Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28"— Előadás másolata:

1 „Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Megméretjük magunkat Előadó: Bajnok Tamara Százhalombatta, Hamvas Béla Városi Könyvtár . „Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28

2

3 A kezdetek A felkészülés érdekében:
„Minőségmenedzsment a könyvtárban” (120 óra) Kecskemét „A könyvtárak minősítése és a Könyvtári Közös Értékelési Keretrendszer” (60 óra) Könyvtári Intézet Külső szakértő felkérése Minőségfejlesztő munka kezdete 2014 február Minőségirányítási Munkacsoport (MICS) megalakulása Ismerkedés a minőségirányítás eszközeivel és módszereivel

4 A minőségfejlesztés útjára léptünk…

5 A minőségfejlesztés útjára léptünk…

6 „AZ ÉLETNEK NEM CÉLJA, HANEM ÉRTELME VAN” (Hamvas Béla)
A minőségfejlesztés filozófiája: Átgondolt tervezés Erőforrások gazdaságos kihasználása (technikai, emberi) Tudatos munkaszervezés A külső és belső környezet folyamatos vizsgálata és fejlesztése Gyors válaszok a változásokra Minőségi szolgáltatások Partneri elégedettség

7 Megméretjük magunkat Pályázati anyag (kötelező és ajánlott dokumentumok) 640 oldal MICS 55 alkalom (+ kiscsoportos és egyéni munka) Használói elégedettségi és látogatottsági vizsgálatok (4 alkalom) Szervezeti kultúra felmérés (2014,2016) Benchmarking elemzés (9 könyvtár több mint adata) 18 folyamat szabályozása, kockázatelemzése Önértékelés a KKÉK alapján (2014, 2016)

8 Megmértük magunkat Teljesítménymérés egyes szolgáltatási normák meghatározásához Folyamatok, részfolyamatok meghatározása Az egyes munkafolyamat lépéseinek meghatározása Egy hónapos betanulási, gyakorlási időszak „Vizsga” Személyre szóló kiértékelés – viszonyítás az átlaghoz A szolgáltatási norma megállapítása az adatok alapján Új belépőknek hasonló körülményeket biztosítunk a felkészüléshez

9

10 Megmértük magunkat Munkatársi önértékelés
Meghatároztuk a munkánkhoz szükséges szakmai és személyes kompetenciákat Szakmai kompetenciák önértékelése Személyes kompetenciák önértékelése Vezetői értékelés Két értékelés összevetése – különbségek okainak feltárása Munkatárs erősségeinek és fejlesztendő területeinek meghatározása – konszenzus ISMÉTLÉS ÉVENTE – VÁLTOZÁSOK KÖVETÉSE

11 Megmértük magunkat Szakmai kompetenciák Személyes kompetenciák
Archiválási, digitalizálási ismeretek Szerzői jogi ismeretek Technikai eszközök kezelése Helytörténeti jártasság Könyvtár statisztikai ismeretek Jártasság az „Office” alkalmazások területén stb. Személyes kompetenciák Rugalmasság Önállóság Kreativitás Nyitottság Empátia Kritikus gondolkodás Diszkréció Motiváltság Terhelhetőség Munkatempó stb.

12 A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze
„Brókerbotrány” – 3,6 milliárd Ft Városi reorganizáció Könyvtári költségvetés 30%-al csökkent 4 státusz szűnt meg 3 kolléga kilépett  50%-os létszám (!) 3 új kolléga integrálása a szervezetbe (8+3 fő) Módosult a nyitvatartási idő Egypontos kölcsönzést vezettünk be Megszűnt státuszokon lévő feladatok szétosztása

13 A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze
Új kollégák integrálása a minőségi dokumentáció segítségével Szervezeti felépítés Munkacsoportok ügyrendje Folyamatszabályozás dokumentumai (folyamatábrák, szolgáltatási előírások, kockázatelemzések) Munkatársi önértékelés Teljesítménymérés

14 A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze
Munkahelyi mobilitás lehetőségének kiépítése, rotáció kidolgozása Teljesítménymérés a szolgáltatási normák megállapításához Fókuszpontok, fejlesztendő területek kijelölése a benchmarking elemzések, elégedettségi vizsgálatok segítségével

15 A pályázat benyújtása után
Folyamatban van az új kollégák teljesítménymérésének kiértékelése A napokban zajlik a látogatottsági vizsgálatunk adatgyűjtése Statisztikai adatgyűjtés folyik a kockázati tényezők gyakoriságáról Panaszkezelés Új kollégák önértékelése

16 A kollégák tudnak és akarnak a közös célért dolgozni
Eredmények Kialakult a kollégák minőségi szemlélete Gyors reagálás a változásokra Élénk szakmai beszélgetések Szakmai önállóság Kreativitás (!) Minőségirányítási dokumentáció Szabályozott folyamatok A kollégák tudnak és akarnak a közös célért dolgozni = Partneri elégedettség  (mérés)

17 Köszönöm a figyelmet! Hamvas Béla Városi Könyvtár Százhalombatta
Bajnok Tamara


Letölteni ppt "„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28"

Hasonló előadás


Google Hirdetések