Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 1."— Előadás másolata:

1 1 1

2 MISKOLCI EGYETEM FPGA XXV Vásárhelyi József
Gyakran olyan hallgatóságnak kell szakmai előadást tartani, amely nem ismeri a témát vagy a szakszavakat. Az anyag esetleg összetett és rengeteg adatot tartalmaz. A hatékony előadáshoz alkalmazzuk a Dale Carnegie Training® által kialakított irányelveket. Vegyük figyelembe a rendelkezésre álló időt és rendszerezzük megfelelően a tananyagot. Szűkítsük le a témakört. Osszuk fel a bemutatót világosan elkülönített részekre. Állítsunk fel logikus sorrendet. Végig egy témára összpontosítsunk. A bemutatót összefoglalással zárjuk, ismételjük meg a fontos lépéseket vagy vonjunk le következtetést. Ne feledkezzünk el a hallgatóságról. Fontos például, hogy az adatok érthetőek és lényegesek legyenek a téma szempontjából. Az adatok és a szakszavak mennyiségét igazítsuk a hallgatósághoz. A fontosabb pontok és lépések magyarázatához használjunk szemléltetőeszközöket. Mindig tartsuk szem előtt a hallgatóság igényeit, és akkor képesebbek lesznek az elhangzottak befogadására. 2 2

3 Automatizálási és Kommunikáció-Technológiai Intézet
BSC villamosmérnök, mechatronikai mérnök, mérnök informatikus képzés MSC villamosmérnök, , mechatronikai mérnök, mérnök informatikus képzés Több mint 25 éves a Miskolci Villamosmérnök képzés 3 3

4 Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak
Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 4 4

5 FPGA Merre (t)ártunk ??? Van valamilyen jól meghatározott irány?
5 5

6 Fiúk … az utóbbi 25 évben biztos, hogy nem jó úton jártatok??!
Mond meg az igazat … és betörik a fejed(!?): Fiúk … az utóbbi 25 évben biztos, hogy nem jó úton jártatok??! 6

7 Egyszer volt hol nem volt …FPGA
Presentation Name 7 7

8 Like the Mead & Conway Rush ... [Rainer Hartenstein ORCC workshop 2003]
“Mainstream Silicon Application is switching every 10 Years” Makimoto’s Wave 1st design crisis M&C rush roots of the professors took courses TTL standard 1987 1957 1967 1977 1997 2007 µproc., memory FPGA 1st wave: CAD and hardware experts needed. 2nd wave: Introduces the RAM-based “von Neumann” machine paradigm to semiconductor industry, what replaces CAD by compilers. By efficiently supporting software engineering by procedural programming this RAM-based machine paradigm is already the secret of success of the software industry. A machine paradigm narrows the design space and is easy to teach, enabling decades ago the break-through of Computer Science Departments of Universities world-wide, producing zillions of software experts needed by software industry. 3rd wave: Also reconfigurable hardware is RAM-based (“hidden RAM”), but for structure definition (instead of procedure definition as by “von Neumann”). We have a second programming paradigm supporting the emerging discipline of configware engineering by structural programming. For “soft machines” a new machine paradigm is needed to repeat the software success story, this time for configware. custom LSI, MSI ASICs, accel’s 8 8 8

9 Makimoto hullám (lovag)
Standard IC Dióda, , TTL NAND Memory/uP FPRC Multi RPU? DSP FPGA 1967 1987 2007 1957 1977 1997 2017? TV, calculator, Digital clock HW accelerators, ASIC FPGA, SOC, MPC Customer specified IC 9

10 Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak
Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok PHD védések 10 10

11 Az első oktatási kártya ….

12 … és a vele született szakdolgozat … :)

13 És a mai eszközeink ...

14 Ez is elég jó!

15 Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak
Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 15 15

16 Oktatott tárgyak : Elektronika – FPGA bevezetés laboratóriumban – hőskor : Digitális Rendszerek; Programozható Logikák; Digitális Rendszerek Számítógéppel segített tervezése; – FPGA + FPGA + FPGA előadás+gyakorlatok kezdik megszokni... : Programozható Logikák; Beágyazott Rendszerek - Végre minden kezd a helyére kerülni! : Letisztult Tárgyak? Most már napi gyakorlat. 16

17 Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak
Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 17 17

18 Szakdolgozatok - Diplomamunkák
8031+ispLSI kártya terezése Jelgenerátor Triscend CSOC kártyával Laboratóriumi gyakorlatok fejlesztése Digilent oktatókártyákhoz Digitális áramkörök vizsgálata Boundary Scan technológiával FPGA-val megvalósított beágyazott rendszer 18

19 Szakdolgozatok - Diplomamunkák
Távolságmérővel felszerelt kétkerekű robot megvalósítása. Digitális jelelemzés FPGA kártyával 10Hz – 1000Hz frekvencia tartományban Kisméretű, Hidraulikus Föld Munkagép Távirányítása FPGA alapú feldolgozóegység fejlesztése érintésmentes rezgésdiagnosztikai rendszerekhez BLDC motor FPGA alapú irányítása 19

20 Szakdolgozatok - Diplomamunkák
FPGA-val megvalósított aszinkron motorhajtás szabályzása Digitális hangszínszabályzó basszusgitárhoz Robot vezérlése FPGA áramkörrel Virtuális Laboratóriumi környezet kialakítása a Digitális Rendszerekhez Liftmodell vezérlése FPGA kártyával 20

21 Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak
Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 21 21

22 Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak
Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 22 22

23 TDK dolgozatok Mojette transzformációk megvalósítása FPGA-val FPGA alapú feldolgozóegység fejlesztése érintésmentes rezgésdiagnosztikai rendszerekhez BLDC motor FPGA alapú irányítása

24 Versenyek Magyarok a Marson 2006-tól: Cél: robot csak FPGA-val – ez mára már megváltozott és a hallgatók döntése, hogy milyen hardvert választanak. : Go-Kart Go-Bosch: Vezérlő FPGA- val – ME csapata abszolút győztes!

25 Tartalom Oktatási Eszközök Oktatott tárgyak
Szakdolgozatok - Diplomamunkák TDK dolgozatok, Versenyek PHD védések 25 25

26 PDH védések Vásárhelyi József – Reconfigurable Architectures for Vector Control Structures of Induction Motor Drives témavezető: Prof. Imecs Mária Szoboszlai Péter - Mojette transformaciók a képfeldolgozásban témavezető: Prof. Túrán János – Vásárhelyi József

27 Aki nem hiszi járjon utána!
27 27

28 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
28 28


Letölteni ppt "1 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések