Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS Boros Boglárka (gyógypedagógus-pszichológus)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS Boros Boglárka (gyógypedagógus-pszichológus)"— Előadás másolata:

1 MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS Boros Boglárka (gyógypedagógus-pszichológus)
Budapesti Korai Fejlesztő Központ

2 CÉLOK-KAPCSOLATOK Minőségbiztosítási kézikönyv
Minőségirányítási rendszer Minőségirányítási folyamat Minőségellenőrzési feladatkör

3 A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KÉZIKÖNYV
BEVEZETÉS - szülői mondatok „Azt szeretném, hogy más is szeresse gyermekemet.” „Olyan jó, hogy itt arra is kíváncsiak, amit tud és nem csak arra, amit nem.„ „Sohasem láttam rajtuk, hogy „na megint egy nehéz eset jön”, sokkal inkább azt, hogy „Szia, Dóri, mehetünk játszani?” „…közben olyan szülőkkel találkoztam, akik hasonló problémákkal küzdöttek, megbeszéltük a gondjainkat, sikereinket, barátságok alakultak ki.”

4 1. A MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZER KIDOLGOZÁSÁNAK CÉLJAI
szülők bevonása, szülői szempontok figyelembe vétele átláthatóság: szülők-szakemberek számára visszacsatolási rendszerek kidolgozása Módszertani Központtá válás előkészítése Magyarországi minőségirányítási rendszer megalapozása

5 FELÉPÍTÉSE Eszme Kulcsfogalmak Misszió és stratégia Területek
Szolgáltatások leírása Folyamatok Tevékenységek A minőségellenőrzési rendszer felépítése

6 2. A KÖZPONT ESZMÉJE Minden gyermek különleges emberi lény, aki a saját egyéni módján növekszik, és fejlődik. Néhány gyermek később éri el a fejlődés mérföldköveit, mint társai. A Budapesti Korai Fejlesztő Központ az ő megsegítésükre, és családjaik támogatására jött létre.

7 3. KULCSFOGALMAINK Családközpontúság, mert családi rendszerben gondolkozunk, és dolgozunk, valamint az intervenció szemléletében a szülők döntésére és tájékoztatására alapozva, célunk a minél komplexebb segítségnyújtás. Kora gyermekkori intervenció, mivel célunk a 0-5 éves korú gyermekek diagnosztikai és terápiás feladatkörének ellátása a szülők aktív részvételével, a teljes körű segítségnyújtás biztosítása. Egyénre-szabottság, mivel munkánk alapja a családi rendszer középpontba helyezése, ezáltal az egyedi igények és fejlettségi szint figyelembe vétele. Inter-, és transzdiszciplinaritás, mivel alapvető célunk a szakmaközi és intézményközi együttműködés hangsúlyozása, és munkavégzésünk a folyamatos és differenciált team-munkán alapul. Integráció, esélyegyenlőség, mivel célunk a gyermekek és családjaik szociális társadalomba történő teljes integrálásának elősegítése, nappali ellátórendszerek működtetése.

8 4. MISSZIÓNK A Budapesti Korai Fejlesztő Központ 0-5 éves korú, megkésett, eltérő fejlődésű, vagy a fejlődési zavar szempontjából veszélyeztetett kisgyermekeknek és családjaiknak nyújt segítséget. Intézményünk fő tevékenysége a kora gyermekkori intervenció, mely magában foglalja a kisgyermekek komplex diagnosztikai vizsgálatát, az ezt követően tervszerűen felépített, egyénre szabott, fejlesztési-, és terápiás csomagot. Ez a szolgáltatásrendszer több szakember együttes, összehangolt munkája által valósul meg. Az 5 évnél idősebb, egyéni komplex fejlesztésből kikerült gyermekek integrációjának és esélyegyenlőségének biztosítása érdekében, célunk a nappali ellátórendszerek keretében az autizmussal élő gyermekek integrációra való felkészítése, valamint a fejlődésmenetükben jelentős mértékben akadályozott gyermekek fejlesztő iskolai képzése. További célunk az eltérő fejlődésmenetű gyermekek és családjaik széleskörű segítése, a kora gyermekkorban megkezdett terápiás, és ellátási protokollok kidolgozása. A segítségnyújtási formák országos terjesztésének kidolgozása, támogatása, akkreditált képzési formákban történő oktatása.

9 5. TERÜLETEK Családokkal végzett munka-65% Oktatás, továbbképzés-12%
Kutatási tevékenység-5% PR tevékenység és pályázatok-8% Politikai lobby-10%

10 6. SZOLGÁLTATÁSOK LEÍRÁSA
Bejelentkezés a Központba Szűrés, kapcsolatfelvétel A kérdőív áttanulmányozása, vizsgálati időpont kijelölése, a vizsgálati team tagjainak összeállítása A szülő kiértesítése Vizsgálat, kontrollvizsgálat Fejlesztés, terápia -Gyógypedagógiai fejlesztés -Mozgásfejlesztés -Pszichológiai ellátás formái -Zeneterápia -Fejlődésmenetében jelentősen akadályozott -súlyosan-halmozottan sérült- gyermekek nappali ellátása -Autizmussal élő gyermekek nappali ellátása

11 7. TEVÉKENYSÉGEK, FOLYAMATOK
I.AZ INTÉZMÉNYVEZETŐ-SZAKMAI IGAZGATÓ II. FEJLESZTÉSI VEZETŐ III. OPERATÍV IGAZGATÓ IV. OKTATÁST VÉGZŐ MUNKATÁRS V. TITKÁRSÁG VI.ORVOSOK VII. AMBULÁNS MUNKÁT VÉGZŐ GYÓGYPEDAGÓGUSOK VIII. AMBULÁNS MUNKÁT VÉGZŐ MOZGÁSFEJLESZTŐ SZAKEMBEREK IX. ZENETERAPEUTA X. AMBULÁNS MUNKÁT VÉGZŐ PSZICHOLÓGUSOK XI. A SÚLYSOSAN, HALMOZOTTAN SÉRÜLT GYERMEKEK NAPPALI ELLÁTÓ CSOPORTJAIBAN (FEJLESZTŐ ISKOLA ÉS ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ) DOLGOZÓ SZAKEMBEREK XII AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK NAPPALI CSOPORTJÁBAN DOLGOZÓ SZAKEMBEREK

12 PÉLDA Tevékenységek felsorolása, rövid leírása Folyamatok:
a folyamat célja felelős(ök) visszacsatolás:előkészület, hipotézis felállítás tényeken alapuló megközelítés dokumentáció (mikor, ki, kinek?) a folyamat alapját képző eszközök (mire van ehhez szükségem?) a folyamat időtartama a folyamat értékelése: a sikeresség mérése a folyamat monitorozása (felelős személy) hatékonyságvizsgálat

13 8. FOLYAMATOK A SZÜLŐK SZEMSZÖGÉBŐL

14 9. A MINŐSÉGELLENŐRZÉSI RENDSZER FELÉPÍTÉSE
Szülők visszajelzési lehetőségei Szülők tájékoztatása, az átláthatóság biztosítása A gyermek fejlődéséről való visszajelzés a szülők számára Munkatársak visszajelzési lehetőségei Vezetői beszámoló az Alapítvány Kuratóriumánakés a Felügyelő Bizottságának Munkatársak szakmai beszámolója

15 10. VÁLTOZTATÁSOK - szülői szempontok figyelembe vétele
Beazonosíthatóság –NÉVTÁBLÁK +FÉNYKÉPES TABLÓ A MUNKATÁRSAKRÓL Térbeli tájékozódás megkönnyítése- SZOBAFELIRATOK Szülők közötti kommunikáció segítése- FALIÚJSÁG SZÜLŐKTŐL SZÜLŐKNEK Szülők-intézmény közötti kommunikáció segítése- SZÜLŐI VÉLEMÉNYLÁDA Szülői vélemények figyelembe vétele- ELÉDETTSÉGI KÉRDŐÍV SZÜLŐKNEK Szülők informálása- FALIÚJSÁG SZÜLŐKNEK (aktualizálás) „Szülő szempontú” kérdőív Információs Iroda

16 10. VÁLTOZTATÁSOK -visszacsatolási rendszerek
munkatársak éves szóbeli kiscsoportos esetbemutatása (esetismertetési szempontok) a részleg team-en – folyamatosan zajlik „első”, és az utolsó alkalom célzott beszélgetés a családdal –visszacsatolás az éves munkatervről, ill. az eredményekről- ÍRÁSOS anyaggal együtt munkatársak elégedettségi kérdőíve-ennek alapján beszámoló a részlegvezetőnek- részlegvezető összesített értékelést ad a vezetőségnek- június összesített vezetői beszámoló a részlegvezetőktől a munkatársak felé-június Vezetői beszámoló- a Kuratórium, és a Felügyelő Bizottság felé-évente

17 10. VÁLTOZTATÁSOK - átláthatóság
Felelősök kiválasztása minden évben Felelősségvállalás az intézményi folyamatokban (lásd folyamatelemzések) Új kollégák kidolgozott hospitálási rendje Munkaköri leírások elkészítése Dokumentációk (vizsgálati vélemény, fejlesztési terv, értékelési lap) elkészítésének ellenőrzése Publikációs jegyzék elkészítése

18 FÜGGELÉK Szülői elégedettségi kérdőív
A munkatársak által évente elkészített szóbeli esetbemutatás szempontrendszere A Budapesti Korai Fejlesztő Központ Pedagógiai programja Munkatársak elégedettségi kérdőíve A 2007/2008-as fejlesztési évben elkészített szülői elégedettségi kérdőív eredményei Munkaköri leírások

19 TOVÁBBI TERVEK Szakmai etikai kódex elkészítése
Web-oldalon a szülő válaszol című fórum fórum létrehozása Statisztikai adatok megjelenése

20 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS Boros Boglárka (gyógypedagógus-pszichológus)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések