Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dobrik-Lupták Sára szeptember 19."— Előadás másolata:

1 Dobrik-Lupták Sára 2016. szeptember 19.
VGYKE – „Családi erőforrások” Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat Látásvizsgáló Gyógypedagógiai Tanácsadó, Korai Fejlesztő, Oktató és Gondozó Tagintézménye Dobrik-Lupták Sára 2016. szeptember 19.

2 Kik a látássérültek? A két szemen maximális korrekcióval mért
látásélesség az ép látás 30%-a, (V: vízus 0,3), vagy ennél kevesebb, vagy látótérszűkülete nem nagyobb 20 foknál Gyengénlátók: 10-30% közötti látásteljesítmény Aliglátók: 10% alatti látásteljesítmény Vakok: fényt sem érzékelnek

3 A múlt 1976-tól vizsgálták a vak gyermekeket
Célja a beiskolázás 1980-tól folyik a korai fejlesztés Csak Budapestieket Csak vak gyermekeket Hely hiányában családlátogatásként

4 A tevékenységünk fő részei
Szakértői Bizottsági tevékenység Korai fejlesztés

5 Ki fordulhat hozzánk? Egész Magyarországról 0-16 éves korig

6 Ami még szükséges Szemészeti lelet
Intézményi nevelésben részesülő gyermekeknél: „Szakértői vélemény iránti kérelem” kitöltése – az intézmény és a szülő közösen tölti ki

7 Látásvizsgáló Látássérült-e a gyermek?
Igen Érzékszervi fogyatékos: látássérült, sajátos nevelési igényű (SNI) képességek, készségek felmérése további fejlesztési lehetőségek intézmény kijelölése kiegészítő vizsgálatok – együttműködés más Szakértői Bizottságokkal Nem Nem merül fel egyéb probléma Felmerül: továbbirányítani más Szakértői Bizottsághoz

8 Látásvizsgáló A vizsgálat részei: Anamnézis felvétel
Szemész szakorvosi vizsgálat Funkcionális látásvizsgálat Gyógypedagógiai vizsgálat (csecsemőknél) Pszichológiai vizsgálat Megbeszélés, a következő lépések áttekintése Előzetes szakértői vélemény kiállítása

9 Látásvizsgáló Funkcionális látásvizsgálat eszközei:

10 Kontroll vizsgálatok Első vizsgálat után egy év múlva
Minden intézménybe lépés előtt Egyéb esetben 3 évente Az utolsó 16 éves korban

11 Korai fejlesztés Komplex fejlesztés - látásneveléssel, vagy a kompenzációs technikák kialakításával Gyógypedagógus Gyógytornász Pszichológus

12 Korai fejlesztés Látásnevelés
A vizuális alapfunkciók gyakorlása: lokalizálás, pásztázás, követés, fixálás, tekintetváltás A látás összekapcsolása a többi fejlesztési területtel Finommotorika Nagymozgás Kognitív készségek Önkiszolgálás Kommunikáció

13 Korai fejlesztés Formái: Egyéni: hetente 45/60/90 perc
Csoportos: zenés csoport, óvoda-előkészítő csoport, úszás Egyéni mozgásfejlesztés, TSMT Családlátogatás – korai fejlesztés a család otthonában Tanácsadás - havonta Keretei: 0-3 éves kor között: heti 1-4 óra 3-5 éves kor között: heti 2-5 óra

14 Korai fejlesztés Team munka: Esetmegbeszélő csoport
Konzultáció pszichológussal A szülőkkel való közös munka: Egyéni konzultációs lehetőség a pszichológusokkal Szülőcsoport

15 Korai fejlesztés A korai fejlesztés vége: Óvodába kerülés
Segítségnyújtás a megfelelő intézmény megtalálásához Felkészítés az intézményi életre: óvodaelőkészítő-csoport

16 Korai fejlesztés Videó – „Így fejlesztünk, így fejlődünk” - részlet

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Dobrik-Lupták Sára szeptember 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések