Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaHunor Takács Megváltozta több, mint 7 éve
1
„Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
Megméretjük magunkat Előadó: Bajnok Tamara Százhalombatta, Hamvas Béla Városi Könyvtár . „Útban a Minősített Könyvtár cím felé” Gödöllő, 2016.szeptember.28
3
A kezdetek A felkészülés érdekében:
„Minőségmenedzsment a könyvtárban” (120 óra) Kecskemét „A könyvtárak minősítése és a Könyvtári Közös Értékelési Keretrendszer” (60 óra) Könyvtári Intézet Külső szakértő felkérése Minőségfejlesztő munka kezdete 2014 február Minőségirányítási Munkacsoport (MICS) megalakulása Ismerkedés a minőségirányítás eszközeivel és módszereivel
4
A minőségfejlesztés útjára léptünk…
5
A minőségfejlesztés útjára léptünk…
6
„AZ ÉLETNEK NEM CÉLJA, HANEM ÉRTELME VAN” (Hamvas Béla)
A minőségfejlesztés filozófiája: Átgondolt tervezés Erőforrások gazdaságos kihasználása (technikai, emberi) Tudatos munkaszervezés A külső és belső környezet folyamatos vizsgálata és fejlesztése Gyors válaszok a változásokra Minőségi szolgáltatások Partneri elégedettség
7
Megméretjük magunkat Pályázati anyag (kötelező és ajánlott dokumentumok) 640 oldal MICS 55 alkalom (+ kiscsoportos és egyéni munka) Használói elégedettségi és látogatottsági vizsgálatok (4 alkalom) Szervezeti kultúra felmérés (2014,2016) Benchmarking elemzés (9 könyvtár több mint adata) 18 folyamat szabályozása, kockázatelemzése Önértékelés a KKÉK alapján (2014, 2016)
8
Megmértük magunkat Teljesítménymérés egyes szolgáltatási normák meghatározásához Folyamatok, részfolyamatok meghatározása Az egyes munkafolyamat lépéseinek meghatározása Egy hónapos betanulási, gyakorlási időszak „Vizsga” Személyre szóló kiértékelés – viszonyítás az átlaghoz A szolgáltatási norma megállapítása az adatok alapján Új belépőknek hasonló körülményeket biztosítunk a felkészüléshez
10
Megmértük magunkat Munkatársi önértékelés
Meghatároztuk a munkánkhoz szükséges szakmai és személyes kompetenciákat Szakmai kompetenciák önértékelése Személyes kompetenciák önértékelése Vezetői értékelés Két értékelés összevetése – különbségek okainak feltárása Munkatárs erősségeinek és fejlesztendő területeinek meghatározása – konszenzus ISMÉTLÉS ÉVENTE – VÁLTOZÁSOK KÖVETÉSE
11
Megmértük magunkat Szakmai kompetenciák Személyes kompetenciák
Archiválási, digitalizálási ismeretek Szerzői jogi ismeretek Technikai eszközök kezelése Helytörténeti jártasság Könyvtár statisztikai ismeretek Jártasság az „Office” alkalmazások területén stb. Személyes kompetenciák Rugalmasság Önállóság Kreativitás Nyitottság Empátia Kritikus gondolkodás Diszkréció Motiváltság Terhelhetőség Munkatempó stb.
12
A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze
„Brókerbotrány” – 3,6 milliárd Ft Városi reorganizáció Könyvtári költségvetés 30%-al csökkent 4 státusz szűnt meg 3 kolléga kilépett 50%-os létszám (!) 3 új kolléga integrálása a szervezetbe (8+3 fő) Módosult a nyitvatartási idő Egypontos kölcsönzést vezettünk be Megszűnt státuszokon lévő feladatok szétosztása
13
A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze
Új kollégák integrálása a minőségi dokumentáció segítségével Szervezeti felépítés Munkacsoportok ügyrendje Folyamatszabályozás dokumentumai (folyamatábrák, szolgáltatási előírások, kockázatelemzések) Munkatársi önértékelés Teljesítménymérés
14
A minőségirányítás, mint a válságkezelés eszköze
Munkahelyi mobilitás lehetőségének kiépítése, rotáció kidolgozása Teljesítménymérés a szolgáltatási normák megállapításához Fókuszpontok, fejlesztendő területek kijelölése a benchmarking elemzések, elégedettségi vizsgálatok segítségével
15
A pályázat benyújtása után
Folyamatban van az új kollégák teljesítménymérésének kiértékelése A napokban zajlik a látogatottsági vizsgálatunk adatgyűjtése Statisztikai adatgyűjtés folyik a kockázati tényezők gyakoriságáról Panaszkezelés Új kollégák önértékelése
16
A kollégák tudnak és akarnak a közös célért dolgozni
Eredmények Kialakult a kollégák minőségi szemlélete Gyors reagálás a változásokra Élénk szakmai beszélgetések Szakmai önállóság Kreativitás (!) Minőségirányítási dokumentáció Szabályozott folyamatok A kollégák tudnak és akarnak a közös célért dolgozni = Partneri elégedettség (mérés)
17
Köszönöm a figyelmet! Hamvas Béla Városi Könyvtár Százhalombatta
Bajnok Tamara
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.