Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRezső Fodor Megváltozta több, mint 7 éve
1
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
NEMZETI KÖZNEVELÉSI RENDSZER Dr. Hoffmann Rózsa államtitkár
2
Milyen problémákat orvosol a Nemzeti Köznevelési Rendszer?
1. A köznevelési rendszert piacként értelmezték, s ily módon kiszolgáltatták a nemzet felemelkedése iránt közömbös érdekeknek. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
3
2. Tisztázatlan és nehezen érvényesíthető az állam felelőssége és irányító szerepe, az intézményfenntartás és a szakmai szolgáltatások helyzete. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
4
3. Az intézményi szintű döntésekben laikusok kaptak meghatározó szerepet a pedagógiai megfontolásokkal szemben. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
5
4. Az értékalapú nevelést felváltotta az értékrelativizmus, aminek következményei a fiatalok normaszegésének és deviáns viselkedésének erősödésében már tetten érhetők. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
6
5. Megszűnt az egységes nemzeti műveltség továbbadását szolgáló tartalmi szabályozás.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium
7
6. Romlik az oktatás eredményessége, hanyatlik a fiatalok teljesítménye az oktatás majd minden területén. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
8
7. A felzárkóztatási programok sikertelenek maradtak: tovább nőtt a leszakadás veszélye, a tehetséggondozás nem szervesült az intézményrendszerben. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
9
8. A pedagógushivatás tekintélyvesztése mélyponton van, ami mára a köznevelés megújításának gátjává vált. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
10
9. A köznevelési rendszer egésze – példátlan módon – külső szakmai kontroll nélkül működik.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium
11
10. A finanszírozásra egyaránt jellemző a hiánygazdálkodás és a túlköltekezés.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium
12
11. Az aprólékos túlszabályozottság átláthatatlan működést, önállótlanságot, kicsinyes elszámolásokat, merevséget és – jóhiszeműség mellett is – számos szabálytalanságot eredményez. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
13
A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 1.
Egy erős nemzeti középosztály kiépülésének elősegítése a gyermekek és fiatalok nevelése által, azaz a test, a lélek és az értelem arányos fejlesztésének, valamint az ismeretek, készségek, képességek, jártasságok, attitűdök és az erkölcsi rend összhangjának tiszteletben tartásával; a személyiség, a közösségek és a természet harmóniájának elősegítése. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
14
A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 2.
A nemzeti köznevelési rendszer megteremtése a szabályozás eszközével, amely egységes, jó minőségű, magas színvonalú oktatást biztosít minden gyermek részére annak érdekében, hogy a közjót és mások jogait tiszteletben tartó, képességeinek kiteljesítésére, képességein belül a lehető legteljesebb önálló életre, és céljainak elérésére képes embereket neveljen. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
15
A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 3.
Kiemelt célja a leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
16
A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 4.
A pedagógus életpálya modell bevezetésével megteremteni a köznevelési intézményekben folyó nevelő-oktató munka magas minőségének, egyúttal a pedagógus munka társadalmi jelentőségéhez méltó elismerésének biztosítékát. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
17
A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 5.
Magyarország oktatáspolitikája nemzeti oktatáspolitika, amely az összmagyarság erősödésének érdekeit szolgálja. Nemzeti Erőforrás Minisztérium
18
E célok mielőbbi eléréséhez hívom partnerül a kedves kollégákat.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság E célok mielőbbi eléréséhez hívom partnerül a kedves kollégákat. Köszönettel: Hoffmann Rózsa
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.