Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA."— Előadás másolata:

1 AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA

2 1. Az eladótér mint kommunikációs eszköz:
Az üzlet a kiskereskedő legfontosabb kommunikációs eszköze! A VÁSÁROLT ÁRUCIKKEK 70 SZÁZALÉKÁRÓL A VEVŐK SZ ÜZLETBEN DÖNTENEK KÖZEL 30 MÁSODPERC ALATT!!

3 2. Az üzlet kialakításával kapcsolatos célkitűzések:
Összhang a kiskereskedő stratégiája és az üzlet kialakítása között. Vásárlásra ösztönző értékesítési környezet létrehozása. Értékteremtés a fogyasztó számára. Rugalmasan alakítható belső tér Stimuláló, izgalmas értékesítési környezet Az eladótér hatékony felhasználása

4 3. Az üzlet kialakításának elemei:
ELADÓTÉR KIALAKÍTÁSA ÁRUCSOPORTOK ELHELYEZÉSE AZ ÜZLETBEN ÁRUBEMUTATÁSI TECHNIKÁK ELADÓTÉR-KIHASZNÁLTSÁG POLCTERVEZÉS BOLTI ATMOSZFÉRA

5 4. Eladótér típusok: Rácsszerkezet Versenypálya
Szabad (butik) elrendezés Az eladótér alaprajza meghatározza, hogy: az egyes árucsoportok, termékkategóriák helyét, az egyes árucsoportok, kategóriák által elfoglalt eladóteret, polchelyet, a vevők közlekedési útvonalait.

6 4.1. Rácsszerkezetű eladótér:

7 4.1. Rácsszerkezetű eladótér:
A rácsszerkezetű eladóteret a hosszan elnyúló, egymás után ismétlődő polcrendszerek dominálják. Az élelmiszer- és napi cikk kiskereskedelemben jellemző elrendezés (hipermarketek, szupermarketek, diszkontüzletek) Cél az alapterület hatékony kihasználása (árukihelyezés, raktározási funkciók) A vásárlók útja jól irányítható Nagymértékű eladótér-kihasználtság A fogyasztók hamar "megtanulják" az árucsoportok elrendezését és csak a keresett árucikkek polcait keresik fel. Az egyes cikkelemek bemutatási lehetősége korlátozott (másodlagos kihelyezés szerepe!) A sűrűbb polcelhelyezés a bolti lopásoknak is kedvez (biztonsági berendezések)

8 4.2. Versenypálya-alakú eladótér:

9 4.2. Versenypálya-alakú eladótér:
A versenypálya-alakú eladóterek ún. hurkokból állnak, amelyeket folyosók kötnek össze, amelyek körbevezetik a vásárlót az eladótérben. Áruházak, szakáruházak, bevásárlóközpontok alkalmazzák a leggyakrabban ezt a megoldást A fogyasztót a lehető legtöbb áruval szembesíti (hatékony eladótér-kihasználtság) Változatos árubemutatási lehetőség (belső falak alkalmazása, egyedi áruk kiemelése, kiegészítő árucikkek vásárlásának ösztönzése) Biztonságtechnikai megoldások a bolti lopás megelőzésére

10 4.3. Szabad elrendezésű eladótér

11 4.3. Szabad elrendezésű eladótér
Az eladótér kialakításának egyik legegyszerűbb formája, ahol az árubemutató polcok és folyosók aszimmetrikusak. A szaküzletekre, illetve kisebb méretű egységek eladótér típusa A butikjelleg kellemes hangulatot kölcsönöz az üzletnek és magasabb árkategóriát sugall. Az árubemutatás fontosabb az eladótér minél hatékonyabb hasznosításánál. Szabad közlekedési útvonal Vertikális árubemutatás nagy hangsúlyt kap Aszimmetrikus kialakítás miatt az üzletnek bizonyos részei nem láthatóak be

12 5. Árucsoportok elhelyezése az eladótérben:
Az eladótér részei nem egyformán értékesek Az árucsoportok elhelyezésével irányítható a vásárlók üzleten belüli útvonala Cél: a vásárló az áruválaszték minél nagyobb részével találkozzon!

13 5. Árucsoportok elhelyezése az eladótérben:
Az árucsoportok, termékkategóriák elhelyezését befolyásoló tényezők: Az üzlet területének felosztása: passzív, aktív zónák (bejárat, fő közlekedő folyosó, mozgólépcső, földszinti eladótér, …stb.) Keresleti (desztinációs) termékek, impulzustermékek, szezonális áruválaszték elhelyezése Árucsoport, termékkategória fizikai jellemzői A termékkategóriák közötti kiegészítő hatások ösztönzése

14  6. Árubemutatás:

15 6.1. Árubemutatási koncepciók
Cikkelem szerinti árubemutatás Szín szerinti árubemutatás Árszintek szerinti árubemutatás Vertikális árubemutatás Tematikus árubemutatás Tömeges árukihelyezés

16 6.2. Bolti berendezések Két alapvető típus:
polc: vízszintes árukihelyezés állvány: függőleges árukihelyezés Állványok típusai: gondola sztenderdek: különböző formájú állványok falra függesztett berendezések (polcok, állványok, kosarak, rudak)

17 6.3. Árubemutató eszközök:
Polcvégi modulok Display Szabadon álló árubemutató eszköz Kirakati bábu Kirakat Falfelület

18 7. Bolti atmoszféra: Vizuális kommunikáció Világítás Színek Zene
Illatok

19 7. Bolti atmoszféra: A fogyasztók érzékszervi és érzelmi reakcióit stimulálja, valamint hatást gyakoroljon a vásárlási magatartásukra. A környezet érzelmeket (pl. örömöt, izgalmat) vált ki az emberekben, amelynek következtében a számukra kellemes környezet felé közelednek, míg a kellemetlen környezettől igyekeznek távolságot tartani.

20 7.1. Vizuális kommunikáció:
Márkával kapcsolatos információk: Logó Szlogen Grafikák, fotók Szezonális információk: Évszakhoz, ünnepekhez kötődő dekoráció Árakkal kapcsolatos információk: Egyéni és/vagy csoportos árfeltüntetés Akciós ajánlatok Leértékelt áru

21 7.1. Vizuális kommunikáció:
Tájékozódást elősegítő kommunikáció: Térkép az üzletről Üzlettel kapcsolatos információk Termékkínálattal kapcsolatos információk Termékinformációk Elvihető kommunikációs eszközök: Csomagoló anyagok Szórólapok, akciós újság, brosúra Bevásárlószatyrok, táskák

22 7.2. Világítás: Nappali fény Általános megvilágítás
Termékekre irányított fény Árucsoportok eltérő megvilágítása Speciális világítás

23 7.3. Színek: A színek stimuláló, érzelmeket keltő hatásait a kiskereskedelemben tudatosan alkalmazzák, hogy a fogyasztókat vásárlásra ösztönözzék.

24 7.4. Zene: A zene szerepe a kiskereskedelmi környezetben:
Szórakoztatás Érzelmek Üzletben eltöltött idő Kognitív folyamatokra gyakorolt hatás

25 7.5. Illatok: Az emberi szaglás kellemetlen vagy kellemes illatot különböztet meg. Illat intenzitása Tematikus illatok alkalmazása

26 8. Elektronikus kiskereskedelem és üzlet atmoszféra:
ARCULATI ELEMEK ÉRZÉKSZERVEKRE HATÓ ESZKÖZÖK VIRTUÁLIS SZÍNPAD

27 8.1. Arculati elemek: Virtuális eladótér típusa (rács, versenypálya, butik) Árubemutatási technikák Virtuális portál Virtuális árukínálat

28 8.2. Érzékszervekre ható eszközök:
Vizuális kommunikáció (kép, szöveg) Fényviszonyok szimulálása Hanghatások Animáció Zene

29 8.3. Virtuális színpad: On-line környezetben is dramatizálható az áru bemutatása (a honlap színpadszerűen funkcionál) A honlapon használt atmoszféra elemek (fények, színek, hangok) alkalmasak hangulatteremtésre Interaktivitás, probléma-megoldás (virtuális próbababa, lakberendező, on-line játék)

30 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA."

Hasonló előadás


Google Hirdetések