Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság"— Előadás másolata:

1 Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
NEMZETI KÖZNEVELÉSI RENDSZER Dr. Hoffmann Rózsa államtitkár

2 Milyen problémákat orvosol a Nemzeti Köznevelési Rendszer?
1. A köznevelési rendszert piacként értelmezték, s ily módon kiszolgáltatták a nemzet felemelkedése iránt közömbös érdekeknek. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

3 2. Tisztázatlan és nehezen érvényesíthető az állam felelőssége és irányító szerepe, az intézményfenntartás és a szakmai szolgáltatások helyzete. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

4 3. Az intézményi szintű döntésekben laikusok kaptak meghatározó szerepet a pedagógiai megfontolásokkal szemben. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

5 4. Az értékalapú nevelést felváltotta az értékrelativizmus, aminek következményei a fiatalok normaszegésének és deviáns viselkedésének erősödésében már tetten érhetők. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

6 5. Megszűnt az egységes nemzeti műveltség továbbadását szolgáló tartalmi szabályozás.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium

7 6. Romlik az oktatás eredményessége, hanyatlik a fiatalok teljesítménye az oktatás majd minden területén. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

8 7. A felzárkóztatási programok sikertelenek maradtak: tovább nőtt a leszakadás veszélye, a tehetséggondozás nem szervesült az intézményrendszerben. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

9 8. A pedagógushivatás tekintélyvesztése mélyponton van, ami mára a köznevelés megújításának gátjává vált. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

10 9. A köznevelési rendszer egésze – példátlan módon – külső szakmai kontroll nélkül működik.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium

11 10. A finanszírozásra egyaránt jellemző a hiánygazdálkodás és a túlköltekezés.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium

12 11. Az aprólékos túlszabályozottság átláthatatlan működést, önállótlanságot, kicsinyes elszámolásokat, merevséget és – jóhiszeműség mellett is – számos szabálytalanságot eredményez. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

13 A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 1.
Egy erős nemzeti középosztály kiépülésének elősegítése a gyermekek és fiatalok nevelése által, azaz a test, a lélek és az értelem arányos fejlesztésének, valamint az ismeretek, készségek, képességek, jártasságok, attitűdök és az erkölcsi rend összhangjának tiszteletben tartásával; a személyiség, a közösségek és a természet harmóniájának elősegítése. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

14 A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 2.
A nemzeti köznevelési rendszer megteremtése a szabályozás eszközével, amely egységes, jó minőségű, magas színvonalú oktatást biztosít minden gyermek részére annak érdekében, hogy a közjót és mások jogait tiszteletben tartó, képességeinek kiteljesítésére, képességein belül a lehető legteljesebb önálló életre, és céljainak elérésére képes embereket neveljen. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

15 A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 3.
Kiemelt célja a leszakadás megakadályozása és a tehetséggondozás. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

16 A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 4.
A pedagógus életpálya modell bevezetésével megteremteni a köznevelési intézményekben folyó nevelő-oktató munka magas minőségének, egyúttal a pedagógus munka társadalmi jelentőségéhez méltó elismerésének biztosítékát. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

17 A nemzeti köznevelésről szóló törvény célja 5.
Magyarország oktatáspolitikája nemzeti oktatáspolitika, amely az összmagyarság erősödésének érdekeit szolgálja. Nemzeti Erőforrás Minisztérium

18 E célok mielőbbi eléréséhez hívom partnerül a kedves kollégákat.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság E célok mielőbbi eléréséhez hívom partnerül a kedves kollégákat. Köszönettel: Hoffmann Rózsa


Letölteni ppt "Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság"

Hasonló előadás


Google Hirdetések