Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia"— Előadás másolata:

1 Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Budapest, április 26.

2 Előzmények A rendszerváltoztatás óta hiányzik egy átfogó stratégia, amely hosszú távra, parlamenti ciklusokat átívelően kijelöli a turizmus fejlesztési irányait Az uniós csatlakozás történelmi esélyt teremt e hiány pótlására, az új típusú fejlesztéspolitika megvalósítására A most elkészült vitaanyag, kapcsolódva az EU költségvetési ciklusához ig vázolja a fejlesztési irányokat

3 Stratégia készítése Az Országos Idegenforgalmi Bizottság megbízásából tavaszán kezdődött meg a műhelymunka A stratégiai munkacsoport az GKM Turisztikai Hivatalának és a Magyar Turizmus Rt. 8 fiatal munkatársából áll A most vitára bocsátott összeállítás 3 szerkezeti egységből áll, s igazodik a kormányzati fejlesztéspolitikai dokumentumokhoz, valamint figyelemben vette a régiók turizmusfejlesztési koncepcióit

4 Helyzetelemzés Új megközelítés: a turizmus nem csupán egy gazdasági ágazatként jelenik meg, hanem az élet részeként Fő cél az életminőség javítása – fenntartható turizmusfejlesztés Kiindulópont 35 szakmai tényfeltáró mélyinterjú ismert és elismert turisztikai szakemberekkel; egyéb szekunder források: tanulmányok, statisztikák, kutatások stb. Főbb megállapítások: jelenlegi hazai turisztikai kínálat fokozatosan veszít versenyképességéből, a fenntartható fejlesztés csak elméletben létezik, hiányzik a széleskörű kutatási háttér és indikátorrendszer

5 SWOT elemzés A vitaanyag helyzetelemzésében leírtakat köti össze a stratégiai feladatok között meghatározott területtel A stratégiai szempontból hangsúlyos és kevésbé hangsúlyos elemek szétválasztására szolgáló elemzés Az erősségekre és lehetőségekre tevődik a hangsúly a kitörési pontok meghatározásakor Elemzési területek: (1) versenyképesség és hosszú távú fejlődés, (2) Fogadóképesség, (3) Turisztikai termék és marketing, (4) Emberi erőforrás, (5) Intézményrendszer

6 Stratégiai feladatok A helyzetelemzésben leírt folyamatoknak az erősségekkel és lehetőségekkel való összevetése 5 területre bontja az elérni kívánt célokat, s ezek mentén kerülnek a feladatok meghatározásra: Emberközpontú és hosszú távon jövedelmező fejlődés Turistafogadás feltételei Attrakciófejlesztés Emberi erőforrás fejlesztés Működési rendszer

7 Társadalmi vita A vitaanyag alapján a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia véglegesítése, a feladatok árnyalása Az állam, az önkormányzatok, a szakmai szervezetek által intézkedési tervek kidolgozása, monitoring-rendszer felállítása Cél: a turizmusban tevékenykedők számára követhető, s követni érdemes „szerethető” stratégia véglegesítése

8 A vita várható csomópontjai
Közgazdasági szabályozás, versenyképesség Jogi szabályozás, kiszámítható környezet Turizmus törvény szükségessége, tartalma Infrastruktúra fejlesztés Minőség, igényesség Regionalitással kapcsolatos kérdések Fenntartható fejlesztés, környezetvédelem Budapest, Balaton szerepe Ország-marketing, branding kérdései

9 Társadalmi vita ütemezése
2004. április 26.: sajtótájékoztató, vitaanyag az interneten 2004. május 4.: vitaanyag az OGYIB előtt 2004. május 5-15.: a vitaanyag ismertetése a 9 turisztikai régióban 2004. május-június: észrevételek feldolgozása. 2004. június 30.: társadalmi vita zárása 2004. július – augusztus: a társadalmi egyeztetés tapasztalatainak kiértékelése, az NTS véglegesítése

10 A vitaanyag elérhető a GKM és az MT Rt. honlapjának szakmai oldaláról
Részvétel a társadalmi egyeztetésben A vitaanyag elérhető a GKM és az MT Rt. honlapjának szakmai oldaláról Észrevételeket, javaslatokat, illetve konkrét kiegészítéseket a címre várjuk


Letölteni ppt "Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések