Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaErvin Somogyi Megváltozta több, mint 7 éve
1
SZAKMAI ÉLETÚT Baranyai Zoltán Józsefné igazgató rajz, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár Badacsony 2015
2
SZAKMAI ÉLETÚT Szárföldi Általános Iskola Petőfi Általános Iskola
1966 Szárföldi Általános Iskola 1973 Petőfi Általános Iskola 1975 Zrínyi Ilona Óvónőképző 1978 Kazinczy Ferenc Gimnázium
3
Kovács Margit ÁMK 1982 Kísérleti rajztagozat beindítása
Az alapfokú művészetoktatás beindítása Művészeti szakképzések beindítása Művészeti szakközépiskola beindítása
4
SZAKFELÜGYELŐI, SZAKTANÁCSADÓI TANTÁRGYGONDOZÓI FELADATOK
Bemutatók, kiállítások Tájékoztatók, műhelymunka, továbbképzések, 120 órás tanárképzés Hazai és nemzetközi publikációk, konferenciák
5
MÓDSZERTANI ANYAGOK KÉSZÍTÉSE
1978-as tantervi változásokra egyéni megoldások bemutatása magas példányszám
6
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ TANMENETEK KÉSZÍTÉSE
NAT Tantárgyi koncentrációra épülő helyi tantervek tanmenetek kidolgozása
7
A MÓDOSÍTOTT NATHOZ TANMENETEK
alsó és felső tagozat számára tanulómunkákkal Illusztrált mintatanmenetek készítése
8
TANKÖNYVEK ÍRÁSA Tankönyvcsalád - a rajz és vizuális kultúra, valamint a - hon- és népismeret tantárgyakhoz
9
SZAKÉRTŐI FELADATOK Tanügy-igazgatási feladatok
Érettségi és szakképzési vizsgaelnöki feladatok Értékelési és innovációs feladatok
10
MÓDSZERTANI KÖTETEK ÍRÁSA, SZERKESZTÉSE
A tanárok szaktárgyi módszertani tudásának bővítésére
11
RÉSZVÉTEL A KÖZPONTI FEJLESZTÉSEKBEN
Művészeti szakiskolai tanterv Művészeti szakközép- iskolai tanterv Alapfokú művészet- oktatási tanterv
12
SZÍN-VONAL AMI 3 város: Tapolca, Badacsonytomaj, Zirc 30 település
2005 SZÍN-VONAL AMI 3 város: Tapolca, Badacsonytomaj, Zirc 30 település 600 diák alapfokú képző- és iparművészeti nevelés
13
INTÉZMÉNYI TEVÉKENYSÉGFORMÁK REFERENCIA INTÉZMÉNYI SZEREPKÖR
a befogadó és alkotó attitűd kialakítása tanulmányi versenyre, továbbtanulásra felkészítés pályaorientáció MŰVÉSZETI NEVELÉS tehetségazonosítás tehetségsegítés után követés Tehetségpont Tehetség tanács TEHETSÉG-GONDOZÁS ingyenesség egyéni program egyéni fejlesztés szabad idős tevékenység HÁTRÁNY-KOMPENZÁCIÓ fejlesztés jó gyakorlat átadás után követés újabb fejlesztés REFERENCIA INTÉZMÉNYI SZEREPKÖR
14
INTÉZMÉNYI TEVÉKENYSÉGFORMÁK
konferenciák módszertani anyagok kiadványok továbbképzések publikációk KÖZNEVELÉSI SZEREPVÁL-LALÁS kiállítások bemutatók nyitott műhelyek közös tevékenységek KULTURÁLIS SZEREPVÁL-LALÁS szülők bevonása diákmentorok szervezeti, térségi együttműködések KÖZÖSSÉG ÉPÍTÉS szakkörök tehetségműhelyek hétvégi programok nyári táborok SZABADIDŐS PROGRAM BIZTOSÍTÁSA
15
AZ INTÉZMÉNY MŰVÉSZETOKTATÁSI GYAKORLATÁNAK BEMUTATÁSA
Életkor szerint: cél és feladatleírás, feladatcsoportok és technika bemutatása
16
AZ INTÉZMÉNY TEHETSÉGGONDOZÓ ÉS HÁTRÁNYKOMPENZÁLÓ GYAKORLATÁNAK BEMUTATÁSA
tanórán kívüli programok tehetséggondozó, hátránykompenzáló műhelyprogramok projektek pályázatok versenyek
17
REFERENCIA INTÉZMÉNY SZEREPKÖR
jó gyakorlat akkreditálás jó gyakorlat átadás innováció
18
SZAKMAI SZERVEZETI TEVÉKENYSÉG
Kutatások (Ekvivalencia tanulmány) Módszertani anyagok készítése (Nézőpontváltás) Továbbképzések
19
BEKAPCSOLÓDÁS AZ ORSZÁGOS ÉS NEMZETKÖZI VÉRKERINGÉSBE
Művészetoktatási, Tehetséggondozási és pályázati innovációk bemutatása Előadások Módszertani kötetek Műhelyfoglalkozások Média szereplések Hazai és nemzetközi publikációk
20
Apáczai Csere János Díj
ELISMERÉSEK Kiváló Művészi és Pedagógiai Munkáért Győr város kultúrájáért Péterfy Sándor Kitüntető díj (Győr-Sopron megye) Apáczai Csere János Díj Tapolca és környéke nevelésügyéért Pro Talento (Veszprém megyei díj) Bonis-Bona
21
A MESTERPROGRAM BEMUTATÁSA
Baranyai Zoltán Józsefné igazgató rajz, vizuális- és környezetkultúra szakos tanár Badacsony 2015
22
PROFIL: Szakmailag folyamatosan fejlődik Innovál, fejleszt
Tudásmegosztás Tudásmegosztás Szakmailag folyamatosan fejlődik Innovál, fejleszt Fejlődést támogat, oktat, nevel Kutat , vizsgál Tudását megosztja Tudásmegosztás Tudásmegosztás
23
Az innováció irányultsága
Alapfokú művészetoktatás Képző és iparművészeti ág Környezet és kézműves kultúra tanszak
24
PROBLÉMAKÖR A képző- és iparművészeti ágon 4-4 évfolyamos összevonással dolgozó kisiskolák számára nem készült mintatanterv.
25
STRUKTÚRA Jelen állapot Tervezett évf. tanszak E1 E2 A1 Képzőművészet
A5 Környezet és kézműves A6 A5 Környezet és kézműves Művészeti alapvizsga
26
TANTÁRGYI RENDSZER Művészeti alapvizsga Jelen állapot Tervezett
évf tantárgy évf Tantárgy E1 vizuális alapozó gyakorlat E2 vizuális alapozó gyakorlat A1 vizuális alkotó gyakorlat A2 grafika és festészet alapjai A3 A vizuális alkotó gyakorlat A környezet és kézműves A műhelygyakorlat A4 vizuális alkotó gyakorlat A5 környezet és kézműves A6 műhelygyakorlat Művészeti alapvizsga Művészeti alapvizsga
27
A FŐTÁRGY FELADATCSOPORTJAI
JELEN ÁLLAPOT A FŐTÁRGY FELADATCSOPORTJAI 3 évfolyam 4 évfolyam Tér-idő Képeskönyv Évszakváltás Arcképtár Tárgykészítés Történetszövés Minta, jel, jelkép Öltözéktervezés
28
RÖVIDTÁVÚ CÉLOK Közreadás Korrekció Kipróbálása
Problémakör pontosítása Kísérleti program kidolgozása Kipróbálása Korrekció Közreadás
29
HOSSZÚ TÁVÚ CÉLOK Felkészítés a bevezetésre Országos mintatanterv
Helyi tanterv Tanulást segítő eszközök Módszertani anyagok készítése Országos mintatanterv Felkészítés a bevezetésre
30
A FEJLESZTÉS SZAKASZAI, FELMENŐ RENDSZERBEN
2016 2017 2018 2019 2020 E1-E2 A1-A2 A3-A4 A5-A6 Mintatanterv
31
Adott problémakörre innovációs javaslat
SZEMÉLYES CÉLOK Adott problémakörre innovációs javaslat Fejlesztés Tudásgyarapítás véleményeztetés pontosítás kipróbálás korrekció közreadás tanulói segédeszközök pedagógusoknak módszertani segédanyag lektorok belső és külső vélemények
32
INTÉZMÉNYI CÉLOK A fejlesztés láthatóvá tétele
A fejlesztés intézményhez kapcsolása A nevelőtestület bevonása A hatékonyság elősegítése Az innovációhoz fejlesztő műhely működtetése A fejlesztés láthatóvá tétele Bemutatók, publikációk
33
SZAKMAI SZERVEZETI CÉLOK
Központi minta tanterv szakemberek bevonása nyilvánosság továbbképzések
34
A MESTERPROGRAM FŐ FELADATAI
A probléma beazonosítása A megoldási terv kidolgozása A program kipróbálása Reflexiók, korrekciók Bemutatás, közreadás
35
EGYÜTTMŰKÖDÉS A MEGVALÓSÍTÁSBAN
Mesterpedagógus Fenntartó Nevelőtestület Országos műhely Probléma felvetés Véleménykérés, véleményezés Megoldási terv kidolgozása Elfogadás Bemutatás Szakértés, bemutatás Kipróbálás Támogatás Kipróbálás, reflexiók Értékelés Korrekció Lektorálás Nyilvánosság, közreadás Tudásátadás Utánkövetés Fórum, konferencia
36
TUDÁSMEGOSZTÁS TERVEZETT ALKALMAI
A PROBLÉMAKÖR KÖRVONALAZÁSAKOR A MEGOLDÁSI TERV BEMUTATÁSAKOR KIPRÓBÁLÁSKOR A KIPRÓBÁLÁS FOLYAMATÁBAN ZÁRÁSKOR A BEVEZETÉS ELŐTT
37
Szakmailag folyamatos-an fejlődik
HASZNOSULÁS Helyi tantervet dolgoz ki Tanulást segítő eszközöket készít Minta tantervet állít össze Innovál Kutat, vizsgál Szakmailag folyamatos-an fejlődik Véleményeket, adatokat dolgoz fel Következtetéseket von le Tapasztalatot, ismeretet szerez Tudását gyarapítja a - visszajelzések - mérések - kipróbálás - reflexiók alapján Tudását megosztja Bemutat Taneszközöket készít Tovább képez Publikál
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.