükséges? A mai workshop feladata lesz a fenti tématerületek vizsgálata – a nyitó rendezvény ajánlásainak megismerésével és kiegészítésével - az előre rögzített kérdések alapján a javaslatok összegyűjtése.
6
2. Módszertan a mai munkához
7
Információ, tájékoztatás,
A munka módszertana Cél, hogy minden jelenlévő hozzá tudjon tenni a megyei rendezvényen ismertetett véleményekhez és javaslatokhoz. A regisztrációkor mindenkit besoroltunk egy csoportba, de lehetőség lesz minden témában megnyilvánulni. A két csoportra osztottuk a résztvevőket: Módszertan, erőforrások Információ, tájékoztatás, bevonás
8
A „world café” alapelvei alapján mindenki eljut mindegyik téma asztalához
Négy tématerület feldolgozására kerül sor, két csoportban, két asztalnál. Kétszer lesz csere az asztalok között: a cserék alkalmával mindenki másik asztalhoz ül, a második cserével mindenki visszatér a saját, induló asztalához. Minden asztalnál lesz csoportvezető (asztalgazda) és írnok, akik helyben maradnak. A csoportvezetők a cserék után az új csoportnak röviden ismertetik az addig elhangzottakat, amelyet az új csoport kiegészíthet, megvitathat. A második kör után a csoportvezetők foglalják össze, és mutatják be a közös munkát.
9
World café – témáról témára
Módszertan, erőforrások 1. Információ, tájékoztatás, bevonás 2.
10
Inputok és kérdések az egyes témákhoz
Saját tapasztalatok, tudás Megyei workshop eredményei, megállapításai Kérdések Előre megadott Általános kérdések, fókuszok Egyes tématerületek speciális kérdései
11
3. A megyei workshop eredményeinek összefoglalása
12
Módszertan, erőforrások
Megye turisztikai jövője érdekében: tevékenységek összehangolására, összefogásra van szükség Fel kell ismerni a helyi értékeket és ki kell jelölni az alapértékeket Megyeszékhely részvétele, illetve a helyi, jelentős turisztikai célpontok (pl. Hajdúszoboszló) Kell egy összefogó szervezet (pl. TDM) A rivalizálás nem célravezető a települések között, szemléletváltás (kormányzati szinten is!), elvek és gyakorlatok közötti szorosabb kapcsolat kialakítása A megye összefogó tevékenységére van szükség az egységes kiajánláshoz, az országos megjelenés biztosításához, de probléma, hogy vannak olyan szereplők, melyek nem gondolják érdekeltnek magukat ebben Piac és célközönség ismerete, azonosítása (az, hogy ez kinek a feladata, függ az attrakciók tulajdonosától is)
13
Információ, Tájékoztatás / Bevonás
A „hogyan?” kérdésre nem találják a választ (Berettyóújfalu), arra, hogy milyen módon érhetik el egymást, a polgármestertől várják azt, hogy összefogja, koordinálja a helyi résztvevőket Esemény naptár készítése az év elején, ezt több szinten egyeztetni Alacsony az internet, az online felületek kihasználása Személyes kommunikáció: hitelesség, bizalomépítés Helyi identitás erősítése - ameddig a település lakossága nem elkötelezett, addig nehéz megvalósítani az együttműködést, és így a fejlesztést Hajdúnánáson egy direkt marketing rendszert próbálnak kiépíteni, az ott tartózkodó vendégek részére -> évente 170 000 ember látogat el, a cél nem az, hogy többen jöjjenek, hanem az, hogy tovább maradjanak
14
4. Kérdések a tématerületekhez
15
Módszertan, erőforrás Kik vegyenek részt a megyei turisztikai tervezésben? Milyen gyakorisággal? A települések terveire épüljön a megyei tervezés, vagy a települések igazítsák terveiket a megyei elképzelésekhez? Szükségesnek látja a megyei koordinációt a turisztikai tervezésben? Hogyan? Melyek a megyei turisztikai tervezés főbb feladatai, résztvevőnként, hogyan épülnek egymásra a feladatok? Milyen erőforrásokat tart szükségesnek a tervezés egyes szereplőinél a megyei tervezés sikerességéhez?
16
Információ, tájékoztatás, bevonás
Milyen információk rendelkezésre állását tartja szükségesnek a megyei turisztikai tervezéshez, megyei és települési szinten a döntésekhez? Hogyan tartja megvalósíthatónak a tervezés résztvevőinek tájékoztatását, milyen eszközökkel? Mely célcsoportoknál elegendő a tájékoztatás, melyeknél szükséges a bevonás? Melyek a turisztikai tervezés során a bevonás főbb eszközei?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.