Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Egészségfejlesztő tevékenység az iskolában
2
Területi elhelyezkedés
3
Szolnok kistérség A Szolnoki kistérség egy sokszínű, ellentmondásos kistérség. Központi fekvése ellenére több települése földrajzilag periférikus helyzetben van. Területe 878 km2, a megye területének 16%-a, lakosainak száma év elején fő, amely megye lakosságának 29%-át tesz ki. A kistérség településeinek száma 17, ebből 3 város: Szolnok, Martfű, Újszász, 4 település nagy- és középfalu, 10 pedig kis- és aprófalunak tekinthető. A kistérség településeiből egyértelműn kiugróak Szolnok és Martfű városok, míg a többi település fejlettsége, helyzete nem tekinthető homogénnek. Ebből következik Szolnok különleges helyzete, ami rányomja bélyegét az egész kistérségre. Ugyanis, mint megyeszékhely a legmagasabb fejlettségi szintet vonzza magához, ezzel háttérbe szorítva a környező települések fejlődési lehetőségeit.
8
Szakmaszerkezeti megoszlás
9
Személyi feltételek
10
Iskola egészségügy- tanulói egészség
1 fő iskolaorvos, 1 fő védőnő Iskolafogászati szűrés Gyógytestnevelés Egészségügyi problémák: túlsúly-magas vérnyomás, gerincferdülés, lúdtalp, hanyagtartás Mentális problémák, zavarok Epilepszia Krónikus betegségek: pajzsmirigy, asztma, kardiológiai betegségek Szemészeti problémák Nem kívánt terhesség
11
I. Formális tevékenységek
20/2012. EMMI rendelet szerint 128.§. (3) a) egészséges táplálkozás- szakmai képzés elméleti-gyakorlatok tananyagaiban (korszerű táplálkozás),BÜFÉ kínálatának ellenőrzése b) mindennapos testnevelés, testmozgás- bevezetésre került, tömegsport - működik c) testi, lelki egészség – (OKÉ) osztályfőnöki órák témája, biológia d) bántalmazás, iskolai erőszak – kiterjedt ügyeleti rendszer, diákügyelet, bűnmegelőzési tanácsadó e) baleset megelőzés., elsősegély nyújtás – dolgozóknak minden szeptemberben, diákoknak szakmai gyakorlatokon jogszabály szerint f) Személyi higiéné – nagyon rossz a helyzet,
12
II. Egyes pontokon, a formálisan túlmenő egészségismeret
Szupervízió biztosítása - pályázati forrásból Önismereti tréning - pályázati forrásból Mentori szoba kialakítása, tanulóbarát környezet – pályázati forrásból Gyermek és ifjúságvédelmi szakember alkalmazása – a problémák megoldására, egyéni beszélgetés, családokkal való kapcsolattartás
13
Mentori szoba
14
III. Helyi jó gyakorlatok- Családi életre nevelés
Felkészülés a családi életre –biológia tantárgy keretén belül – 21 órás tematika alapján (nemi érés, szerelem, nemi érés és családalapítás, fogamzásgátlás, SZTB-k, magzatvédelem)- Dr. Czeizel Endre alapműve nyomán Tanulói kérdőív alapján: 100%-ban találták hasznosnak, a szerelem és a magzatvédelem témája tetszett a legjobban, a legtöbb információt ezekben a témakörökben biológia órán kapták
15
Szemléltetés
16
III. Helyi jó gyakorlatok – Mentorprogram
A TÁMOP programban 40 fő tanuló 12 fő mentor segít : a tanulásban a szociális kompetenciák fejlesztésében a tanulók személyiségfejlesztésében egyéni problémák megoldásában szabadidő hasznos eltöltésében munkavállalásban történő felkészítésben
17
III. Helyi jó gyakorlatok- tanulóbarát környezet kialakítása
18
Tanulóbarát környezet
19
Tanulóbarát környezet
20
Tanulóbarát környezet
21
Tanulóbarát környezet
22
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.