Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Adatstruktúrák Algoritmusok Objektumok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Adatstruktúrák Algoritmusok Objektumok"— Előadás másolata:

1 Adatstruktúrák Algoritmusok Objektumok
A számítógépes problémamegoldás modellezésének módszerei. Programozási elvek és módszerek: imperatív, strukturált, moduláris, objektumorientált programozás. Programozási nyelvek. A programozás menete

2 Programozás alapfogalmai I.
• Programozás: A program készítés folyamata • Program: Egy feladat elvégzéséhez szükséges utasítások összessége • Utasítás: Egy lépésben elvégezhető számítógépes művelet • Parancs: Az érvényesítést követően azonnal végrehajtódó művelet • Programozási nyelv: Nyelvi elemek és szabályok rendszere, melynek alapján a számítógép számára értelmezhető program elkészül

3 Programozás alapfogalmai II.
• Algoritmus: a program terve, vagyis azon elemi lépések leírása, amelyek a bemenő adatokból elvezetnek a feladat megoldásához. • Számítástechnikai modell, számítási modell • Forrásprogram: programnyelven megírt program, ebből fordítóprogram segítségével lehet a sz.g.-en futtatható programot elkészíteni • Tárgyprogram • Futtatható program • Fordítóprogram

4 A számítógép informatikai
modellje – Turing gép

5 Turing automata részei I.
• egy cellákra osztott végtelenített papírszalag formában létező memóriából (szalagmemória, szalagtár, társzalag); minden cellában a gép által megértett nyelv betűi, azaz a Tár-abc egy- egy betűje van írva; • egy vezérlőegységből, mely a gép programját tartalmazza; a vezérlőegység különböző időpillanatokban különféle belső állapotokban létezhet;

6 Turing automata részei II.
• egy író-olvasó fejből (I/O-fej), mely szimbólumokat ír vagy olvas a szalag celláira (ahogy a valóságos számítógépek betűket írnak ki a monitorra vagy a nyomtatóban lévő papírívre). • továbbá egy „szoftveregységből”, ez az átmenettábla, ami vezérli a gép működését, megadva, hogy adott szimbólum beolvasásának hatására adott állapotban mit tegyen: hogyan mozogjon, milyen szimbólumot írjon a tárra, és milyen belső állapotba kerüljön.

7 Programnyelvek csoportosítása
Imperatív DBASE Delphi Pascal Deklaratív SQL Java Visual Basic Prolog C# PHP Basic C++ Magas szintű Algol Fortran C Alacsony szintű Assembly

8 Magas és alacsony szintű programnyelvek összehasonlítása
• Más néven gépközeli • Egyszerű utasítások • Címek, egyszerű változók használata Magas szintű • Ember közeli • Összetett utasítások • Címkék, adatszerkezetek használata

9 Mi a fordítóprogram feladata?
Compiler Időben elkülönül a fordítás és a futtatás Forráskód védelme megoldott Gyorsabb programfutás Futtatáshoz nem szükséges a fejlesztőkörnyezet Interpreter Futtatás és értelmezés programsoronként Forráskód védelme nehézkes Lassabb programfutás Futtatáshoz a fejlesztőkörnyezet (vagy annak egy modulja) szükséges

10 Programnyelvek csoportosításának
további szempontjai • Programnyelvi generációk – Első G: a gépi kódhoz közel álló programozás technika – alacsony szintű programnyelv – Második G: magas szintű programnyelvek használata, az emberi gondolkodáshoz közelebb álló parancsok, és a struktúrált programozás megjelenése – Harmadik G: Objektum orientált nyelvek megjelenése – Negyedik G: Eseményvezérelt programozás, vizuális kezelőfelület segítségével • Általános programozási nyelv – célorientált nyelvek

11 A program készítés folyamata
1. A feladat meghatározása 2. Algoritmus 3. Kódolás 4. Tesztelés, hibakeresés, hibajavítás szintaktikai szemantikai hibák 5. Dokumentáció készítése Szervezési dokumentáció Programozási dokumentáció Felhasználói dokumentáció Üzemeltetési dokumentáció


Letölteni ppt "Adatstruktúrák Algoritmusok Objektumok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések