Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsuzsanna Pap Megváltozta több, mint 7 éve
1
A Mentori szolgálat első éve a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárban Budapest, 2011. június 21.
2
Kezdetek 2010. októberében a könyvtár TÁMOP (3.2.4/08/01) pályázatának keretében vette kezdetét a Mentori szolgálat.
3
Célcsoport Veszélyeztetett élethelyzetű kamaszok és fiatal felnőttek Kiemelt csoport: gyermekvédelmi szakellátottak Szociális szakemberek, képzőintézmények
4
A projekt együttműködő szakmai partnerei
Budapest Főváros Önkormányzata Módszertani Gyermekvédelmi Szakszolgálata Szociális Innováció Alapítvány
5
Célok Hátrányos helyzetű csoportok társadalmi integrációja könyvtári eszközökkel Könyvtári szolgáltatások bemutatása Olvasás, könyv megszerettetése Esélyteremtés „Könyvtári élmény” Önálló könyvtárhasználat
6
Munkatársak Könyvtáros mentorok
A Központi Könyvtár Közhasznú információs szolgálatának néhány könyvtárosa, akik rendelkeznek szociális vagy pedagógiai végzettséggel. A projekt első évében egy szociális munkás, aktív gyermekvédelmi dolgozó, segítette a szolgálat munkáját.
7
A Mentori szolgálat tevékenységei
Információnyújtás a Központi Könyvtár Böngészdéjében (továbbtanulási, munkavállalási, jogi és szociális témákban) Kapcsolatépítés és konzultáció fővárosi gyermekvédelmi intézményekkel Csoportos foglalkozások szervezése és tartása Tematikus alportál létrehozása és gondozása (
8
Eredmények I. 250 gyerek/fiatal bevonása
15-20 fővárosi gyermekvédelmi intézménnyel sikeres kapcsolatteremtés 2X10 alkalmas olvasásfejlesztő tréning működött egy kamasz és egy fiatal felnőtt korcsoportban Szakkönyvállomány bővítése a gyermekvédelem témakörében
9
Eredmények II. Kiscsoportos könyvtári foglalkozások:
Interaktív könyvtári vezetés a neobarokk palotában Tematikus könyvtári órák A Budapest Gyűjtemény könyvkülönlegességeinek megtekintése Számítógépes tanfolyam a munkaerőpiaci felzárkóztatás jegyében Születésnapi folyóiratok böngészése
12
Olvasásfejlesztő tréning
Szociális Innováció végezte a teljes körű lebonyolítást Foglalkozások két korcsoportban 10-10 alkalom „kettős csoportvezetés” Cél: olvasás megszerettetése, szövegértés elősegítése, személyiségfejlesztés, társas kapcsolatok, önálló véleménynyilvánítás, könyvtári integráció Módszertani alapelv: élménypedagógia Háttér szakmai team működése
13
Jövő A korosztály kiszélesítése Az olvasásfejlesztő tréning folytatása
Új kapcsolatfelvételek Kerületi könyvtárak bevonása Együttműködés a Magyar Olvasástársaság Olvasó-társ programjával.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.