Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai"— Előadás másolata:

1 A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése a Dél-alföldi Régió felsőoktatásában” A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai Sport – tudomány formális (szimb.tart.) funkcionális (cél-eszköz) Sporthoz kapcsolódó innovációs igény - romló egészségi állapot szemben áll a sporttudomány Balogh t.úr által említett hihetetlen technikai fejlődésével – Kérdés? hol születik meg az igény? Az iskolában : Mindennapos testnevelés sport egyesületekben, versenysport ---- nyitás a rekreációs sport felé ---- Itt kanyarodunk vissza az innovációhoz: A mozgás növeli a KREARTIVITÁST Flow Dr. Győri Ferenc

2 TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011 I. Pedagógus továbbképzések
Sporttudomány és a mindennapos testnevelés szolgálatában Sportföldrajz Sport- és egészségturizmus, wellness Bevezetés az egészségturizmusba. A gyógy- és termálfürdők szerepe az egészségturizmusban. Gyógy- és termálturizmus Magyarországon. II. Szakirányú továbbképzések Egyéni sportágak, atlétika

3 FELKÉSZÜLÉS AZ OKTATÁSRA
TÁMOP E-13/1/KONV FELKÉSZÜLÉS AZ OKTATÁSRA Problémaelemzés, szakirodalom feltárása Alkalmazott eszközök, tevékenységek és módszerek kiválasztása, megtervezése A kialakítandó kompetenciák megfogalmazása Szemléltetés megtervezése Óratervek készítése Ellenőrzési-értékelési módszerek kidolgozása

4 OKTATÁSI FOLYAMAT TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
Az ismeretek tárgyilagos és sokoldalú közlése, a hazai és nemzetközi szakirodalom és gyakorlati szakmai tartalmak, valamint a meglévő saját oktatási és kutatási tapasztalat felhasználásával Az órarend alapján, a tervezett haladási ütem szerint történő haladás Figyelem felhívása a képzési tematikához kapcsolódó, a TÁMOP E-13/1/KONV pályázatban megvalósított a tanítás-tanulási folyamatba beépített digitális tananyagra a képzés tárgyi feltételeinek ellenőrzése. A képzéshez kapcsolódó adminisztrációs feladatok ellátása

5 Sportföldrajz (3 óra) TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
A sport és a földrajzi környezet. A sportföldrajz helye és szerepe a tudományok rendszerében. A sport értékelése a „tetraéder modellben”. A sport a tér-idő rendszerben. A sporttehetségek földrajza. A sportföldrajzi ismeretek szerepe az iskolai testnevelésben. A sport és a földrajzi környezet. A sportföldrajz helye és szerepe a tudományok rendszerében. A sport értékelése a „tetraéder modellben”. A sport a tér-idő rendszerben. A sporttehetségek földrajza. A sportföldrajzi ismeretek szerepe az iskolai testnevelésben. A sport társadalomföldrajza. A társadalmi környezet és a sport kölcsönhatásai. A demográfiai viszonyok, a társadalmi fejlettség, a gazdasági és infrastrukturális változók szerepe egyes sporttevékenységek kialakulásában, fejlődésében. A sportkultúra elemeinek terjedése.

6 Reflexiók TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
Földrajzosként, igaz csak elvégeztem tanítani nem tanítom, nagyon izgalmas jó előadás volt… Soha eszembe nem jutott, hogy sportföldrajz, illetve, hogy mennyire össze lehet kapcsolni ezt a két tudományt. Ezen ismeretek magyarázatot adtak arra, hogy kis hazánkban miért pont ezek a sportágak léteznek, és a fejlesztésre járó gyermekek sporthoz való viszonyát milyen irányba tereljem, ahhoz , hogy mozgáskoordinációjuk a jelen sportágakban megfelelő legyen. A sportföldrajz óra a tehetségek földrajzi elhelyezkedése , a társadalmi kapcsolatokkal összefüggésben hasznos háttér ismeretet nyújtott. Mivel a másik szakterületem a földrajz tantárgy, ezért számomra különösen érdekes a testnevelés és a földrajz szaktárgyi koncentrációja. Az előadás teljesen új aspektusból világította meg számomra e két tárgy kapcsolatát és a benne rejlő szinte végtelen lehetőségeket.

7 Sport- és egészségturizmus, wellness
TÁMOP E-13/1/KONV Sport- és egészségturizmus, wellness A sportturizmus elmélete. A sportturizmus fogalma, jelentősége, értelme- zése. A sportturizmus jellemző desztinációi. A sportturizmus infra- és szuprastruktúrája, közvetítői. Bevezetés az egészségturizmusba (2 óra). Az egészségturizmus fogalma, jelentősége, értelmezése, formái. A wellness- és gyógyturizmus motivációi, és jellemző desztinációi. Az egészségturizmus infra- és szuprastruktúrája, közvetítői. A gyógy- és termálfürdők szerepe az egészségturizmusban (2 óra). A fürdőkultúra rövid története. Termálvíz, ásványvíz, gyógyvíz fogalma, jelentősége, típusai, alkalmazási területe. A termál-, ill. gyógyvíz szerepe a terület- és településfejlesztésben. A termál-, ill. gyógyvíz, mint turisztikai vonzerő. Gyógy- és termálturizmus Magyarországon (2 óra). Gyógy-, termál- és wellness turizmusunk előnyei, hiányosságai, fejlesztési feltételei, irányai. Termál- és gyógyvizeink védelme, a fenntartható hévízgazdálkodás környezetvédelmi szempontjai. Gyógyhelyink.

8 Reflexiók TÁMOP-4.1.2.E-13/1/KONV-2013-0011
Ráeszméltem, milyen széles skálája van a szabadidő hasznos eltöltésének, Mindezeket azért tartottam fontosnak összegyűjteni, hogy lássam, mely területek azok, ahol hiányosságok vannak, ahol szükség van a megerősítésre, a kiegészítésre, valamint milyen új tevékenységekkel lehetne színesíteni iskolánk rekreációs oldalát, sport- és egészségturizmus körében. A továbbképzés ehhez számos ötlettel szolgált, sok hasznos tippel látott el e téren. A sport- és egészségturisztikai tevékenységek fajtáinak sokszínűségéből adódóan minden életkorra, minden helyzetre, alkalomra megtalálhatja, kiválaszthatja a tanár a megfelelő, ideális mozgásformát. Nagyon tetszett a sportturizmus megismerése, a gyógy- és termálfürdők szerepének fontossága az egészségturizmusban. ….számos olyan információt osztottak meg velünk a gyógyturizmussal kapcsolatosan, amelyek nem közismertek.

9 Egyéni sportágak, atlétika (I. félév)
TÁMOP E-13/1/KONV Egyéni sportágak, atlétika (I. félév) Játékok a futógyorsaság, futóügyesség, futó-állóképesség, reakcióképesség, iskolázáshoz, javításához tornateremben és szabadban. Rajtok, futótechnikák és futóiskolai gyakorlatok oktatása. A váltófutás technikáinak tanítása, játékos váltóversenyek. Játékok és gyakorlatok az ugróerő, ugrójártasság, ugró-erőállóképesség fejlesztéséhez tornateremben és szabadban. Magasugrás és az ugróiskola gyakorlatainak oktatása. Játékok és gyakorlatok a dobóerő, dobógyorsaság, dobóügyesség, dobójártasság fejlesztéséhez. Hajítás, lökés, vetés alaptechnikáinak és dobóiskolai gyakorlatainak oktatása. Iskolai atlétikai versenyek, házi bajnokságok felépítése és szervezése, a felkészítés elvei. Az atlétikai diákolimpia versenyrendszere

10 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Szakmai szempontból nagy jelentőséggel bír, hogy az SZTE-JGYPK képzési kínálata az egész Dél-Alföldi Régió pedagógus és sportszakember társadalma számára a társadalmi és gazdasági igényekhez adaptált képzéseket nyújthat. A továbbképzés kimenete nagymértékben hozzájárul a mindennapos testnevelés feladatainak ellátásához, professzionális és a szabadidősport zavartalan működéséhez, a sportélet fejlődéséhez és a sporttevékenységek társadalmi háttérfeltételeinek kialakulásához.


Letölteni ppt "A pályázat keretében megvalósult Képzések képzői tapasztalatai"

Hasonló előadás


Google Hirdetések