Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Okos városok – buta márkák?!
Prof. Dr. Piskóti István, intézetigazgató, Miskolci Egyetem Marketing Intézet Smart City Smart Marketing MÉDIA-PIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2016 – Márkasztorik május 31.
3
Egy nemzetközi kutatás eredménye: városmárkázás
86% kudarc
4
The Guardian
5
A Smart City fejlődés és programjai az egész városműködést érintik
A Smart City fejlődés és programjai az egész városműködést érintik. Komplex – integrált megvalósítás a siker!
6
Városmárkázás – releváns vagy halott módszer digitális környezetben!?
7
Válasz: releváns a városmárkázás, sőt ….
A smart-környezet mindent felnagyít, amit a márkák „épületéről” tudunk No bland brand …. Vége a mindent, mindenkinek, általános, nyájas gyakorlatnak A márkának izgatónak kell lennie!
8
A hibák …kijavítandó gyakorlati megoldások
LEEGYSZERŰSÍTÉS – KISAJÁTÍTÁS – Erős stratégia, határok hiánya - REÁLIS FÓKUSZÁLÁS HIÁNYA – Márkafáradtság – Ha nem vonzó a helyieknek –
9
A hibák … LEEGYSZERŰSÍTÉS - A márkázás nem egyszerűen a logóra, a szlogenre fókuszálás….
10
A hibák … KISAJÁTÍTÁS - Az érintettek nem értik igazán a márkát. Az érintettek bevonásának a hiánya. A feladatok delegálásának hiánya olyan szakemberek felé, akik az adott területen szakértelemmel bírnak. A marketing szakma lebecsülése gyenge pozícionáláshoz vezet. Nem segítőkész hozzáállás kialakulása.
12
A hibák … Erős stratégia, határok hiánya - Hiba a márkázás fókuszának a meghatározásában. A hosszútávú célokra fókuszálás, erős célok meghatározásának hiánya. Időre van szükség a pozitív ismertség és márkaidentitáshoz, ezért az akcióknak a márka hosszútávú egészségére kell fókuszálnia.
14
A hibák … REÁLIS FÓKUSZÁLÁS HIÁNYA - A márkának a legerősebb versenyelőnyre kell fókuszálnia, Nem arra ahogyan a helyi szervezők, a politikusok látják a várost. A város valóságos, reális márkázásának a hiánya – a márka a te ígéreted, amit teljesíteni kell, hogy a kampány sikeres legyen! Hiányzó fókusz a fogyasztóra, ügyfélre. Az ügyfél-, vevőkutatások hiánya.
16
A hibák … Vienna Now or Never
Márkafáradtság – a márkázás hosszútávú folyamat, folyamatosan szükséges a vevői igények, szükségletek követése. Vienna Now or Never Experience Vienna like a local
17
A hibák … Ha nem vonzó a helyieknek – nem lehet azt a várost márkázni amit a sajátjai utasítanak el….
21
Köszönöm a figyelmet. piskoti@uni-miskolc. hu www. marketing-miskolc
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.