Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
szakértői megbeszélés október 29.
2
Kiinduló pontok A tankönyv rendkívül fontos eleme a tanítási és tanulási környezetnek. A tankönyvkínálat vegyes minőségű. A feladat nem egy mások által összeállított és ajánlott „tuti tankönyvlista” beszerzése. A tankönyvválasztás és a tankönyvhasználat szakszerűségének fokozása a cél.
5
3. évfolyam
6
4. évfolyam
14
Egymástól eltérő szakszavak száma (Kémia 8. Nemfémes elemek)
39 67 102 57 20 40 60 80 100 120 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek 2000-es évek
15
Túl sokat markolnak
17
A szövegezés nem alkalmazkodik a tanulók olvasási képességeihez
19
Az illusztrációk alkalmazása nem elég tudatos és hatékony
20
Értékelési kritériumok összeállítása
A tankönyvértékelés és analízis módszerének megismerése A közismereti tankönyvek elemzése és értékelés Döntés Nem megfelelő Megfelelő A piaci kínálat összehasonlítása az értékelési kritériumok szerint. A tankönyv adta lehetőségek kihasználása és dúsítása Információk gyűjtése a piaci kínálatról. Tantestületi és egyéni továbbkép-zések A legalkalmasabb tankönyv kiválasztása A kompetencia alapú programcsomagok megismerése és felhasználása A tankönyvkiválasztás elveinek módosítás, pontosítása
22
A pedagógiai kutatási eredmények adaptálása
a tanulási célt meghatározó és téma lényegét bemutató bevezetések a problémafelvető szövegek, ábrák és kérdések az előzetes ismeretek feltárását elősegítő csoportos feladatok a személyes tapasztalatokra történő utalások a strukturált ismeretanyag érthető szövegek: ismerős, érdekes, tartalmilag és szövegtani szempontból is jól strukturált az önálló munkát igénylő tanulói feladatok a folyamatos tanulói reflektálást elősegítő kérdések a korábbi elképzelések és ismeretek újragondolására késztető feladatok az új ismeretek megértését (s nemcsak felmondását) igénylő ellenőrző feladatok
24
iskolakész oktatási programok tanár- és diákbarát taneszközök
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 2.1 és 3.1 számú intézkedéseinek központi programjai iskolakész oktatási programok tanár- és diákbarát taneszközök esélyteremtő megoldások a hátrányokkal érkezőknek programra szabott továbbképzés és tanácsadás informatív diagnosztikus mérési rendszerek
25
Kompetencia alapú fejlesztő csomagok
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.